امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 9432
  پرینت تاریخ انتشار : 06 آگوست 2020 - 15:23 | 9 بازدید
دسترسی به اینترنت

ثبت نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدان در مدارس/۱۴۴ روستا به اینترنت دسترسی ندارند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام بیش از ۹۰ درصدی دانش‌آموزان همدان خبر داد و گفت: ۱۴۴ روستا در همدان به اینترنت دسترسی ندارند و در شرایط کرونا آموزش را در بستر درسنامه و حضوری ارائه دادیم.  محمد پورداوود ظهر امروز در نشست خبری به صورت لایو در […]

ثبت نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان همدان در مدارس/۱۴۴ روستا به اینترنت دسترسی ندارند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام بیش از ۹۰ درصدی دانش‌آموزان همدان خبر داد و گفت: ۱۴۴ روستا در همدان به اینترنت دسترسی ندارند و در شرایط کرونا آموزش را در بستر درسنامه و حضوری ارائه دادیم.

 محمد پورداوود ظهر امروز در نشست خبری به صورت لایو در شبکه پیام‌رسان «شاد» ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد:  مایه خرسندی است از طریق شبکه تعاملی «شاد» به عنوان یک شبکه اطلاع‌رسانی گسترده می‌توانیم ارتباطی را با خبرنگاران داشته باشیم و امیدوارم در آینده نزدیک ارتباط دوسویه و همسنگ نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به تلاوت بخشی از آیات سوره احزاب گفت: آیه ۷۰ سوره احزاب می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید» که مصداق آن آموزش و پرورش و اصحاب رسانه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دو عنصر معلمان و خبرنگاران در جامعه بسیار اثرگذار و فعال هستند و اقدامات آنها دارای قرب و منزلت است بیان کرد: این دو گروه به عنوان عنصر آگاهی‌بخشی هستند که هر کاری را انجام می‌دهند تا مشکلات جامعه رفع شده و توسعه و تعالی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و معلمان هر دو از قلم استفاده می‌کنند، قلمی که خداوند به آن قسم خورده است گفت: معلمان و خبرنگاران انسان‌های بزرگی هستند که دو کار مهم آگاهی بخشی و زدودن جهل را انجام می‌دهند.

پورداود با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای ارزشمند در دستگاه‌ها به ویژه دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت رسانه‌هاست افزود: در این زمینه این افتخار را دارم که همچنان خودم را عضو کوچک خانواده بزرگ رسانه می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسوولان از ابزار رسانه استفاده کنند و برنامه‌های خود را در این قالب بگنجانند حتما دستاوردهای عظیمی را به دست خواهند آورد، در واقع اگر بین خبرنگاران و دستگاه‌های اجرایی تعامل وجود داشته باشد، حلاوت‌های بزرگ و شگرفی را برای آن دستگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: اگر رسانه‌ای از عملکرد یک دستگاه اجرایی انتقاد داشته باشد، بنده به عنوان عضو کوچک دستگاه تعلیم و تربیت استان این را با دیده منت می‌پذیرم چون معتقدم تفکر دارای پنج مولفه بوده که شامل جامعیت، تعمق، کنجکاوی، انعطاف‌پذیری و انتقادپذیری است.

وی ادامه داد: اگر کسی به مقوله تفکر اهتمام داشته باشد حتما انعطاف‌پذیر و انتقادپذیر هم خواهد بود کمااینکه انتقاد باعث رشد خواهد شد به نحوی که هر کسی چه مسوول و چه شهروند یک جامعه انتقادپذیر باشند حتما رشد خواهند کرد و تعالی دنبال آنها خواهد بود.

پورداود ضمن قدردانی از اقدامات اصحاب رسانه استان گفت: اصحاب رسانه شنیداری، گفتاری، دیداری و نوشتاری آموزش و پرورش را کمک می‌کنند و تعامل دو سویه وجود دارد خصوصا از خبرنگارانی که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت  دارند نهایت سپاس و امتنان را دارم و همواره از خداوند می‌خواهم نعمت سلامتی را به آنها ارزانی داشته تا در وظیفه سنگین خود موفق باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مشکلات زیادی دارند و حق و حقوق آنها خیلی چشمگیر نیست اما با این وجود نهایت تلاش و ازخودگذشتگی را دارند گفت: متاسفانه اخیرا یکی از خبرنگاران استان به لقاء‌الله پیوست؛ ایشان تلاش زیادی در حوزه رسانه داشتند که امیدوارم روحشان شاد و قرین آرامش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در بستر تعامل و استفاده از تمام ظرفیت‌ها توانسته موفقیت‌های زیادی را به دست آورد اظهار کرد: اولین اولویت بنده همانطور که در روز معارفه خود گفتم، کرامت معلمان است.

وی با بیان اینکه دوست ندارم هیچ معلمی از بنده، مدیران دستگاه‌ها، روسای مناطق و ادارات آموزش و پرورش برنجد چون حفظ کرامت آنها مورد توجه ماست افزود: از طرفی هم می خواهم جامعه ما معلمان را در صدر بدانند که خوشبختانه اینطور است.

پورداود به کسب رتبه نخست همدان در شورای آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و تصریح کرد: به همین منظور استاندار و بنده از معاون اول رئیس جمهور لوح سپاس دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه همدان توانست در اجلاس بیست و هشتم نماز رتبه نخست در اقامه نماز در مدارس را به دست آورد آن هم نه در حوزه آموزش و پرورش بلکه در بین تمام دستگاه‌های اجرایی کشور خاطرنشان کرد: ما توانستیم در حوزه پوشش تحصیلی و مسائل آموزش از راه دور رتبه نخست کشور را به دست آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه سلامت که امروز بسیار مورد توجه است و به رعایت پروتکل‌های بهداشت تاکید داریم رتبه عالی و نخست را در کشور به دست آوردیم، ادامه داد: در پروژه مهر رتبه سوم و راهیان نور رتبه نخست کشور را به دست آوردیم؛ در حوزه سوادآموزی یک درصد از میانگین کشوری بالاتر هستیم یعنی کشور ۹۵ درصد و ما ۹۶ درصد پوشش سوادآموزی داریم.

وی به کسب رتبه دوم طرح شهید بهنام محمدی اشاره و اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم اقامتگاه‌های رفاهی، ورزشی و تفریحی را برای همکاران توسعه دهیم.

پورداود با اشاره به رتبه‌های برتر دانش‌آموزان بیان کرد: ۱۰ سال بود که در کنکور رتبه زیر ۱۰ نداشتیم اما سال گذشته رتبه چهار را به دست آوردیم و خانم موسوی از دبیرستان آمنه حائز آن شد که حافظ قرآن کریم هم است و این نشان می‌دهد تربیت تمام ساحتی که آموزش و پرورش به دنبال آن بوده و سند تحول بنیادی را قصد کرده تماما در این دانش‌آموز وجود داشت.

وی از ساخت ۱۰ استخر شنا در همدان خبر داد و گفت: در زمان ورودم ۱۰ استخر کلید خورد که دو مورد اخیرا توسط وزیر و آموزش و پرورش افتتاح شد و هشت استخر دیگر نیز در آستانه افتتاح است که اقدامات ۳ مورد از آنها تمام شده و مابقی هم امیدواریم تا پایان دولت به نتیجه برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اردوگاه‌های دانش‌آموزی، درمانگاه‌های فرهنگیان و پرداختی‌های معلمان تا به حد قابل قبولی برسد افزود: در شبکه شاد جزو رتبه‌های برتر کشور هستیم و ابتکار خوبی که داشتیم علاوه بر این شبکه، با ایجاد تعامل آموزش در صدا و سیما نیز شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سه سناریو برای سال تحصیلی جدید وجود دارد اینکه کرونا نباشد و مثل مهر ۹۸ بتوانیم کلاس‌ها را دایر کنیم گفت: اینکه کرونا باشد و مانند اسفندماه در بستر فضای مجازی بتوانیم کار خود را انجام دهیم سناریوی بعدیی است.

پورداود با اشاره به اینکه قوی‌ترین سناریو این است که ۱۵ شهریور کلاس‌ها شکل گیرد و پنج شنبه‌ها نیز کلاس دایر شود و اگر وضعیت قرمز باشد بستر آموزش مجازی خواهد بود گفت: اگر وضعیت زرد باشد دانش‌آموزان نوبتی وارد مدرسهه می‌شوند و اگر وضعیت سفید باشد مانند مهر ۹۸ کلاس‌ها دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه این اطمینان را می‌دهم که تمام بسترها را فراهم کرده‌ایم و نقاط قوت را تقویت می‌کنیم افزود: اگر جایی به لحاظ بستر الکترونیکی زیرساخت ندارد با نهادهای ذی‌ربط هماهنگ شده تا شکل گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید به اینکه تمهیداتی اندیشیده شده تا اگر دانش‌آموزی تبلت ندارد مشکلات او نیز حل شود، بیان کرد: کلاس خالی نداریم و ساماندهی نیروی انسانی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ۱۹ فروردین ماه پروژه مهر را اجرایی کردیم خاطرنشان کرد: کارگروهی را با عنوان کارگروه سلامت در این پروژه به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که پذیرفتند و در سراسر کشور نیز اجرایی شد.

پورداود از ثبت نام بیش از ۹۰ درصدی دانش‌آموزان همدان خبر داد و گفت: اگر ستاد مبارزهبا کرونا به ما بگویند کلاس‌ها دایر باشد آنها را دایر می‌کنیم و اگر بگویند دایر نباشد تمکین کرده و بر اساس آن برنامه‌ها را اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد امتحانات نهایی بسیار نگران بودیم که خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد افزود: معلمان عزیز ما در ردیف مدافعان سلامت هستند و تمام آنها در سیستم شاد حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد معلمان و نیز نزدیک به ۸۰ درصد دانش‌آموزان استان  در شبکه شاد حضور دارند گفت: ۱۴۴ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند که نوعا به شبکه اینترنت دسترسی ندارند و کلاس‌های آنها چون با یک یا دو نفر بوده به صورت حضوری یا درسنامه شکل گرفته است.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم در ۱۴۴ روستا نیز از طریق حمایت‌های خوبی که استاندار داشت بتوانیم بستر خوبی برای آموزش در این شرایط کرونا فراهم کنیم./فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.