امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 14220
  پرینت تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2020 - 18:45 | 4 بازدید
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

رادیو نامک در ملایر راه‌اندازی شد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از راه اندازی نخستین پادکست صوتی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با نام «رادیو نامک» خبر داد. عاطفه زارعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شعار ما در ایام شیوع بیماری کرونا این است که کتابخوانی تعطیل نمی‌شود اظهار کرد: […]

رادیو نامک در ملایر راه‌اندازی شد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از راه اندازی نخستین پادکست صوتی با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با نام «رادیو نامک» خبر داد.

عاطفه زارعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شعار ما در ایام شیوع بیماری کرونا این است که کتابخوانی تعطیل نمی‌شود اظهار کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تأثیر مستقیم این بیماری بر روند فعالیت کتابخانه‌های عمومی، ارائه خدمات در این مراکز شکل جدیدی به خود گرفته است، تا سلامت اعضا و کتابداران حفظ شود.

وی افزود: بنا به شرایط موجود دیگر به مانند گذشته نمی‌توان تعامل رو در رو با مخاطبان کتابخانه داشت، بنابراین برنامه‌ها به سمت فضای مجازی سوق داده شد و در این راه کتابداران خلاقیت‌های گوناگونی را به کار گرفتند تا ارتباط با اعضا قطع نشود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: در همین راستا کتابداران فعال و خلاق شهرستان ملایر به تولید محتوا به صورت معرفی کتاب در پادکست صوتی پرداختند تا بتوانند از این تکنولوژی برای جذب مخاطب و ارائه خدمات استفاده کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: این پادکست صوتی با ایده و برنامه ریزی «محبوبه احمدوند» کتابدار کتابخانه ولایت در شهرستان ملایر آغاز به کار کرد و با کارگردانی و عکاسی «میثم عبدلی» کارشناس فناوری اطلاعات اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر و عکاس برتر کشوری تولید و به پخش رسید.

وی یادآور شد: گویندگان این طرح کتابداران شهرستان ملایر هستند که به صورت دوره‌ای به قرائت کتاب‌ها می‌پردازند در این طرح حسین هاشمی کارگردان و مدرس انجمن سینمای جوان نیز همکاری می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تشریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر ماه ۲ پادکست صوتی تولید و اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است علاقه مندان برای اطلاع از برنامه‌های این طرح می‌توانند به صفحه اینستاگرام این طرح با آدرس @radio.naamak مراجعه کنند.

در حال حاضر ۱۱۶ کتابخانه در استان با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار نفر عضو که ۴.۲۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد، وجود دارد که به ازای هر ۱۰۰ نفر ۷۶ کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.