امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13775
  پرینت تاریخ انتشار : 28 نوامبر 2020 - 16:06 | 2 بازدید
متخصص زنان و زایمان مطرح کرد

تولد در تاریخ لاکچری، بزرگترین جنایت والدین در حق نوزادان

به گزارش همدان نوین، متخصص زنان و زایمان گفت: اگر تولد در روز خاص و یا تاریخ لاکچری منجر به زایمان زودهنگام یا دیرهنگام نوزاد شود و به علت القای کاذب زایمان از طریق آمپول اُکسی‌توسین یا سزارین انتخابی باشد عوارض جبران ناپذیری برای مادر و نوزاد خواهد داشت. عاطفه سمایی  افزود: تبعات ناخوشایندی همچون پارگی […]

تولد در تاریخ لاکچری، بزرگترین جنایت والدین در حق نوزادان

به گزارش همدان نوین، متخصص زنان و زایمان گفت: اگر تولد در روز خاص و یا تاریخ لاکچری منجر به زایمان زودهنگام یا دیرهنگام نوزاد شود و به علت القای کاذب زایمان از طریق آمپول اُکسی‌توسین یا سزارین انتخابی باشد عوارض جبران ناپذیری برای مادر و نوزاد خواهد داشت.

عاطفه سمایی  افزود: تبعات ناخوشایندی همچون پارگی رحم، خونریزی های شدید بعد از زایمان، سخت زایی در مواردی که زایمان به تأخیر انداخته می شود و عوارضی همچون تولد نوزاد نارس، بستری نوزاد به علت مشکلات تنفسی و … در القای زودرس زایمان اتفاق خواهد افتاد.

وی با تأکید بر اینکه موارد فوق عوارضی بوده که اولیاء در ایجاد آن مقصر هستند و بزرگترین جنایت در حق نوزادان بی گناه است، تصریح کرد: اصرار نابه جای والدین در برخی موارد چون موجب تولد نوزاد نارس می شوند، اشتباه است و اگر منجر به مشکلات تنفسی نوزاد شود، جرم قلمداد می شود.

سمایی در ادامه سلطه فضای مجازی در مناسبات خانوادگی را یکی از عمده دلایل تقاضای برخی از والدین برای متولد شدن نوزاد خود در یک روز خاص و یا لاکچری دانست و گفت: در برخورد با چنین مواردی تبعات و پیامدهای تولد زود و یا دیرهنگام نوزادان برای مادران تبیین میشود که البته در این مورد نیز برخی از مادران اصرار همسران خود را به عنوان علت خاص خود برای تولد نوزاد خود در روز لاکچری مطرح می کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه درخواست والدین نوزاد برای تولد نوزادشان در یک روز لاکچری واقعاً دردناک و پرغصه است، یادآور شد: اصرار بر تولد در روز خاص توسط اولیاء نشانه غفلت از وظایف اصلی و جایگاه حقیقی والدین در تربیت و ساخت آینده کودکان دارد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.