- عدالت اجتماعی به اولویت راهبردی روابط عمومی شرکتهای تجاری تبدیل شود
- فیلم سینمایی «چ» از شبکه نمایش پخش میشود
- عکس | مراسم «احلی من العسل» در اهواز
- پویش «نذورات سبز» تجلی پیام عاشورا در حفظ محیط زیست است
- بازدید رئیس فراکسیون زنان مجلس از دفتر تبلیغات اسلامی
- کمکاری در تعیین اولویتهای بانوان، زمینه سوءاستفاده را فراهم میکند
افت قند خون چه علائمی دارد؟
ایرج خسرونیا در پاسخ به این پرسش که «آیا خطر بالا بودن قند خون بیشتر است یا پایین آمدن قند خون»،گفت: کم بودن قند خون میتواند فرد را فوری از بین ببرد؛ مثلا فردی سر کار باشد و بی حال شود و به علت دکتر نرفتن باعث مرگش شود. وی ادامه داد: باید در مصرف دارو […]
ایرج خسرونیا در پاسخ به این پرسش که «آیا خطر بالا بودن قند خون بیشتر است یا پایین آمدن قند خون»،گفت: کم بودن قند خون میتواند فرد را فوری از بین ببرد؛ مثلا فردی سر کار باشد و بی حال شود و به علت دکتر نرفتن باعث مرگش شود.
وی ادامه داد: باید در مصرف دارو و انسولین دقت کرد و بر اساس دستور پزشک اقدام کنیم؛چراکه بیشتر افراد دیابتی که فوت میکنند در اثر افت قند خون است نه بالا رفتن قند.
این متخصص بیماری داخلی درباره «پایین آمدن قند خون در افراد عادی»،بیان داشت:در هنگام پایین آمدن قند خون، فرد اول عرق میکند، بدنش سرد میشود، طپش قلب، احساس ضعف، بی حالی و کوفتگی میکند و روی زمین میافتد و دیگر قادر به صحبت کردن نیست.
خسرونیا درباره اینکه «اولین کاری که پزشکان در زمان افت قند خون انجام دهند؟»،چیست؟گفت:معمولا پزشکان برای بیماری که سابقه دیابت دارد و انسولین مصرف میکند، ابتدا سرم قندی تزریق میکنند.
وی اضافه کرد: به چنین فردی باید ابتدا شربت قند دهند؛البته اگر قند خون ۵۰ یا ۴۰ باشد با خوردن یک لیوان آب قند بالا میآید و باید بلافاصله نزد پزشک برود.
این متخصص بیماری داخلی خاطرنشان کرد:افرادی هستند که رژیم غلط غذایی برای لاغری دارند، غذا نمیخورند، ورزش میکنند و حرکت دارند اما میتوانند یک دفعه افت قندی داشته باشند که باید این افراد شربت قند بخورند و اگر دسترسی دارند سرم قندی هم تزریق کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


