امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 28 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9786
  پرینت تاریخ انتشار : 15 آگوست 2020 - 22:53 | 21 بازدید
حاجی بابایی:

دانشجویان به عنوان چهره های محورهای باید صبور و مقاوم باشند

به گزارش همدان نوین، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: واژه بسیجی و دانشجو مقدس است و نزد ملت ایران از سرمایه بالایی برخوردارند و مورد اعتماد مردم هستند، این دو واژه بار سنگینی دارند. حمیدرضا حاجی بابایی عصر شنبه ۲۵ مردادماه با فعالان و تشکل های دانشجویی استان همدان دیدار […]

دانشجویان به عنوان چهره های محورهای باید صبور و مقاوم باشند

به گزارش همدان نوین، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: واژه بسیجی و دانشجو مقدس است و نزد ملت ایران از سرمایه بالایی برخوردارند و مورد اعتماد مردم هستند، این دو واژه بار سنگینی دارند.

حمیدرضا حاجی بابایی عصر شنبه ۲۵ مردادماه با فعالان و تشکل های دانشجویی استان همدان دیدار داشت و مطرح کرد: انقلاب ما در یک موقعیت حساس قرار دارد، موقعیتی که پرقدرت، روشن و روبه جلو بوده و هم توطئه های دشمن به اشکال مختلف درحال بروز و ظهور است. استشراق نگاه غرب به شرق است که از هزاران سال پیش آغاز شده، در زمینه های گوناگون غربی ها درباره شرقی ها تحقیق می کنند. تمام بررسی های آنها در مجموع به این هدف است که چگونه می توانند شرق را به دست بگیرند و استعمار کنند.

وی ظریف ترین استشراق را نفوذ عنوان کرد و توضیح داد: ظریف ترین نوع نفوذ این است که خود فرد هم نمی داند نفوذی است، کسی که از داخل همان سازمان است بدون این که بداند تحت نفوذ قرار می گیرد و تمام کارهای آن به نفع آمریکا است.

حاجی بابایی ادامه داد: نفوذی حتی ممکن است یک مرجع تقلید باشد و کارهایی که می کنند به نفع آمریکا است، گاهی اوقات فکر می کند که انقلابی است اما تمام کارهای آن به نفع آمریکا است و ممکن است این فرد حتی متعصب انقلابی است.

وی با بیان اینکه در نشانه گیری ها باید دقت کرد فرد را اشتباه نزنیم، خاطرنشان کرد: تمام توان دشمن به کار گرفته شده تا فردی برای انقلاب نماند. بین نقد و تخریب، نقد و روشنگری و نقد و بی انصافی فرق است.

وی ادامه داد: دانشجویان چهره های محوری هستند به ویژه اگر بسیجی باشند، باید صبور و مقاوم باشند یک نیروی بسیجی که آرمان داشته باشد برابر ۱۰ نفر است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در ادامه پاسخگوی سوالات نمایندگان تشکل ها بود.

سوال: چرا سال های نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی یک طرح و اقدام مناسب در زمینه فرهنگی از سمت شما ارائه و انجام نشده است؟

حاجی بابایی: فکر نمی کنم کسی به اندازه من در طول ۳۰ سال گذشته به کار فرهنگی ورودپیدا کرده باشد چراکه طی چندسال گذشته بنده پیگیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و این سند را آماده کردم که یک امر صد در صد فرهنگی است.

در چندسال گذشته پیگیر دو سند تحول بنیادین و برنامه ششم بودم که هردو مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفتند و ایشان سند تحول بنیادین را نسخه شفابخش دانستند و به تمام وزرا اعلام کردند که باید این سند را انجام دهند و در مجلس هم نمایندگان مجبور به پیگیری این سند هستند.

در سند تحول بنیادین موضوعی مطرح شده که اگرفقط این بخش از سند عملی و بخش های دیگر سند تحول بنیادین اجرایی نشود نیز این سند باعث افتخار خواهد بود،آن موضوع این است که باید در هر شهری مدارس به عنوان حیات طیبه معرفی شوند و حیات طیبه یعنی مدرسه ای که کانون فرهنگی محله است.

در این طرح هر مدرسه ای پنج حیات شامل پیش دبستانی، سه ساله اول، سه ساله دوم، سه ساله سوم و سه ساله چهارم دارد که مدرسه شهیدان بهادربیگی نمونه ای از این مدارس در استان همدان است، به طور مثال بر اساس طرح حیات طیبه باید در شهر همدان کلا ۵۰ مدرسه مجهز به امکانات ورزشی و آموزشی با ظرفیت ۲۵۰۰ دانش آموز برای هر مدرسه وجود داشته باشد.
در طرح حیات طیبه پدر و مادر باید تحت پوشش قرار گیرند و برای آنها دوره آموزشی برگزار شود همچنین دانش آموزان باید پنجشنبه ها همراه با والدین خود در مدارس حاضر باشند و به طور کلی این طرح پیوند بین مدرسه،مسجد،بسیج،مردم و بسیاری از اقشار جامعه است.
از آنجا که دولت حاضر به نوشتن برنامه ششم نبود به دستور مقام معظم رهبری این برنامه در مجلس نوشته شد و برنامه ششم از نظر فرهنگی بالاترین قانونی است که تاکنون مصوب و بهترین قوانین نوشته شده در زمینه های مختلف با کمک افراد متخصص است، به طورمثال قانونی درباره ایثارگران به اندازه برنامه ششم نوشته نشده است.
من در مجلس یازدهم نیز مانند دوره قبلی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس هستم و هیچ فراکسیون صنفی نیز به اندازه  این فراکسیون در مجلس قوی نیست.
در زمینه فرهنگ عده ای روحانیت،بسیج و یا انقلاب را محکوم می کنند در صورتی که اینگونه نبوده و این موارد کارهای زیادی در زمینه فرهنگ انجام می دهند اما باید توجه کرد که دشمن در زمینه فرهنگ به طور جدی ورود کرده که ایستادن در برابر اقدامات آن در این زمینه بسیار کار دشواری است مانند تحریم های اقتصادی که کارهای اقتصادی انجام می شود اما فشار تحریم ها هنوز زیاد است.
قبول دارم کم کاری هایی در زمینه فرهنگی وجود دارد و معتقدم کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند به خوبی در این زمینه فعالیت نمی کنند.

سوال: دو ماه از عمر مجلس جدید می گذرد و شعار انقلابی بودن در این مجلس داده شده، نطق هایی نیز در این زمینه انجام شده اما چرا تاکنون یک اقدام ضرب العجلی برای برای تثبیت وضعیت اقتصادی مطرح نشده است؟چرا بعد از چندین سال حضور در مجلس طرح یک راهکار همیشگی و مناسب را برای مسکن،اشتغال و ازدواج را پیگیری نکردید؟

حاجی بابایی: مشکلات اقتصادی با تصویب یک طرح ضرب العجلی حل نمی شود.
دولت اگر در مسائل مالی دچار مشکل است و نیاز به پول دارد باید به کمیسیون برنامه و بودجه ابلاغ کند تا راه حلی برای درآمدزایی و حل این مشکل یافت شود همچنین برای افزایش قیمت بنزین سران قوه این افزایش قیمت را تایید و امضا کرده بودند و مقام معظم رهبری موضوعی که سران قوه آن را تایید کنند را می پذیرند.
نابسامانی ایجاد شده در زمینه کنکور نشان دهنده عدم شفافیت در جامعه است چراکه هر کسی می خواهد طوری رفتار کند که هم نظر دانشجویان و اقشار مختلف را داشته باشد و هم برای ۱۴۰۰ رای جمع آوری کند.
در ریاست مجلس جدید همه یک طرف و من یک طرف بودم اما برای جلوگیری از دوشاخه شدن مجلس و ضربه ندیدن آن کنار ایستادم و با وجود اینکه نوع رای گیری فراکسیون را قبول نداشتم ولی آن رای را ارئه کردم چراکه مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است.
شما به عنوان کمیسیون برنامه و بودجه چرا از طریق صدا وسیما و یا یک مصاحبه خبری از آقای بذرپاش به عنوان شخص لایق آن سمت دفاع نکردید؟
من رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هستم و این کمیسیون ۲۳ نفر عضو دارد و در کمیسیون باید یک کمیته محاسبات راه اندازی شود و این کمیته باید یک روند قانونی را بررسی کند ودر این موضوع ۱۴ نفر در این کمیته به دلیل حساسیت بالا عضو شدند در حالیکه کمیته های دیگر حداکثر ۴ نفره هستند و من به دلیل اینکه رئیس کمیسیون بودم قصد اظهار نظر در این کمیته را نداشتم و باید امور را بررسی می کردم.
درآیین نامه داخلی تعریف شده که اگر کسی می خواهد رئیس دیوان محاسبات شود باید شرایط ماده ۷۱ (جز مسئولین تراز اول بوده،فوق لیسانس و ۲۰ سال سابقه کاری داشته باشد)را داشته باشد که ۱۸ نفر برای اینکار ثبت نام کردند ومن فقط از دور نظارت می کردم و دستگاه های نظارتی حضور داشتند و به طور کامل روند کار را بررسی می کردند.
رقابت سنگینی بین آقای بذرپاش و فروزنده وجود داشت و هردو برای من یک کفه ترازو بودند و بعد از بررسی های انجام شده در کمیته محاسبات گزارش مربوطه در کمیسیون ارائه شد وسوالاتی وجود داشت که با وجود بازنشسته بودن آقای فروزنده می تواند کاندیدا شود یا اینکه ۲۰ سال سابقه کاری تحت عنوان ۲۰ سال سابقه مدیریتی ذکر شده بود که طبق نامه ای به رئیس مجلس اعلام گردید ودر جواب مشخص شد که این کاندید شدن وی مشکلی ندارد.
بعد از بررسی های انجام شده  توسط کمیته دیوان محاسبات ۴ نفر برای رئیس دیوان و ۴ نفر برای دادستانی به کمیسیون برنامه بودجه معرفی کردند و برای هر سمت ۲ نفر مشخص و به صحن مجلس اعلام شدند و در این میان نامه یا مدرک از دستگاه نظارتی مبنی بر اشتباه بودن مدارک ارائه شده توسط کاندیدا به من گفته نشد.
بعد از انجام اقدامات طبق ماده ۱۵۱ آیین نامه داخلی آقایان بذرپاش و فروزنده و دو کاندید دادستانی معرفی شدند و اگر در روند بررسی و تحقیق و انتخاب کمیسیون مشکلی وجود داشت حتما در صحن شورا مطرح می شد و طبق ماده ۱۹۶ آیین نامه داخلی بعد از اتمام رای گیری درباره موضوعی آن موضوع دیگر نمی تواند به کمیسیون برگردانده شود و یا آن را بررسی کرد و اگر مشکلی در زمینه انتخاب آن مسئول وجود دارد باید آن را استیضاح کرد.
و در نامه آخر درباره این موضوع به رئیس مجلس اعلام شد که کمیسیون برنامه و بودجه مطابق ماده ۱۵۱ عمل کرده است.
و دفاع از آقای بذرپاش وظیفه من نیست و مجلس شورای اسلامی سخنگو دارد و او باید این امور را به مردم توضیح دهد.
در این موضع نگاه من جمع کننده موضوع بوده و نمی خواهم بین نیروهای انقلاب شکاف بیشتر شود./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.