امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12559
  پرینت تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2020 - 22:45 | 5 بازدید
دانش‌آموز انقلابی پرسشگر و مطالبه‌گر است

برگزاری برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در فضای مجازی

به گزارش همدان نوین، فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود گفت: دانش آموز انقلابی، پرسشگر، مطالبه‌گر، حساس به خطوط اصلی انقلاب و تلاشگر در حوزه علم آموزی است. علی بقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با بیان […]

برگزاری برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در فضای مجازی

به گزارش همدان نوین، فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود گفت: دانش آموز انقلابی، پرسشگر، مطالبه‌گر، حساس به خطوط اصلی انقلاب و تلاشگر در حوزه علم آموزی است.

علی بقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با بیان اینکه ۲۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب شد اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده از هشت تا ۱۳ آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه سرآغاز حرکت‌های انقلابی و مردمی در سال‌های ۵۶ و ۵۷ اقدامات دانش‌آموزان بود افزود: این نسل، مطالبه‌گر، پرسشگر، انقلابی، مومن و معتقد بود بنابراین به پا خاست و توانست همه گروه‌ها را با خود همراه کند، در این حوزه همدانی‌ها نیز نقش موثری داشتند به طوری که قیام دانش‌آموزان  در ۳۰ مهر ۵۷ آغازگر حرکت دانش‌آموزان در ۱۳ آبان در تهران بود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه پس از این قیام حرکت‌های دانش آموزان را در پنج آبان ۵۷ در کبودراهنگ شاهد بودیم تصریح کرد: این قیام‌ها بود که واکنش مراجع و در رأس آنها امام راحل را در برداشت و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج کشور به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۷ در مقابل دانشگاه تهران ۵۶ دانش‌آموز در خون خود غلتیدند و به شهادت رسیدند ادامه داد: به همین مناسبت ۱۳ آبان ماه روز استکبارستیزی یا همان مرگ بر آمریکا نامگذاری شد.

بقایی خاطرنشان کرد: البته تنها این حرکت نبود، بلکه در ۱۳ آبان سال ۴۲ امام به ترکیه تبعید شدند و در ۱۳ آبان سال ۵۸، دانش آموزان به پیروی دانشجویان خط امام لانه جاسوسی را تسخیر و اسناد آن را منتشر کردند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموز انقلابی همواره می‌توانند، موثر، محور فعالیت‌ها و مطالبه گر باشد گفت: شهدای دانش‌آموز ما ادامه دهنده راه دانش آموزان قیام ۱۳۵۷ و دانش آموزان ۱۳ آبان ۵۸ بودند و دانش آموزانی که امروز در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند نیز ادامه‌دهنده دانش آموزان دفاع مقدسی هستند که هم درس می‌خواندند و هم از کشور دفاع کردند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسیر جدیدی را از گفتمان انقلابی امام ایجاد کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان تأکید کرد: امروز اگر دانش‌آموزان می‌خواهند در گام دوم انقلاب اسلامی موثر و نقش‌آفرین باشند باید بر اساس بیانیه گام، امید را در جامعه ترویج داده، پرسشگر، مطالبه گر و حساس به خطوط اصلی انقلاب باشند و درس را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: آینده این کشور به دست نسلی آبادتر می‌شود که امروز همت و تلاش خود ر ا درمدرسه، در رصد موضوعات در حوزه انقلاب و انقلابی‌گری، در مسائل دینی، تعلیم و تربیت، رشد و بالندی و شکوفایی خود معطوف کند.

بقایی تصریح کرد: ما در آینده به نسلی نیاز داریم که نسل امیدوار و با نشاطی باشد، چراکه دشمن می‌خواهد از دانش‌آموزان ما نشاط و امیدواری را بگیرد در حالی که ما نسل ظهور هستیم که پرنشاط، با انگیزه و هدفمندیم.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط جاری کرونا، تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و امکان اینکه تجمعی برگزار نشود، وجود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه برنامه‌های بیشتر در فضای مجازی پیش‌بینی شده است افزود: حلقه‌های صالحین، کمپین مرگ بر آمریکا، مسابقه کاریکاتور، تقدیر از واحدهای برتر بسیج دانش آموزان شهرستان، جلسات ختم صلوات برای شادی روح شهدای دانش آموزان پیش‌بینی شده و یادواره شهدا به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از مدافعان سلامت شامل کادر پزشکی و درمانی قدردانی خواهیم کرد و در حوزه کمک‌های مومنانه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اقداماتی شکل گرفته که انجام خواهد شد./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.