امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13870
  پرینت تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2020 - 15:13 | 3 بازدید
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استان:

حدود ۷۱ هزار بازنشسته همدانی مشمول همسان‌سازی حقوق شدند

به گزارش همدان نوین، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تمامی مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان مشمول همسان‌سازی حقوق شدند، گفت: نزدیک به ۷۱ هزار مستمری بگیر اصلی با بیش از ۵۱ هزار و ۱۷۵ نفر تبعه در مجموع ۱۲۲ هزار نفر مشمول متناسب سازی حقوق شدند. محمدابراهیم شریعتی  با تأکید بر […]

حدود ۷۱ هزار بازنشسته همدانی مشمول همسان‌سازی حقوق شدند

به گزارش همدان نوین، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تمامی مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان مشمول همسان‌سازی حقوق شدند، گفت: نزدیک به ۷۱ هزار مستمری بگیر اصلی با بیش از ۵۱ هزار و ۱۷۵ نفر تبعه در مجموع ۱۲۲ هزار نفر مشمول متناسب سازی حقوق شدند.

محمدابراهیم شریعتی  با تأکید بر اینکه دو فاکتور میزان پرداخت حق بیمه و سنوات پرداخت حق بیمه در حقوق مستمری‌بگیران مؤثر است، اظهار کرد: مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سه بخش بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوتی قرار دارند که تمامی این گروه‌ها مشمول متناسب سازی حقوق هستند.

وی با بیان اینکه در راستای عدالت محوری متناسب‌سازی حقوق اجرا شد، تصریح کرد: متناسب‌سازی حقوق یعنی تناسبی بین حق بیمه پرداختی با سنواتی که داشته است به طوریکه کسی که حق بیمه بیشتر و سنوات بیشتری حق بیمه پرداخت کرده، باید حقوق بیشتری از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: در متناسب‌سازی حقوق هر کس به هر میزان که حق بیمه پرداخت کرده، در سنوات پرداختی ضرب شده و می‌تواند به هر میزان که بالا رفت حقوق و مزایا دریافت کند همچنین برای حقوق و مزایا کف تعیین کرد به طوریکه برای افرادی با ۳۵ سال سابقه نباید دریافتی کمتر از سه میلیون تومان باشد و افرادی با سابقه ۲۰ تا ۲۵ سال نباید کمتر از دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافت کنند یعنی حداقل دریافتی امسال که یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، با اجرای متناسب سازی نباید کمتر از دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مستمری بگیرانی که قبل از سال ۹۸ برقرار شدند، مشمول متناسب‌سازی حقوق هستند اما همه کس به یک میزان حقوق نمی‌گیرند بلکه متناسب با سنوات حق پرداخت بیمه و میزان حق بیمه حقوق و مزایا دریافت می‌کنند، ادامه داد: متناسب سازی این نیست که همه به یک میزان حقوق و مزایا دریافت کنند و به سازمان تأمین اجتماعی ارتباطی ندارد بلکه به حقوق خودشان برمی‌گردد به طوریکه میزان حق بیمه پرداختی و سنوات پرداخت حق بیمه تأثیرگذار در مبلغ مابه التفاوت متناسب سازی است.

سنوات مشاغل سخت و زیان آور هم در متناسب سازی محاسبه شده است؟

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استان همدان در پاسخ به اینکه سنوات مشاغل سخت و زیان آور هم در متناسب سازی محاسبه شده است؟ توضیح داد: سنوات سخت و زیان آور جزء سنوات ارفاقی است که تا به حال در قانون پیش‌بینی نشده بود اما در حال بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مرداد ۹۹ آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تمامی مستمری‌های برقرار شده قبل از اسفند ۹۸ مشمول متناسب سازی شدند و از اول مرداد حقوق‌ها واریز شده است. حقوق و مزایای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که حداقل حقوق را دریافت می‌کردند، بعد از همسان‌سازی به این صورت شد که افرادی که بین ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند نباید کمتر از دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، بین ۲۵ تا ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه نباید کمتر از دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سابقه پرداخت ۳۰ تا ۳۵  سال نباید کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بالای ۳۰ سال نباید کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

شریعتی گفت: متأسفانه بیمه شدگان در زمانی که بیمه پرداز هستند، توجهی به بحث بازنشستگی ندارند به طوریکه برای اینکه حق بیمه کمتری به تأمین اجتماعی واریز کنند، سعی می‌کنند حقوق واقعی خود را به سازمان اعلام نکنند این در حالیست که سازمان تأمین اجتماعی براساس حقوق افراد مستمری برقرار می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همسان‌سازی حقوق اجرایی شده و پایه حقوق افراد آنچه همسان‌سازی شده خواهد بود، بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی تعیین کننده حقوق و مزایا نیست بلکه خود بیمه شدگان تأمین اجتماعی تعیین کننده دریافت حقوق در دوران بازنشستگی هستند.

تا پایان مهر ۱۹۷۹ همدانی بیمه بیکاری دریافت کردند

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استان همدان درباره مستمری‌بگیران بیمه بیکاری در استان همدان نیز خاطرنشان کرد: در استان همدان ۱۹۷۹ نفر تا پایان مهرماه از بیمه بیکاری برخوردار شدند و پرونده‌های دیگری که تقاضای بیمه بیکاری دارند، در دست رسیدگی است.

وی تصریح کرد: بیمه بیکاری کرونایی که در اسفند، فروردین و اردیبهشت پرداخت شد را دولت براساس سازوکار خود از صندوق توسعه ملی پرداخت کرد اما در سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری فرآیند خاص خود را دارد یعنی میزان حقوق دریافتی افراد در زمان اشتغال در بیمه بیکاری تأثیر دارد که البته در سال جاری میزان بیمه بیکاری کمتر از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیست.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.