امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 28 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9781
  پرینت تاریخ انتشار : 15 آگوست 2020 - 22:45 | 19 بازدید

ضرر ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی هتل‌ها از کرونا/ توان پرداخت حقوق پرسنل را نداریم

به گزارش همدان نوین، نایب رئیس جامعه هتلداران کشور از ضرر ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های کشور خبر داد و گفت: توان پرداخت حقوق پرسنل را هم نداریم. نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی گردشگری در ایام کرونا ظهر امروز با حضور فعالان و مدیران حوزه گردشگری برگزار شد که همه افراد حاضر در […]

ضرر ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی هتل‌ها از کرونا/ توان پرداخت حقوق پرسنل را نداریم

به گزارش همدان نوین، نایب رئیس جامعه هتلداران کشور از ضرر ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های کشور خبر داد و گفت: توان پرداخت حقوق پرسنل را هم نداریم.

نشست هم‌اندیشی آسیب‌شناسی گردشگری در ایام کرونا ظهر امروز با حضور فعالان و مدیران حوزه گردشگری برگزار شد که همه افراد حاضر در این نشست خسارات ناشی کرونا را سنگین عنوان کردند و خواستار حمایت دولت و مجلس از صنعت گردشگری شدند.

رئیس جامعه هتلداران استان همدان در این جلسه با بیان اینکه در این فصل از سال که فصل درآمدزایی تاسیسات گردشگری است، درصد اشغال هتل‌ها به صفر رسیده است اظهار کرد: با رئیس جمهور، معاون اول ایشان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس علاوه بر مکاتبه، جلساتی مبنی بر ضرر و زیان ناشی از کرونا داشتیم اما نتیجه‌ای نداشته است.

شهرام شیروانی با بیان اینکه وضعیت منابع تاسیسات به گونه‌ای است که توان پرداخت حقوق پرسنل را هم نداریم گفت: گردشگری نیاز به صندوق حمایت از تاسیسات گردشگری دارد تا در چنین مواردی بتواند حمایت مالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هتلداران قریب به ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ضرر کردند و دولت تاکنون مبلغی پرداخت نکرده است افزود: درخواست داریم مجلس به فریاد بخش خصوصی برسد و راهگشای ما باشد.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه در غرب کشور امروز تمام گردشگری ما تعطیل می‌شود چون پایان فصل کاری است گفت: اگر امروز دولت اعلام کند که کرونا از بین رفته است، باز به درد ما هتلداران غرب کشور نمی‌خورد چون فصل کاری را از دست داده‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه از آبان ماه سال گذشته تا خردادماه امسال سطح اشغال هتل ما دو درصد بوده است بیان کرد: صدا و سیما نیز دائم از «سفر نکنید» برنامه پخش نکند زیرا وقتی ستاد مقابله با کرونا پروتکل‌هایی را برای ایام سفر تعریف و صادر کرده و هتل‌ها ملزم به رعایت این موارد هستند، صدا و سیما نیز باید به ما کمک کند.

شیروانی ضمن تاکید بر اینکه برخی از هتل‌ها به سمت تغییر کاربری سوق یافته و در صورت عدم حمایت تبدیل به بیمارستان یا مراکز دیگری خواهند شد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی با بازپرداخت دو ساله کارساز نیست و مبالغ تسهیلات نیز کم است.

بخشودگی بازپرداخت تسهیلات را نمی‌خواهیم؛ معافیت مالیاتی چرا

وی ادامه داد: بخشودگی بازپرداخت تسهیلات را نمی‌خواهیم اما معافیت مالیاتی باید باشد چون درآمدی نداشتیم که بابت آن مالیات بدهیم.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: ما درخواست دادیم برای هر اتاق ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شود تا هتل‌ها از فرصت پیش آمده کرونا، برای به‌روز کردن هتل و برون‌رفت از شرایط کنونی از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز با بیان اینکه غار علیصدر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باز است گفت: همه مسافرانی که به غار می‌آیند علاوه بر دریافت ماسک رایگان، تب‌سنجی و غربالگری شده و با فاصله‌گذاری سوار قایق می‌شوند.

مهدی مجیدی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها منجر به تقلیل ظرفیت‌های داخل غار به یک سوم شده است افزود: امسال ۴۰ هزار نفر مسافر داشتیم در حالی که سال قبل ۴۰۰ هزار نفر بود و این نشان از کاهش ۹۰ درصدی مسافر و درآمد است.

وی با بیان اینکه وام کرونایی تصویب شده طبق اشل‌های قانون کار برای چهار ماه یک کارگر است افزود: باید بتوانیم حقوق هشت ماه کارگر را تامین کنیم که این وام باید افزایش یابد و بازپرداخت آن از سال ۱۴۰۰ باشد زیرا مجموعه‌های کارگری توان بازپرداخت در سال جاری را ندارند.

در این جلسه سایر فعالان حوزه گردشگری نیز به صورت خلاصه بخشی از ضرر و زیان‌های کرونا به گردشگری را بیان کردند./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.