امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14417
  پرینت تاریخ انتشار : 11 دسامبر 2020 - 16:49 | 4 بازدید
سفر سه روزه «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی به همدان

کشتی همدان زیرچتر حمایت مسئولان

به گزارش همدان نوین، سفر سه روزه «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی به همدان و برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان ارشد این استان، نوید بخش بازگشت ورزش اول دیار الوندنشینان به روزهای اوج دهه ۷۰ و ۸۰ است.  باید بپذیریم که ورزش کشتی همدان در دهه ۹۰ آنطور که باید نتوانست موفقیت‌های ۲ دهه گذشته […]

کشتی همدان زیرچتر حمایت مسئولان

به گزارش همدان نوین، سفر سه روزه «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی به همدان و برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان ارشد این استان، نوید بخش بازگشت ورزش اول دیار الوندنشینان به روزهای اوج دهه ۷۰ و ۸۰ است.

 باید بپذیریم که ورزش کشتی همدان در دهه ۹۰ آنطور که باید نتوانست موفقیت‌های ۲ دهه گذشته را تداوم ببخشد و رفته رفته حتی امکان رسیدن به دوبنده اصلی تیم ملی نیز میسر نشد.

روزگاری کشتی همدان در صف اول تیم‌های ملی رهسپار میادین مهم بین المللی شد و اوج کشتی همدان با درخشش دلاورمردان و کسب مدال‌های رنگارنگ المپیک، جهانی و آسیایی بود.

حالا سال هاست چهره کشتی همدان حتی در حسرت مدال آسیایی رنگ باخته و دیگر اثری از آن صلابت و اقتدار ملی و بین المللی در ویترین تاریخ افتخارهای این ورزش قدیمی استان دیده نمی‌شود.

سال هاست چهره کشتی همدان حتی در حسرت مدال آسیایی رنگ باخته و دیگر اثری از آن صلابت و اقتدار ملی و بین المللی در ویترین تاریخ افتخارهای این ورزش قدیمی استان دیده نمی‌شود.

سفر علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی که خود نیز خاطره‌های شیرین از کشتی همدان دارد، بارقه‌های امیدبخش را در دل کشتی دوستان استان ایجاد کرد تا بازهم شاهد تکرار درخشش‌های گذشته باشیم.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی کشور در سفر به همدان ضمن دیدار با مسوولان اجرایی این استان، بر همکاری همه جانبه برای احیا و اعتلای ورزش کشتی همدان تاکید کرد.

وی در این سفر علاوه بر نشست با پیشکسوتان، قهرمانان و صاحب نظران ورزش کشتی همدان، دیدارهای جداگانه را با حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، سیدسعید شاهرخی استاندار، حمید سیفی مدیرکل ورزش و عباس صوفی شهردار همدان برگزار کرد.

 

امام جمعه همدان حامی کشتی

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار با رییس فدراسیون کشتی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به ورزش، اظهار داشت: متاسفانه در بین رشته‌های ورزشی، گاهی به برخی رشته‌ها توجه بیشتری می‌شود و برخی دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در استان همدان نیز برخی رشته‌ها امروزه آسیب دیده هستند و برای کسب رشد و کسب قهرمانی نیازمند توجه جدی هستند و در این بین حمایت مسوولان را خواستاریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به خدمات و قهرمانی‌های علیرضا دبیر در دوران حضورش در میادین کشتی، گفت: زمانی که انسان پیروزی جوانان این مرز و بوم را در عرصه‌های مختلف به ویژه در میدان‌های جهانی مشاهده می‌کند حس غرور و شعف خاصی به او دست می‌دهد که امیدواریم با حمایت لازم از این رشته‌های ورزشی همچون کشتی، دوباره شاهد خلق صحنه‌های قهرمانی و پیروزی جوانان کشور باشیم.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ریشه ورزش کشتی در ایران است و باید از آن حمایت کرد، اظهار داشت: برخی از ورزش‌ها متعلق به کشورهای دیگر است، اما کشتی متعلق به ما است و نباید اجازه دهیم که از دست ما خارج شود.

وی با بیان اینکه همدان از استان‌های قهرمان پرور در رشته کشتی است، گفت: کرمانشاه، خراسان، تهران، مازندران و همدان از استان‌های برتر در کشتی بوده‌اند، اما متاسفانه امروز همانند گذشته فعالیت ندارند و به نحوی عقب نشینی کرده‌اند.

دبیر با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اصیل کشور است، گفت: در مسیر ترویج تفکر شهدای عزیز، نام خانه‌های کشتی را به نام شهدا نامگذاری کرده‌ایم و در کنار عکس هر یک از قهرمانان کشتی، یک تمثال از شهدای کشتی گیر را نصب کرده‌ایم تا بتوانیم ادامه دهنده تفکر شهدای بزرگوار باشیم.

وی از نماینده ولی فقیه در استان و مسوولان دیگر خواست با حمایت‌های خود موجب رشد کشتی استان را فراهم کنند.

کشتی همدان در مسیر تحول

استاندار همدان نیز در دیدار با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی گفت: ورزش کشتی در این استان با اقدام‌های مثبت و اثرگذار کادر مدیریتی جدید در مسیر تحول است.

سیدسعید شاهرخی اظهار داشت: حمیدرضا یاری رییس هیات کشتی استان به خوبی زمینه توسعه کشتی استان را فراهم کرده و حمایت‌های مادی و معنوی از این رشته داریم.

وی اضافه کرد: استان همدان از دیرباز مهد کشتی کشور بوده و برای تداوم این موفقیت‌ها همچنان حمایت خواهیم داشت.

شاهرخی خاطرنشان کرد: مسیر تحول و اعتلای ورزش کشتی در همدان باید به خوبی ادامه یابد و اعتقادم این است به همه رشته‌ها بپردازیم ولی کشتی ریشه عمیقی در استان همدان دارد.

استاندار: مسیر تحول و اعتلای ورزش کشتی در همدان باید به خوبی ادامه یابد

استاندار همدان تاکید کرد: براین اساس باید در سال جاری تحول مطلوب را در ورزش کشتی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از قهرمانان همواره مورد توجه است، گفت: علاوه بر اینکه تجلیل از قهرمانان را در دستور کار داریم، تامین مسکن قهرمانان را نیز پیگیری می‌کنیم.

رییس فدراسیون کشتی نیز در این نشست گفت: همدان با وجود کشتی گیران ملی پوش در ورزش کشتی شناخته شده است و فدراسیون نگاه ویژه‌ای به این استان دارد.

علیرضا دبیر افزود: برای رشد و توسعه کشتی همدان به طور قطع حمایت همه جانبه داریم و در کنار مسوولان اجرایی این استان آماده هرگونه همکاری در زمینه پیشرفت این ورزش هستیم.

جذب اسپانسر مالی در دستور کار است

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه علیرضا دبیر الگوی علمی و عملی کشتی است، گفت: جذب اسپانسر مالی برای کشتی همدان در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه علیرضا دبیر الگوی علمی و عملی کشتی است، گفت: جذب اسپانسر مالی برای کشتی همدان در دستور کار است.

حمید سیفی در نشست با رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی و ارکان هیات کشتی استان همدان، خاطرنشان کرد: هدف نخست ما خدمت در راه خداست و همراه در این را قدم برمی‌داریم و امیدواریم که تلاش‌های ما مورد رضای درگاه خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ پهلوانی و قهرمانی باید مستند زندگی دبیر ساخته شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما معرفی الگوهای برتر و نخبه درزمینهٔ‌های مختلف به جوانان و ورزشکاران است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

سیفی با تمجید از شخصیت دبیر اضافه کرد: دبیر تنها قهرمان المپیک نیست بلکه فردی توانمند با اندوخته علمی و عملی در بحث کشتی است که باید از ظرفیت وی بیش از هرزمانی در کشتی همدان استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه اقدامات ما در زمینه‌های مختلف ورزشی باید داری خروجی مثبت و مورد قبول باشد، گفت: در حال حاضر برای تامین مالی کشتی استان همدان در حال جذب اسپانسر هستیم که امیدواریم تلاش‌های ما ثمربخش باشد.

سیفی یادآور شد: پرورش همه‌جانبه یک انسان در ابعاد مختلف جسمی، روحی، اجتماعی مورد توجه ورزش است تا بتواند برای خود و جامعه پیرامون خود مفید واقع شود.

تیمداری باشگاه پاس در ورزش کشتی

رییس فدراسیون کشتی در برنامه خود در سفر به همدان با شهردار این شهر نیز دیدار کرد.

علیرضا دبیر در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار همدان از مدیران ورزشی محسوب می‌شود تصریح کرد: ورزش کشتی برای قشر محروم جامعه است و مظلوم واقع شده و در سال‌های گذشته توجه و حمایت‌های لازم به آن صورت نگرفته است.

رییس فدراسیون کشتی اظهار داشت: حضور کشتی گیران در باشگاه‌ها نسبت به دهه هفتاد شمسی بسیار افت کرده است و زنگ خطر برای کشتی که ورزش ملی و پرافتخارترین ورزش ایران محسوب می‌شود به صدا در آمده است.

وی ادامه داد: اگر هم اکنون فکری به حال و روز کشتی نشود شاید در چند سال آینده دیگر اقدامی نشود و یکی از رشته‌های مدال آور در المپیک و افتخار آفرین برای کشورمان در میادین بزرگ بین المللی از بین خواهد رفت.

شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: ما بیش از ۱۰ سال است که لیگ ورزشی محلات همدان را داریم و تصمیم گرفتیم تا تیم پاس همدان در رشته‌های دیگر ورزشی از جمله کشتی نیز فعالیت کند تا کشتی استان نیز تقویت شود.

شهردار همدان: بیش از ۱۰ سال است که لیگ ورزشی محلات همدان را داریم و تصمیم گرفتیم تا تیم پاس همدان در رشته‌های دیگر ورزشی از جمله کشتی نیز فعالیت کند تا کشتی استان نیز تقویت شود.

عباس صوفی افزود: حتما کشتی همدان را حمایت و کمک می‌کنیم تا به روزهای اوج خود بازگردد و از هیأت کشتی همدان می‌خواهیم تا برنامه‌های خود را به شهرداری همدان ارائه دهد.

حمایت تمام قد استاندار همدان از کشتی

رییس هیات کشتی همدان نیز با بیان اینکه استاندار تمام قد حامی کشتی است، گفت: ورزش استان همدان با حضور دکتر سیفی متحول شده است.

حمیدرضا یاری در نشست با رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، اظهار داشت: امروز شرایط برای بازگشت همدان به دوران طلایی و پرافتخار خود فراهم است و امیدواریم با همدلی و همراهی بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

رییس هیات کشتی همدان خاطرنشان کرد: ورزش کشتی امروز از حمایت‌های تمام‌قد استاندار همدان و سایر مسوولان برخوردار است و این مهم وظیفه ما را برای کسب موفقیت‌های بیشتر دوچندان می‌کند.

مسعود مصطفی جوکار مربی تیم ملی و نایب‌ رییس هیات کشتی همدان نیز با بیان اینکه کشتی این استان در دوران کرونا بیکار نبوده، گفت: نیازمند حضور در لیگ برتر کشتی هستیم.

وی افزود: قهرمانان ما سرمربی‌ رده‌های سنی مختلف هستند و امیدواریم با اندوخته‌های ارزشمند خود جایگاه کشتی استان را ارتقا دهیم.

فرمانده سپاه: کشتی همدان نیازمند توجه مسوولان است

فرمانده سپاه همدان نیز در دیدار با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی گفت: همدان پیشینه قوی با نفسی پاک در کشتی دارد.

سردار مجیدی با بیان اینکه نیازمند توجه مسئولین کشور به کشتی استان همدان هستیم، یادآور شد: روحیه دکتر دبیر قابل ستایش است به طور قطع با نیت پاک وی کشتی را در مراتب بالاتر می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه همدان از توسعه ورزش کشتی حمایت می‌کند، گفت: ۸۰ سالن را در پنج سال راه‌اندازی کرده‌ایم.

سرهنگ پاسدار کرمی مسوول تربیت بدنی سپاه استان همدان نیز با تاکید بر اینکه جایگاه مناطق محروم را در کشتی باید در اولویت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: آمادگی حمایت کامل از کشتی را داریم.

دبیر: همدان پاره تن ورزش کشور است

رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همدان پاره تن ورزش کشور است، گفت: کشتی همدان را از جان ‌و دل حمایت می‌کنم.

علیرضا دبیر در جمع‌بندی سفر خود به همدان اظهار داشت: رییس هیات کشتی استان همدان فردی خوش‌فکر است که باید برای برنامه‌های تدوین‌شده حمایت شود.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های جوکار و سیفی در شهرهای ملایر و نهاوند برای آموزش اصولی کشتی استفاده شود، بیان کرد: از دستگاه ورزش این استان درخواست داریم ورزش کشتی را تقویت کند و برای پویایی آن تلاش شود.

رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه امروزه شرایط برای ارتقا جایگاه کشتی همدان مهیا است، گفت: همدان مهد استعدادهای کشتی است و مدال المپیک عیار ورزش است که باید برای کسب آن تلاش شود.

رییس فدراسیون: همدان مهد استعدادهای کشتی است و مدال المپیک عیار ورزش محسوب می شود که باید برای کسب آن تلاش شود.

دبیر با اشاره به اینکه نگاه همه مردم از ورزش به کشتی است، گفت: از هیات‌های کشتی کشور برنامه مدون می‌خواهم.

وی بابیان اینکه از سال آینده به هیات‌های کشتی کمک می‌کنیم، گفت: همدان پاره تن ورزش ایران است و جای مدال طلای المپیک در ویترین افتخارات این استان خالی است که انتظار داریم در المپیک ۲۰۲۴ کسب شود.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.