امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 28 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9761
  پرینت تاریخ انتشار : 15 آگوست 2020 - 10:37 | 21 بازدید
رئیس اداره صمت شهرستان:

تویسرکان در تولید ماسک به نقطه اشباع رسیده است

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه در حوزه تأمین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده کمبودی نداریم، گفت: این شهرستان در تولید ماسک به نقطه اشباع رسیده است. روانبخش نورعلیئی  درباره عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در روزهای کرونایی طی ماه های گذشته، […]

تویسرکان در تولید ماسک به نقطه اشباع رسیده است

به گزارش همدان نوین، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه در حوزه تأمین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده کمبودی نداریم، گفت: این شهرستان در تولید ماسک به نقطه اشباع رسیده است.

روانبخش نورعلیئی  درباره عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در روزهای کرونایی طی ماه های گذشته، مطرح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان تویسرکان در روزهای قبل از شیوع کرونا چه به صورت صنفی و چه به صورت صنعتی، تولیدکننده ماسک نداشتیم، در زمان شیوع کرونا تعدادی از صنف خیاطان به میدان آمدند و با تغییر کاربری برای رفاه حال مردم ماسک تولید کردند.

وی اظهار کرد: برنامه تولید ماسک در هر شهرستان از سوی مسئولان رده بالاتر توصیه و پیشنهاد شد تا بدین ترتیب هر شهرستانی نیاز خود به ماسک را تأمین کند، این مسئله با استقبال صنف خیاطان روبرو شد و بدین ترتیب در تویسرکان هفت واحد صنفی استقبال کردند و برای تولید ماسک دست به کار شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان افزود: در این بین دو واحد صنفی مجوز فعالیت در حوزه تولید ماسک را از سازمان غذا و دارو گرفت و بقیه واحدها هم گرچه مجوز نگرفتند اما محصولات تولیدی آنها مورد تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفت و بدین ترتیب تویسرکان در تولید ماسک به نقطه اشباع رسیده است.

نورعلیئی با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان در روستا هم فعال بودند، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه تولید ماسک مشکلی نداشتیم و نداریم و حتی  به برخی شهرستان های استان همدان و کرمانشاه نیز ماسک ‌صادر کردیم بنابراین با اقدامات انجام شده تا اردیبهشت ماه سال جاری در تویسرکان بیش از ۳۹۰ هزار عدد ماسک تولید شد و اکنون نیز در حدود ۱۲۰ هزار عدد ماسک موجود است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده کمبودی نداریم، گفت: در این مدت تعدادی از واحدهای تولیدی چه در حوزه تولید ماسک و چه در حوزه تولید مواد ضدعفونی کننده برای سلامتی جامعه دست به کار خداپسندانه تولید و توزیع رایگان محصولات خود زدند.

نورعلیئی اعلام کرد: در این مدت شاهد بودیم که یک واحد تولیدی ۴۵ هزار عدد ماسک تولید و بیشتر در سطح روستاها به صورت رایگان توزیع کرد و همین فرد نیک اندیش ۶۰۰ دست گان هم پس از تولید به بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان هدیه داد.

وی از اهدای نزدیک به شش تن مواد ضدعفونی کننده توسط دو شرکت تولیدی فعال در تویسرکان به شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه و صنعت و معدن خبر داد و به تولید پدالکی در یک کارخانه تولید تجهیزات یک بار مصرف بهداشتی در شهرستان اشاره کرد و افزود: شرکت تولیدکننده پد الکی با نیتی خیرخواهانه محصول خود را با همان نرخی که به شرکت های پخش دارو می داد، در اختیار داروخانه های شهرستان قرار داد و در برخی مناطق که داروخانه نداریم، به تعدادی از واحدهای صنفی عرضه کرد تا در دسترس مردم قرار گیرد.

نورعلیئی در ادامه به پخش کالاهای اساسی به منظور تنظیم بازار در مقاطعی از سال اشاره و خاطرنشان کرد: اداره صمت تویسرکان تمام سهمیه هایی را که باید از استان جذب می کند و برای توزیع به دست متولیان امر به موقع می رساند.

وی از اهدای سهمیه برنج از سوی خیران به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و اعلام کرد: این سهمیه با عنوان کمک های مؤمنانه توسط نیروهای قرارگاه بین نیازمندان شناسایی و توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان همچنین با اشاره به اینکه امروزه با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم و این مبارزه به مراتب از جنگ نظامی، دشوارتر است، تصریح کرد : افزایش و نوسالات قیمت کالاها در سراسر کشور وجود دارد و به تبع آن در استان همدان و تویسرکان نیز این چنین است، با این وجود نیروهای اندک ما در شهرستان با فعالیت روزنامه بیش از ۱۰ تا ۱۲ ساعت با همکاری دادستانی، تعزیرات و اتاق اصناف تیم های بازرسی به راه انداخته قیمت ها و موجودی کالاهای اساسی شهرستان را به صورت مداوم‌ رصد می کنند.

وی درباره جذب و توزیع کالاهای اساسی در سال جاری گفت: در این مدت ۱۳۷ تن برنج، حدود ۸۰ تن مرغ منجمد، ۶۵۰۰ کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم و منجمد گوساله، ۲۴۶ تن شکر و ۸۳ تن قند جذب و در بین واحدهای صنفی توزیع کننده پخش شد.

نورعلیئی با بیان اینکه بیش از ۵۵۲ تن کالای اساسی از ابتدای سال تاکنون در بازار توزیع شده است، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان اداره صمت تویسرکان توانست با رایزنی های انجام شده شکر را با ۳۰۰۰ تومان پایین تر از نرخ مصوب استانی بین فعالان صنف قنادان توزیع کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان در پایان بیان کرد: سه واحد تولیدی بستنی، نقل و نبات و محصولات کنجدی که محصولات خود را  به خارج از استان نیز صادر می کنند از، این سهمیه ها بی نصیب نماندند./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.