امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 12474
  پرینت تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2020 - 20:45 | 7 بازدید
مدیرکل بیمه سلامت همدان:

مطالبه‌گری مردم نسخه‌نویسی الکترونیکی را سرعت می‌بخشد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری مردم اجرای سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی را سرعت می‌بخشد گفت: این طرح برای خدمت‌رسانی به مردم عملیاتی شده است. سعید فرجی روز یکشنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت  از مطالبه‌گری مردم برای پیشرفت استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور خبر داد و […]

مطالبه‌گری مردم نسخه‌نویسی الکترونیکی را سرعت می‌بخشد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری مردم اجرای سیستم نسخه‌نویسی الکترونیکی را سرعت می‌بخشد گفت: این طرح برای خدمت‌رسانی به مردم عملیاتی شده است.

سعید فرجی روز یکشنبه به مناسبت هفته بیمه سلامت  از مطالبه‌گری مردم برای پیشرفت استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور خبر داد و افزود: این رویکرد بیمه با اولویت قرار دادن رفاه مردم است که می‌توانند بدون نیاز به همراه بودن دفترچه درمان با مراجعه به تمامی مراکز درمانی و مطب‌های خصوصی و ارائه کدملی از تمامی خدمات بیمه در پرداخت حق ویزیت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: فرد با مراجعه به داروخانه و اعلام کدملی و کدرهگیری پیامک شده، نسخه تجویز شده را بدون نیاز به کاغذ، دریافت می‌کند.

به گفته وی مستقر شدن پرونده الکترونیک سلامت اقدام ماندگار با فواید بیشماری است که می توان به مصرف کمتر کاغذ و کاهش خروج ارز از کشور و رفع مشکلات ثبت و بایگانی کاغذی و کاهش ازدحام در دفاتر پیشخوان دولت در دریافت دفترچه، اشاره کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطرنشان کرد: ساماندهی در دریافت خدمات، جلوگیری از خدمات غیرضروری و از بین رفتن اشتباهات نسخه پیچی از دیگر اقداماتی است که با استقرار پرونده الکترونیک سلامت بیمه در کشور انجام می‌شود.

فرجی با تاکید بر ضرورت استفاده پزشکان از نرم افزارهای الکترونیکی به جای دفترچه برای ثبت اطلاعات بیمار و داروها، اضافه کرد: حداکثر زمان لازم برای ثبت داروها در سیستم نسخه نویسی الکترونیکی توسط پزشکان، یک تا ۲ دقیقه پیش بینی شده است.

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه از سال ۱۳۹۶ تاکید بندهای قانونی بر استفاده از زیرساخت الکترونیکی تا قبل از سال ۹۹ بود که به دلیل مشکلاتی تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: استفاده از این سیستم موجب می‌شود که فرد بیمار چندین بار برای گرفتن دارو مراجعه نکند و در وقت و هزینه وی صرفه جویی خواهد شد.

 

فرجی ادامه داد: لازمه نسخه نویسی الکترونیکی این است که مراکز طرف قرارداد به سیستم‌های کامپیوتری مجهز شوند و مشکلات نرم افزاری به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن باعث پرداخت سریع‌تر مطالبات بیمه‌ای پزشکان و داروخانه‌ها می‌شود، مطرح کرد: با وارد کردن اطلاعات بیمه‌ای و دارویی توسط پزشکان و داروخانه روند پرداخت مطالبات هم سریع‌تر انجام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: با شروع این طرح از یک سال و نیم گذشته تاکنون در استان همدان، ۲۸۰ نفر از ۳۴۰ پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت در استان نسخه نویسی الکترونیکی انجام دادند که با حمایت مسوولان این روند سریعتر امکان می‌پذیرد.

فرجی اضافه کرد: به دلیل محدودیت منابع مالی و تحریم‌های موجود، با انجام آزمون وسع، خدمات رایگان بیمه‌ای و اعتبارات فقط به نیازمندان تخصیص می‌یابد.

به گفته وی بررسی آزمون وسع بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت انجام می‌شود که با بستری در روزهای اولیه از خدمات بهره می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان، حدود ۸۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

فرجی گفت: از این تعداد ۱۲۳ هزار نفر از کارکنان دولت، ۵۵ هزار نفر از سایر اقشار شامل افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، دانشجویان، طلاب و خانواده شهدا هستند و ۵۴۰ هزار نفر از روستاییان، ۱۰ هزار نفر از صندوق ایرانیان، ۱۱۵ هزار نفر در صندوق بیمه همگانی به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی تجلیل از مدافعان سلامت، دیدار با مقامات استانی و ارائه گزارش عملکرد و ادای احترام به مقام والای شهیدان در مزار شهدای گمنام را از برنامه های هفته بیمه سلامت در استان همدان نام برد.

فرجی افزود: گزارش و تشریح عملکرد بیمه سلامت و تشریح در برنامه های صدا و سیما و نیز حضور در مرکز سامد استانداری و پاسخگویی به سوالات مردم در روز هفتم آبان، از سایر فعالیت‌های این هفته است.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع بیمه سلامت خبر داد و اظهار داشت: عموم مردم می‌تواند با ارسال آثار خود در زمینه مقاله نویسی، نقاشی و تولید انیمیشین در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: با تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در سه آبان سال۱۳۷۳، از سوم تا نهم آبان هفته بیمه سلامت نامگذاری شد که با تشکیل بیمه خدمات درمانی در زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان از مهر ماه ۱۳۷۴ به ارائه خدمات و اجرای قانون پرداخته شد./ ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.