امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 167752
  پرینت تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2023 - 11:21 | 1 بازدید

مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین

[ad_1] صدراعظم اتریش در جریان نشستی گفت، نباید هیچگونه رفتار ترجیحی برای اوکراین در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا، اظهارات کارل نهامر، صدراعظم اتریش در واکنش به پیشنهادات کمیسیون اروپا برای آغاز روند مذاکراتی به منظور پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن مطرح شد. با این […]

مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین

[ad_1]

صدراعظم اتریش در جریان نشستی گفت، نباید هیچگونه رفتار ترجیحی برای اوکراین در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، اظهارات کارل نهامر، صدراعظم اتریش در واکنش به پیشنهادات کمیسیون اروپا برای آغاز روند مذاکراتی به منظور پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن مطرح شد.

با این حال، پس از مخالفت مجارستان و اسلواکی، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه گفت که رهبران اتحادیه اروپا تنها در مورد «گشایش مذاکرات الحاق، نه خود الحاق» در نشست آتی شورای اروپا در این هفته بحث خواهند کرد.

کارل نهامر در پاسخ به سؤالات اعضای کمیته اصلی اتحادیه اروپا در اتریش اظهار داشت که کشورش به طور کلی طرفدار گسترش اتحادیه اروپاست و با پیشنهاد چشم‌انداز الحاق اوکراین و جمهوری مولداوی موافقت کرده است.

با این حال، او اصرار داشت که نباید «رویه سریع» برای پیوستن این دو کشور وجود داشته باشد و اصلاحات داخلی اتحادیه اروپا هم برای آماده‌سازی این بلوک برای گسترش لازم است. او تاکید کرد که اتریش با هیچگونه گفت‌وگوی الحاق با اوکراین در شرایط فعلی موافقت نخواهد کرد.

به گزارش راشا تودی، صدراعظم اتریش همچنین خاطرنشان کرد که فون در لاین قبل از صدور توصیه‌ای در ماه گذشته برای آغاز مذاکرات رسمی عضویت با اوکراین، با او یا هیچ یک از رهبران دیگر اتحادیه اروپا مشورت نکرده است. فون در لاین استدلال کرد که این کشور پیشرفت قابل توجهی در اصلاحات داخلی داشته است تا چنین اقدامی را تضمین کند.

این توصیه همچنین با مخالفت اسلواکی و مجارستان روبرو شد و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان آن را «بی‌اساس و با زمینه‌سازی ضعیف» توصیف کرد. وزیر امور خارجه اسلواکی هم گفت که او «نمی‌تواند تصور کند» کی‌یف به اتحادیه بپیوندد، در حالی که هنوز در «وضعیت جنگی» است و عضویت آن هنوز «بسیار دور از تصور» است.

در همین حال، کی‌یف مدعی است که در تلاش برای پیوستن به این بلوک تمام الزامات کلیدی را برآورده کرده و از اعضای اتحادیه اروپا خواسته تا «عادلانه بازی کنند» و تلاش‌های آن را به رسمیت بشناسند.

در این راستا دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در سخنانی کنایه‌آمیز با بیان اینکه «در صورت درخواست، ما می‌توانیم بپریم، می‌توانیم برقصیم» گفت: اگر به ما گفته شود که کاری انجام دهیم و ما آن را انجام دهیم، باید در نتیجه ثبت شود.

برای سال‌ها، دولت اوکراین از الحاق به اتحادیه اروپا به عنوان یکی از اولویت‌های خود نام برده و در عمل، پیشرفت واقعی چندانی حاصل نشده است. اوکراین رسما در فوریه ۲۰۲۲، چند روز پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، درخواست عضویت کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.