امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9271
  پرینت تاریخ انتشار : 02 آگوست 2020 - 10:36 | 13 بازدید
رییس هیات کشتی همدان:

انصراف همدان از حضور در لیگ برتر کشتی کشور

به گزارش همدان نوین، استان همدان با وجود اعلام قبلی مبنی بر حضور در لیگ برتر کشتی از این مسابقات انصراف داد این در حالی است که شمارش معکوس برای شروع دوباره جذاب‌ترین رویداد کشتی کشور به جریان افتاده است. لیگ برتر کشتی آزاد کشورمان به عنوان مطرح ترین لیگ در سطح جهان از اهمیت […]

انصراف همدان از حضور در لیگ برتر کشتی کشور

به گزارش همدان نوین، استان همدان با وجود اعلام قبلی مبنی بر حضور در لیگ برتر کشتی از این مسابقات انصراف داد این در حالی است که شمارش معکوس برای شروع دوباره جذاب‌ترین رویداد کشتی کشور به جریان افتاده است.

لیگ برتر کشتی آزاد کشورمان به عنوان مطرح ترین لیگ در سطح جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه ساله شاهد حضور بهترین های کشتی المپیک و جهان در این عرصه از مسابقات هستیم.

استان همدان نیز در ادوار گذشته توفیق حضور در این میدان بزرگ جهانی را پیدا کرد و سابقه کسب عنوان های نایب قهرمانی، چندین دوره سومی و چهارمی مسابقات را در کارنامه خود دارد.

با این حال همدانی ها قصد ندارند در این دوره از مسابقات که قرار است اواخر مرداد یا شهریورماه امسال آغاز شود، شرکت داشته باشند.

انصراف همدان از حضور در لیگ برتر کشور در شرایطی است که اردیبهشت ماه امسال سیدسعید شاهرخی استاندار همدان موافقت خود را مبنی بر تیمداری در این مسابقات اعلام کرده بود.

انصراف همدان از حضور در لیگ برتر کشور در شرایطی است که اردیبهشت ماه امسال سیدسعید شاهرخی استاندار همدان موافقت خود را مبنی بر تیمداری در این مسابقات اعلام کرده بود.

البته قرار بر این بود با جذب حامی مالی زمینه لازم برای حضور قدرتمند همدان در این دوره از مسابقات فراهم شود.

استاندار با این شرط موافقت خود را مبنی بر تیمداری در لیگ برتر کشتی آزاد اعلام کرد که نماینده همدان بتواند روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

این خواسته استاندار مسوولیت سنگینی را بر دوش اهالی کشتی استان نشاند در شرایطی که نه از حامی مالی خبری بود و نه از ظرفیت فنی کشتی گیران بومی استان برای رسیدن به جام قهرمانی که سال ها از آن به دور بوده اند.

با این حال هیات کشتی استان همدان قید تیمداری در لیگ برتر کشتی آزاد کشور را زد و دلیل آن را نیز متفاوت بودن مسابقات امسال به نسبت سال های قبل دانست.

نبود تماشاگر نقطه کور لیگ

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان حضور تماشاگران در سالن مسابقات لیگ برتر کشتی وجود ندارد و این در حالی است که رویداد ورزشی بدون تماشاچی معنا ندارد.

یکی از دلایلی که لیگ برتر کشتی کشورمان را در سطح جهان نمونه و الگویی ناب معرفی کرده است، حضور پرشور تماشاگران و داغ بودن فضای مسابقات با تشویق های گرم آنها است.

اما امسال شرایط متفاوت را شاهد خواهیم بود و امکان حضور تماشاگر در سالن مسابقات وجود ندارد.

رییس هیات کشتی همدان در این باره می گوید: وقتی حضور تماشاگران در مسابقات امکان پذیر نیست، رویداد کشتی نمی تواند جذابیت لازم را داشته باشد.

رییس هیات کشتی همدان: وقتی حضور تماشاگران در مسابقات امکان پذیر نیست، رویداد کشتی نمی تواند جذابیت لازم را داشته باشد.

حمیدرضا یاری افزود: تماشاگران نیمی از جذابیت رویدادهای ورزشی هستند و اکنون باتوجه به شیوع کرونا حضورشان در مسابقات میسر نیست.

وی بیان کرد: یکی از دلایل مهم که تمایل به تیمداری در لیگ برتر داشتیم، ایجاد شور و هیجان ورزشی در همدان با برگزاری مسابقات میزبانی بود اما اکنون ممنوعیت حضور تماشاگران که قانون مسابقات نیز هست، این لذت را از همگان گرفت.

یاری خاطرنشان کرد: معتقدم کشتی بدون تماشاگر لطف و هیجان ندارد به خصوص اینکه در لیگ برتر تیمداری شود و قرار است با صرف هزینه های بالا به دنبال فتح سکوهای قهرمانی باشیم.

به نام همدان به کام غیربومی‌ها

اگرچه حضور همدان در لیگ برتر کشتی کشور می توانست بازتاب خبری داشته باشد اما نبود تماشاگران از یکسو و فقر کشتی گیر مستعد و نام آور از سوی دیگر نمی توانست پازل موفقیت این استان را تکمیل کند.

همدان سال هاست به دلیل بی برنامگی و کم توجهی به طرح های پشتوانه سازی نتوانسته کشتی گیر شاخص را در سطح ملی و بین المللی مطرح سازد.

صادق گودرزی، جمال میرزایی و میثم مصطفی جوکار جزو آخرین داشته های کشتی همدان در ترکیب تیم ملی و حضور در میادین بین المللی بودند.

در سال های اخیر اگرچه شاهد رونمایی از چهره هایی در کشتی آن هم به صورت موقت بوده ایم اما هرگز در قامت یک کشتی گیر شاخص در ترکیب تیم ملی نبودند و همواره در حسرت دوبنده تیم ملی باقی مانده است.

همدان در شرایطی امکان حضورش در فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد کشور مهیا بود که باید با صرف هزینه های هنگفت و در جهت تکمیل تیمی قدرتمند و تراز اول نسبت به جذب کشتی گیران ملی پوش، خارج و عنوان دار اقدام می کرد.

باید بپذیریم که همدان با داشته های امروز نمی توانست در قامت تیمی قدرتمند و مدعی ظاهر شود و باید نسبت به جذب کشتی گیران غیربومی نیز اقدام می کرد.

باید بپذیریم که همدان با داشته های امروز نمی توانست در قامت تیمی قدرتمند و مدعی ظاهر شود و می بایست نسبت به جذب کشتی گیران غیربومی نیز اقدام می کرد.

در این شرایط هر چند موفقیت ها به نام همدان رقم می خورد اما کام غیربومی ها را با قراردادهای مالی مناسب شیرین می کرد.

کشتی گیران بومی همدان نیز نمی توانند ترکیب کامل را تشکیل بدهند و همین مساله بار مالی زیادی را برای جذب کشتی گیران مطرح غیر بومی به دنبال داشت.

رییس هیات کشتی همدان در این باره گفت: برای اینکه کشتی گیران مستعد استان از این وضعیت متضرر نشوند، شرایط حضورشان در سایر تیم های لیگ برتر مهیا شد.

حمیدرضا یاری افزود: به هر حال اگر می خواستیم در این مسابقات به سکوهای قهرمانی برسیم باید بودجه بسیار خوبی را تامین می کردیم که از عهده هیات خارج بود.

وی بیان کرد: با این حال کشتی گیران مستعد استان امکان حضورشان در سایر تیم ها مهیا شد و می توانند از این فرصت طلایی برای اثبات توانایی خود بهره مند شوند.

یاری خاطرنشان کرد: برای حامیان مالی نیز تبلیغات محصول خود بسیار حایز اهمیت است اما به دلیل منع حضور تماشاگران در مسابقات و اینکه آیا هر مسابقه از آنتن شبکه های سراسری امکان پخش داشت، شرایط را متفاوت کرد.

وی اضافه کرد: هیات کشتی نیز نمی توانست گام به مسابقاتی بگذارد که منجر به تعهدات مالی شود و بنابراین حضور نیافتن بهتر از شرکت در لیگ بدون برنامه ریزی منسجم بود.

به این ترتیب کشتی همدان از حضور در لیگ برتر کشتی آزاد منصرف شد تا یکی از قطب های اصلی کشور امسال نیز جزو غایبان بزرگ لقب بگیرد./ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.