امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 87524
  پرینت تاریخ انتشار : 24 آگوست 2022 - 18:38 | 0 بازدید

آخرین وضعیت آبرسانی به همدان|ختصاص ۲۵ حلقه چاه استیجاری، افزایش ظرفیت تولید

[ad_1] به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با اتمام آب سد اکباتان، سرانجام توزیع آب همدان با مشکل مواجه شد و کار به قطعی آب رسید. حدود ۹ روز از آغاز قطعی آب همدان می‌گذرد که در این ۹ روز اقدامات زیادی برای کاهش مشکلات بی‌آبی مردم انجام شده است که از جمله آنها آبرسانی […]

آخرین وضعیت آبرسانی به همدان|ختصاص ۲۵ حلقه چاه استیجاری، افزایش ظرفیت تولید

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با اتمام آب سد اکباتان، سرانجام توزیع آب همدان با مشکل مواجه شد و کار به قطعی آب رسید.

حدود ۹ روز از آغاز قطعی آب همدان می‌گذرد که در این ۹ روز اقدامات زیادی برای کاهش مشکلات بی‌آبی مردم انجام شده است که از جمله آنها آبرسانی از چاه‌های منطقه آق‌حصار به همدان است که به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

طی هفته گذشته چندین حلقه چاه در منطقه آق‌حصار وارد مدار بهره‌برداری شده، یک حلقه دیگر به زودی وارد مدار می‌شود و دو حلقه چاه دیگر نیز در دست حفاری است.

همچنین در این میان نهادهای امدادرسان همچون هلال احمر و بسیج و سایر ارگان‌ها با توزیع آب به صورت بطری‌های آب معدنی و تانکر در محلات مختلف مشغول خدمات‌رسانی هستند تا حدودی مشکل قطعی آب برطرف شود. 

در همین راستا معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که توسط استاندار، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق و شرکت آبفا به صورت شبانه‌روزی شکل گرفت، تعدادی چاه به صورت استیجاری در اختیار آبرسانی به همدان قرار گرفت.

حمیدرضا نیکداد عنوان کرد: در این زمینه همکاران شرکت ابفای شهرستان‌های استان و تیم‌های عملیاتی چند استان به کمک همدان آمده و در نصب و تجهیز چاه‌های کشاورزی به شبکه آبرسانی یاری رساندند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۵ حلقه چاه‌ استیجاری به شبکه آبرسانی همدان اضافه شده که تعداد آنها روزانه در حال افزایش بوده و به ظرفیت آب همدان افزوده می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پاسخ به اینکه چرا با اضافه شدن چاه‌ها هنوز قطعی‌ها طولانی مدت است یادآور شد: اضافه این تعداد چاه با لوله‌گذاری، تجهیز و برق‌‌گذاری پمپاژ آن زمان‌بر است اما به صورت شبانه‌روزی کار می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار افزایش ظرفیت تولید آب، زون‌های تحت پوشش منابع سطحی مثل سد را کوچکتر کرده و به منابع زیرزمینی اضافه شد به طوری که اکنون دیگر قابلیت اضافه کردن چاه به مدار بهره‌برداری زیاد شده است‌.

نیکداد با تاکید بر اینکه امیدواریم با صبر و حوصله مردم زودتر مشکل آب برطرف شود و به شهروندان به مقدار کافی برسد افزود: اکنون وضعیت آبرسانی به مناطق بهتر از قبل شده و تا حدودی به قطعی‌ها سروسامان داده‌ایم‌.

وی در خصوص رفع کدورت آب بعد از وصل شدن نیز گفت: خالی شدن خطوط از آب برخی مربوط به شبکه‌های آبفا و برخی مربوط به شبکه داخلی مشترکان است که سعی داریم این مشکل نیز زودتر کاهش یابد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.