امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37447
  پرینت تاریخ انتشار : 14 آوریل 2022 - 19:24 | 19 بازدید
مدیر کل ستاد اقامه نماز استان همدان

مجتمع‌های تجاری همدان نمازخانه نداشته باشند مجوز نمی‌گیرند

به گزارش همدان نوین، مدیر کل ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در برخی مجمتع‌های خرید نمازخانه داریم اما در اکثر آنها نداریم، گفت: به شهرداران و اصناف ابلاغ شده که بحث نمازخانه‌ها را جدی بگیرندبه طوری که قرار است برای احداث مجتمع‌های جدید هیچ پروانه‌ای صادر نشود تا اینکه نمازخانه در نقشه […]

مجتمع‌های تجاری همدان نمازخانه نداشته باشند مجوز نمی‌گیرند

به گزارش همدان نوین، مدیر کل ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در برخی مجمتع‌های خرید نمازخانه داریم اما در اکثر آنها نداریم، گفت: به شهرداران و اصناف ابلاغ شده که بحث نمازخانه‌ها را جدی بگیرندبه طوری که قرار است برای احداث مجتمع‌های جدید هیچ پروانه‌ای صادر نشود تا اینکه نمازخانه در نقشه دیده شود.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم ، پنجشنبه ۲۵ فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به نظارت و ارزیابی در حوزه نماز ادارات و دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: در این زمینه وزارت کشور توافق‌نامه‌ای با ستاد اقامه نماز دارد تا ارزیابی و نظارت بر دستگاه‌ها انجام بگیرد.

حسنی حلم ادامه داد: تحقق و تشکیل شورای نماز یکی ازمحورهای ارزیابی نماز دستگاه‌های اجرایی است که مسوولان موظف هستند هر فصل شورای نماز استان و شهرستان را اجرا کنند و یکی از کارهای حوزه نظارت نشست فصلی رابطان دستگاه اجرایی است که در هر دستگاه اجرایی یک رابط اجرایی نماز دارد.

وی ادامه داد: بررسی محورهای نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی نیز مد نظر این شیوه نظارت است که خوشبختانه امروز در ۹۶ درصد دستگاه‌ها وضعیت نمازخانه‌ها مطلوب است.

مدیر کل ستاد اقامه نماز استان با تاکید بر اینکه مدیران باید برای نماز اهتمام بورزند تا کارکنان و آحاد جامعه نیز در نماز جماعت و نمازخانه ادارات حضور یابند افزود: اکنون در برخی مجمتع‌های خرید نمازخانه داریم اما در اکثریت آنها نداریم در حالی که ایجاد نمازخانه مصوبه شورای نماز استان است در همین راستا به شهرداران و اصناف ابلاغ شده که بحث نمازخانه‌ها را جدی بگیرندبه طوری که قرار است برای احداث مجتمع‌های جدید هیچ پروانه‌ای صادر نشود تا اینکه نمازخانه در نقشه دیده شود.

مدیر کل ستاد اقامه نماز استان همچنین از برگزاری جشنواره سراسری فجر تا فجر در استان خبر داد.

وی گفت: این جشنواره در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی از فجر ۱۴۰۰ تا فجر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره برای همه آحاد جامعه برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره پس از پذیرفته شدن در مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری اذان منتظران در استان اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۲۰۰ اثر از سراسر کشور در این جشنواره در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی، مقالات، خاطرات، عکس، دلنوشته و رمان دریافت کرده ایم.

وی یادآور شد: در این جشنواره ۳۴ نفر از سراسر کشور برگزیده خواهند شد و در اختتامیه جشنواره که در روز ۲۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود از این افراد تقدیر می‌شود.

حسنی حلم همچنین از برگزاری جشنواره راه روشن توسط بنیاد غدیر استان خبر دادوگفت: این جشنواره که با عنوان تربیت در نهج البلاغه از دیدگاه امام علی برگزار می‌شود طی روزهای آینده آغاز و در دهه‌ی امامت و ولایت اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ علوی در قالب‌های متنوع فرهنگی، ادبی، علمی و پژوهشی اجرا می‌شود.

مدیر کل ستاد اقامه نماز استان همدان از راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورز در ۴۵۰ مدرسه همدان خبر داد و گفت: امسال در اجرای طرح پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد ۴۵۰ مدرسه زیر پوشش قرار می‌گیرد همچنین ۱۲۰ نشست‌ نمازشناسی و پاسخ به شبهات نماز با حضور دانش‌آموزان، برگزاری ۱۲۰ نشست‌ نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز دانش‌آموزان و ۳۰ نشست دانشجویی نماز و گفتمان‌های نماز از دیگر برنامه‌های این ستاد در حوزه های فرهنگی و آموزشی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اجلاس‌های استانی و شهرستانی نماز، امسال نیز برگزار خواهد شد، اضافه کرد: دوره‌های آموزشی نماز ویژه فرهنگیان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دوره آموزشی ۳۲۰ مربی‌ مهدهای کودک و مدیران، ۲۰۰ معلم مدارس دخترانه، ۲۰۰ دوره آموزشی امامان جماعت مدارس، ۳۲۰ دوره آموزشی ویژه پرستاران و بهیاران بیمارستان و مراکز درمانی و دوره آموزشی ویژه امامان جماعت و مسوولان کانون‌های مساجد نیز برای امسال پیش‌بینی شده است.

حسنی‌حلم در ادامه از برگزاری مسابقه سراسری کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز در سیره حضرت علی (ع) نیز در حال اجراست که استقبال خوبی شکل گرفته و اختتامیه آن اواخر اردیبهشت‌ ماه است.

وی از تشکیل مجمع خیرین مسجدساز خبر دادو گفت: با تشکیل این مجمع خیرین به مساجدی که نیاز به کمک دارند یا در مناطق محروم هستند، کمک می‌کنند که سال گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از ۲۰ مسجد حمایت مالی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.