امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9678
  پرینت تاریخ انتشار : 12 آگوست 2020 - 15:27 | 17 بازدید
گل‌های آپارتمانی

«بنجامین» تصفیه‌کننده هوا و دکوراتیو منزل

به گزارش همدان نوین، به گفته محققان مراقبت و پرورش یک گیاه باعث کاهش استرس و همچنین عصبانیت در افراد می‌شود و روحیه محبت و مهربانی را در ما تقویت می‌کند. بنجامین با نام علمی Ficus benjamina یکی از گل‌های آپارتمانی محبوب در ایران است. این گیاه علاوه بر زیبایی منحصربفردی که دارد، خواص زیادی […]

«بنجامین» تصفیه‌کننده هوا و دکوراتیو منزل

به گزارش همدان نوین، به گفته محققان مراقبت و پرورش یک گیاه باعث کاهش استرس و همچنین عصبانیت در افراد می‌شود و روحیه محبت و مهربانی را در ما تقویت می‌کند.

بنجامین با نام علمی Ficus benjamina یکی از گل‌های آپارتمانی محبوب در ایران است. این گیاه علاوه بر زیبایی منحصربفردی که دارد، خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد به طوریکه بنجامین از جمله گیاهان تصفیه کننده هواست.

از آنجایی که فرش‌ها و مبلمان خانه باعث تولید سمومی مانند بنزن و فرمالدئید در هوا می‌شوند که در طولانی مدت بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارند بنابراین نگهداری بنجامین در خانه می‌تواند هوای خانه را از این سموم پاک کند.

بنجامین درختی همیشه سبز با شاخ و برگ پرپشت است. ارتفاع این گیاه در مناطق گرمسیری که زادگاه اصلی‌اش است، می تواند تا ۱۵ متر هم برسد البته در آپارتمان رشد بسیار کمتری دارد و حداکثر به ارتفاع سه متر می‌رسد.

این درختچه زیبا یک عنصر دکوراتیو خاص در منزل هم به شمار می‌رود. به طور کلی چیدمان منزل با گیاهان یک روش خلاقانه و کم هزینه برای داشتن دکوراسیونی زیبا و طبیعی است.

بنجامین گیاهی نور دوست است پس باید آن را پشت پنجره‌ای نورگیر قرار دهید تا نور کافی دریافت کند و نیازی به جابه‌جایی نداشته باشد.

فیکوس بنجامین هم به علت اندازه نسبتاً بزرگش، توجه زیادی جلب می‌کند و برای استفاده در پذیرایی منزل مناسب است البته اگر پذیرایی شما نورگیر خوبی داشته باشد در غیر این صورت باید به سراغ درختچه‌های سایه‌دوست بروید چون بنجامین به نور نسبتاً زیادی نیاز دارد و به جابه‌جایی حساس است.

این گیاه آبیاری راحتی دارد به طوریکه هر بار خاک گیاه به اندازه یک بند انگشت خشک شد می‌توانید آن را آبیاری کنید. دمای خانه برای رشد بنجامین کاملاً مناسب است البته گیاه به سرما حساس است و در زمستان دما را تا حداقل ۱۵ درجه تحمل می‌کند./ایسنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.