امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 14377
  پرینت تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2020 - 15:45 | 6 بازدید
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

کتابدار کتابخانه مریانج پژوهشگر برتر استان همدان شد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انتخاب کتابدار کتابخانه شهید مظاهری مریانج به عنوان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد. «عاطفه زارعی» روز پنجشنبه گفت: به مناسبت هفته پژوهش از نسیم انصاری، کتابدار کتابخانه شهید مظاهری مریانج به‌عنوان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی در محل کتابخانه مرکزی همدان، […]

کتابدار کتابخانه مریانج پژوهشگر برتر استان همدان شد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از انتخاب کتابدار کتابخانه شهید مظاهری مریانج به عنوان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

«عاطفه زارعی» روز پنجشنبه گفت: به مناسبت هفته پژوهش از نسیم انصاری، کتابدار کتابخانه شهید مظاهری مریانج به‌عنوان پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی در محل کتابخانه مرکزی همدان، قدردانی شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقاله سه تن از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در نخستین همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی که ۲۵ و ۲۶ آذر ماه در اهواز و به صورت مجازی برگزار می‌شود، پذیرفته شده‌است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه قابلیت‌ها و توانمندی های مجموعه شهرستان همدان در تحقق اهداف سند «نهضت مطالعه مفید» مطلوب است گفت: امسال در هفته کتاب، کتابدار خلاق برتر کشوری و کتابداران فعال در فضای مجازی از شهرستان همدان برگزیده شدند.

زارعی با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان همدان شرکت کردند، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۲۳۳ نفر از شهرستان همدان و یک هزار و ۵۹۹ از کتابخانه مرکزی در این جشنواره حضور داشتند.

وی از اجرای ۴۰۰ برنامه فرهنگی در فضای مجازی توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در هفته کتاب سال جاری خبر داد و افزود: در این میان کاروان شادپیمایی یار مهربان به مدت یک هفته برنامه‌های شادی با محوریت کتابخوانی و استفاده از ماسک برگزار و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: میز مجازی در کتابخانه مرکزی نیز راه اندازی شد تا افراد بتوانند از طریق سامانه سامان و تلفنی، کتاب و مقاله سفارش دهند و در عصر کرونا از فضای کتابخانه بهره ببرند.

زارعی ادامه داد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در ایام شیوع بیماری کرونا اجازه تعطیل شدن فعالیت کتابخانه‌ها را ندادند و تنها یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در فضای مجازی انجام شد و به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال گسترش خدمات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی هستیم، یادآور شد: با تحقق درآمدهای قانونی پیش‌بینی شده در کتابخانه‌های عمومی به دنبال ارائه کتاب‌های الکترونیکی توسط اپلیکیش‌های کتابخوان هستیم تا اعضای کتابخانه‌ها بتوانند از این منابع استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه با همکاری شهرداری همدان می‌توان کتابخوانی مجازی را در شهر گسترش داد تشریح کرد: از کتابداران توانمند می‌توان برای گسترش حوزه کتابخوانی بهره برد و ما با تشکیل تیم مطالعاتی این اهداف را دنبال می‌کنیم.

در حال حاضر ۱۱۶ کتابخانه در استان با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار نفر عضو که ۴.۲۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۶ کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه و به خصوص مطالعه مفید براساس سند چشم انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران ۱۴۰۴، افزایش فضای کتابخانه های عمومی به میزان هشت مترمربع به ازای هر یکصد نفر و فراهم آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه های عمومی، از اهداف سند «نهضت مطالعه مفید» کشور است.

عضویت ۳۵ درصد جمعیت ایران در کتابخانه های عمومی، توجه به مطالعه غیردرسی و مفید در روند آموزش رسمی کشور و توجه به مطالعه مفید در برنامه های اوقات فراغت، از دیگر اهداف این سند است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.