امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13378
  پرینت تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2020 - 14:18 | 1 بازدید
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان

۵۰ بیمار دیالیزی همدان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۶۰ بیمار دیالیزی از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۵۰ تن جان خود را از دست دادند. ابوالفتح میرزایی روز یکشنبه  اظهار داشت: بیماران دیالیزی از نظر جسمی وضعیت خوبی ندارند و به علت […]

۵۰ بیمار دیالیزی همدان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۶۰ بیمار دیالیزی از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۵۰ تن جان خود را از دست دادند.

ابوالفتح میرزایی روز یکشنبه  اظهار داشت: بیماران دیالیزی از نظر جسمی وضعیت خوبی ندارند و به علت پایین بودن توان و مقاومت بدن و کم خونی در برابر بیماری آسیب پذیر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین بیماران کلیوی مجبور به شکستن قرنطینه و حضور در مراکز درمانی پر ریسگ برای دیالیز و انجام فرایند درمانی بوده بنابراین این وضعیت احتمال ابتلای آنها به بیماری را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان ابراز امیدواری کرد با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از سوی مردم و همت مسوولان بتوان زمینه شکست زنجیره کرونا را فراهم کرده تا بیماران به راحتی بتوانند فرایند درمان خود را طی کنند.

میرزایی یکی از دغدغه های بیماران کلیوی را نبود زمینه دیالیز عنوان کرد و گفت: به دنبال همه گیری ویروس کرونا پیوند کلیه متوقف شد و در هشت ماه گذشته تنها تعداد محدودی برای پیوند به تهران اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به نبود امکان پیوند کلیه، بیماران به ویژه در این شرایط کرونایی با استرس و اضطراب برای انجام دیالیز اقدام می‌کنند با این وجود اطلاع رسانی به بیمار و خانواده وی درباره رعایت نکات بهداشتی مورد نیاز به منظور مبتلا نشدن به کرونا در مسیر تردد تا بیمارستان و در محافل و خانواده صورت گرفته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: بیماران دیالیزی جزو اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه بوده و شرایط کرونایی اندک درآمد آنها را نیز تحت شعاع قرار داده است.

میرزایی افزود: بیشتر این افراد به علت بیماری و بیکاری هم اینک با مشکل معیشتی مواجه بوده به گونه ای که حتی قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی نیستند بنابراین با توجه به نبود ردیف اعتباری آنها چشم امید به کمک و حمایت خیران در قالب کمک نقدی، سبد کالا و بسته معیشتی دارند.

۲۳ تا ۳۰ آبان، هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است./ ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.