امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 167750
  پرینت تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2023 - 11:16 | 1 بازدید

رژیم صهیونیستی؛ بازنده جنگ در غزه

[ad_1] کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خود را بازنده جنگ می داند، گفت: با توجه به ناکامی های رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش، در حال حاضر چشم انداز روشنی برای رسیدن به اهداف این رژیم دیده نمی‌شود و آن‌ها سعی دارند تا قبل از پایان سال جاری میلادی این مساله […]

رژیم صهیونیستی؛ بازنده جنگ در غزه

[ad_1]

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خود را بازنده جنگ می داند، گفت: با توجه به ناکامی های رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش، در حال حاضر چشم انداز روشنی برای رسیدن به اهداف این رژیم دیده نمی‌شود و آن‌ها سعی دارند تا قبل از پایان سال جاری میلادی این مساله را حل و فصل کنند.

به گزارش ایسنا، یک کانال عبری گزارش داد که اشغالگران آماده از سرگیری تماس‌ها با میانجی‌ها به منظور آزادی باقی‌مانده اسیران در نوار غزه هستند.

 مقامات آمریکایی نیز در این خصوص گفتند: واشنگتن امید چندانی به آتش‌بس جدید در غزه ندارد، اما در صورت آغاز مذاکرات جدی، آتش‌بس امکان پذیر خواهد بود.
همچنین کانال ۱۲ خصوصی عبری گفت: اسرائیل آماده است تا ارتباطات را از سر بگیرد تا افراد اسیر شده در غزه را آزاد کند.

«اصغر زارعی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر از سر گیری مذاکره با نیروهای مقاومت گفت: با توجه به شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی و فشارها و تلفات نیروی انسانی که بعد از آتش‌بس به آنان وارد شد و همچنین شکست اسرائیل در رسیدن به اهدافش برای آزادسازی اسرا و تداوم فشارها از سوی خانواده‌های اسرا، کاهش گردشگران به اراضی اشغالی و نیز محدود کردن صادرات کالاها به کشورها و یا تحریم کالاهایی با برند این رژیم شرایط و وضعیت وخیمی را برای آنان رقم زده است.

وی تصریح کرد: با تمام این شرایط رژیم صهیونیستی خود را بازنده جنگ می‌داند و حتی بسیاری از کارشناسان در کشورهای مختلف این رژیم را بازنده جنگ می‌دانند، اما نتانیاهو اصرار دارد تا با طرح مساله از بین بردن حماس و کوچاندن اهالی غزه یک مدل و راهبردی را ارائه دهد در حالی که هیچ چشم‌اندازی برای این اهداف ترسیم نشده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار داشت: از یک طرف نتانیاهو و گالانت برای تداوم نسل‌کشی و جنایات خود اصرار دارند اما با انزجاری که از این رژیم در دنیا اتفاق افتاده و جنایات آنان با رژیم‌های نازی و فاشیسم در اروپا مقایسه می‌شود، رژیم صهیونیستی تصاویری را از مرگ اسرا با عنوان رزمندگان حماس نشان می‌دهند در حالی که آنان شهروندان عادی هستند، لذا تمام این‌ها نشان می‌داد اسرائیل در وضعیت سختی گرفتار شده و نمی‌داند خود را چگونه از بن بست خارج کند.

رژیم صهیونیستی؛ بازنده جنگ در غزه
وتو قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه

با توجه به تداوم درگیری‌ها، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه پیشنهادی امارات به‌منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد، اما با وتوی آمریکا، این اقدام ناکام ماند.

۱۳ عضو شورای امنیت به پیش‌نویس این قطعنامه که به ابتکار امارات ارائه شد، رأی مثبت دادند اما بریتانیا به آن رأی ممتنع داد و آمریکا هم آن را رد کرد. 

زارعی با اشاره به اقدام آمریکا در وتو قطعنامه آتش بس در شورای امنیت، گفت: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و وتو کردن قطعنامه ای که ۱۳ کشور به آن رای داده بودند و یا رای ممتنع انگلیس در شورای امنیت، چهره دیگری از همراهی و همسویی نژادپرستی و نسل‌کشی آن‌ها را به نمایش گذاشت.

رژیم صهیونیستی؛ بازنده جنگ در غزه
رای مثبت ۱۳ کشور به قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت

وی افزود: این در حالی است که تعدادی از کشورهای عربی منطقه که از آمریکا حمایت می‌کردند امروز حاضر به همکاری با آن نیستند، علاوه بر این اصرار بایدن مبنی بر تداوم حملات و مخالفت با برقراری آتش‌بس علیرغم استفاده از ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد شرایطی را ایجاد کرده که کاملا واضح است آمریکا، انگلیس و بعد از آن ها آلمان و فرانسه اصلی ترین حامیان رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاده و ورود مهاجرین به این سرزمین‌ها به صفر رسیده، روزی رژیم جعلی صهیونیستی شعار خروج فلسطینیان را مطرح می کرد اما امروز خودشان اجباری کوچ می‌کنند.

وی همچنین افزود: ناکامی اسرائیل برای دسترسی به تعدادی از اسرا و نیز عدم دستیابی به اهداف‌شان شرایط را برای آنان دشوار کرده و سعی دارند تا قبل از پایان سال میلادی بتوانند مساله را حل و فصل کنند و شرایط را به حالت آتش‌بس خاتمه دهند.

زارعی با تاکید بر این که چشم انداز روشنی برای رسیدن به اهداف رژیم جعلی صهیونیستی دیده نمی‌شود، گفت: وضعیت مقابله مقاومت در سوریه، لبنان، یمن و عراق به خوبی گویای تمام مسائل است. این که کشتی مورد اصابت نیروهای یمنی قرار می‌گیرد برای رژیم صهیونیستی پیام دارد مبنی بر این که به راحتی نیروهای یمنی با استفاده از موشک دوربرد به اهداف خود شلیک می کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در نامه‌ای محرمانه به مقامات لبنان نسبت به تداوم درگیری‌ها هشدار داده که در صورت ادامه یافتن جنگ، رژیم صهیونیستی به مراکز حساس در لبنان حمله خواهد کرد، در مجموع اسرائیل برای برون رفت و فرار از بحران خطرناکی که در آن گرفتار شده، دست به چنین اقداماتی می‌زند، اما همانطور که رهبری فرمودند هر اتفاقی رخ دهد شرایط چنان برای این رژیم دشوار است که قابل ترمیم نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تداوم جنایات و کشتارهایی که انجام می‌دهند و همچنین حمایت و پشتیبانی مصر از این رژیم، فشارهایی که از سوی کشورهای مختلف به آمریکا و اروپا جهت اعمال فشار به اسرائیل برای توقف درگیری ها وارد می شود، نشان می‌داد هر چه از شرایط می گذرد، وضعیت برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار خواهد بود. 

رژیم صهیونیستی؛ بازنده جنگ در غزه
تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل

با افزایش فشارها بر رژیم صهیونیستی مجمع عمومی سازمان ملل برای دومین بار پس از آغاز جنگ غزه قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را به تصویب رساند. قطعنامه مذکور پس از آن به تصویب مجمع رسید که آمریکا برای دومین بار و علیرغم درخواست دبیرکل ذیل ماده ۹۹ منشور، با اعمال حق وتو مانع از تصویب این درخواست جامعه بین‌المللی شده بود.

قطعنامه مذکور با کسب دوسوم آرا و با ۱۵۳ رای مثبت در مقابل ۱۰ رای منفی، شامل اسرائیل وآمریکا به تصویب رسید. تلاش آمریکا وکشورهای غربی برای تغییر قطعنامه و معرفی حماس به عنوان گروه تروریستی با مخالفت کشورهای عضو و با عدم کسب حدنصاب آرای لازم برای دومین بار با شکست مواجه شد.

انتهای پیام 

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.