امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14171
  پرینت تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2020 - 18:00 | 1 بازدید
استاندار همدان:

جوانان در اولویت طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: تاکنون ۱۹ هزار نفر در استان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شده و در سامانه ثبت نام شده اند که در راستای اجرای این طرح و واگذاری های واحدهای مسکونی، جوانان باید در اولویت قرار داشته باشند. به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی […]

جوانان در اولویت طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: تاکنون ۱۹ هزار نفر در استان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شده و در سامانه ثبت نام شده اند که در راستای اجرای این طرح و واگذاری های واحدهای مسکونی، جوانان باید در اولویت قرار داشته باشند.

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، طرح اقدام ملی مسکن را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید برای خانه‌دار شدن جوانان عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کاهش قیمت تمام ‌شده مسکن به ویژه برای نسل جوان استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن بیشتر شامل جوانان می شود، اظهار داشت: درهمین ارتباط و برای تسهیل و تسریع روند ازدواج جوانان، باید با اختصاص شرایط خاص در طرح اقدام ملی مسکن و همچنین توجه ویژه به این قشر فعال جامعه، شاخص های حوزه جوانان را ارتقا دهیم.
استاندار همدان با اشاره به اینکه اشتغال، ازدواج و تامین مسکن مهم ترین دغدغه جوانان است، بر فعال شدن کمیته‌های چهارگانه اشتغال، ازدواج، مسکن و اجتماعی در ستاد استانی امور جوانان برای پیگیری و رتامین هرچه بیشتر مطالبات و دغدغه های جوانان در چارچوب قانون تاکید کرد.

شاهرخی ابراز امیدواری کرد: با حمایت از سازمان‌های مردم نهاد به ویژه تشکل های مرتبط با حوزه جوانان، شاهد گسترش بیش از پیش مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان در عرصه های مختلف باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر انجام شده برای ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار در سطح استان، تصریح کرد: بخشی قابل توجهی از فرصت های شغلی ایجاد شده که براساس تعهد استان بوده مربوط به جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال است‌.

شاهرخی افزود: اقدامات موثر انجام شده در حوزه اشتغال استان همدان به نحوی است که  ۸۴ درصد از سهمیه ایجاد اشتغال تعهد شده برای برنامه سه ساله توسعه استان، محقق شده است.

استاندار همدان همچنین با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: جوانان این سرزمین به ویژه دانشجویان در طول تاریخ ایران اسلامی همواره با روحیه استکبار ستیزی، برای حفظ استقلال و آزادی کشور رشادت و جانفشانی کردهاند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این جلسه، ظرفیت استان از نظر منابع انسانی را بی‌نظیر دانست و گفت: استان همدان ۴۳۱ هزار جوان(۲۱۹ هزار پسر و ۲۱۲ هزار دختر) دارد که این نشانه ظرفیت قابل توجه و ارزشمند استان برای بهره مندی از توان و دانش این قشر از جامعه است.

«حمید سیفی» اظهار داشت: برهمین اساس همه مسئولان استان باید به گونه ای عمل کنند تا جوانان در آرامش خاطر، در مسیر رشد و توسعه کشور نقش آفرین باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز در ادامه این نشست گفت: آمار ثبت واقعه ازدواج استان در هشت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۸ درصد کاهش یافته که البته بخشی از این کاهش به دلیل همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن است.
«اسد حسن زاده زورمند» افزود: هشت هزار و ۵۴۵ واقعه ازدواج طی هشت ماه نخست امسال در استان همدان ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و ۹۷۶ مورد بوده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.