امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 14168
  پرینت تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2020 - 17:30 | 1 بازدید
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان

کاشت نهال در یک‌هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: به مناسبت روز جهانی خاک از ۱۷ آذرماه نهال‌کاری در استان با کاشت نهال در یک‌هزار هکتار آغاز می‌شود.  اسفندیار خزایی امروز در همدان با بیان اینکه ۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان جهانی ملل متحد فائو «روز جهانی خاک» نامگذاری شده است […]

کاشت نهال در یک‌هزار هکتار از اراضی همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: به مناسبت روز جهانی خاک از ۱۷ آذرماه نهال‌کاری در استان با کاشت نهال در یک‌هزار هکتار آغاز می‌شود.

 اسفندیار خزایی امروز در همدان با بیان اینکه ۷ دسامبر سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان جهانی ملل متحد فائو «روز جهانی خاک» نامگذاری شده است اظهار کرد: به همین مناسبت از ۱۷ آذرماه نهال کاری در سراسر استان با کاشت نهال در یک‌هزار هکتار آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نهال‌کاری به همراه دستگاه‌های مرتبط آغاز و در هفته منابع طبیعی در اسفندماه به اتمام می‌رسد افزود: این مراسم همزمان با سراسر کشور کاشت نهال‌های گلدانی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه جلسات متعدد مجازی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی در زمینه حفاظت خاک و آبخیزداری و مباحث بیولوژیک در توسعه جنگل‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم در سال جاری با ۲۲ هزار هکتار سطح موثر عملیات آبخیزداری در خصوص کنترل و فرسایش خاک اقدامات موثری انجام دهیم یادآور شد: اگر به تنوع زیستی خاک اهمیت داده نشود فرسایش خاک ایجاد می‌شود.

خزایی با تأکید بر اینکه استان همدان به واسطه آب و هوای خشک و نیمه خشک میزان فرسایش خاک مقداری بالایی ارزیابی شده است گفت: در حال حاضر ۱۲ تن در هکتار فرسایش خاک ایجاد می‌شود اگرچه ۱۰ تن در هکتار فرسایش خاک طبیعی است.

| منبع خبر :   فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.