امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12553
  پرینت تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2020 - 21:45 | 4 بازدید
استاندار همدان:

اشتغال دانش‌آموختگان مهمترین ثمره کشت گلخانه‌ای است

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان با بیان اینکه طبق سند راهبردی باید سالانه ۷۰ هکتار کشت گلخانه‌ای ایجاد شود گفت: این مهم علاوه بر توسعه و تنوع تولید موجب اشتغال پایدار برای دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی استان می‌شود. سیدسعید شاهرخی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات گلخانه‌های استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این […]

اشتغال دانش‌آموختگان مهمترین ثمره کشت گلخانه‌ای است

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان با بیان اینکه طبق سند راهبردی باید سالانه ۷۰ هکتار کشت گلخانه‌ای ایجاد شود گفت: این مهم علاوه بر توسعه و تنوع تولید موجب اشتغال پایدار برای دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی استان می‌شود.

سیدسعید شاهرخی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات گلخانه‌های استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع هفته گذشته در تهران با مسوولان مربوطه جلساتی با هدف تسهیل و تسریع در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای برگزار کردیم که به زودی نتیجه آن را می‌بینیم.

او با اشاره به احداث ۲۱۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان گفت: این میزان در سند راهبردی سه ساله همدان هدفگذاری شده و به موفقیت هایی دست یافته‌ایم.

استاندار همدان گفت: گلخانه‌ها علاوه بر افزایش راندمان تولید و تنوع خوب محصول ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال مستقیم است و باید به صورت ویژه به این مهم بپردازیم.

شاهرخی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار مترمربع گلخانه در همدان زیر کشت است و بر اساس برنامه راهبردی ترسیم شده باید سالانه ۷۰ هکتار به وسعت گلخانه‌های استان اضافه شود.

به گفته او براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان جهادکشاورزی همدان، ۲۳۰ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای در استان ایجاد شده و امسال نیز ۲۲۰ هکتار در دست اجرا است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد، هر ساله به طور متوسط ۶ هکتار به زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای همدان افزوده شده است اما امسال با اضافه شدن ۷۰ هکتار سطح گلخانه‌های استان برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

شاهرخی گفت: بیشترین محصولات گلخانه‌ای استان خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و گل شاخه بریده است که ۶۰ درصد محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی، ۲۰ درصد خیار و ۱۰ درصد مربوط به سایر محصولات است.

در این جلسه مسائل و موانع پیش روی مجتمع گلخانه‌ای ۴۰ هکتاری در شهرستان اسدآباد بررسی و راهکاری‌های لازم برای راه‌اندازی این طرح ارائه شد./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.