امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 37417
  پرینت تاریخ انتشار : 06 آوریل 2022 - 22:24 | 25 بازدید
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

آغاز کشت بهاره همدان با اختصاص ۵ هزار تن کود

به گزارش همدان نوین، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت بهاره محصولات اساسی به ویژه چغندرقند، سیب زمینی، ذرت و آفتابگردان در دست اقدام است گفت: ۵ هزار تن کود به کشاورزان اختصاص می‌یابد. محمد شهرام پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همدان به عنوان یکی […]

آغاز کشت بهاره همدان با اختصاص ۵ هزار تن کود

به گزارش همدان نوین، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت بهاره محصولات اساسی به ویژه چغندرقند، سیب زمینی، ذرت و آفتابگردان در دست اقدام است گفت: ۵ هزار تن کود به کشاورزان اختصاص می‌یابد.

محمد شهرام پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همدان به عنوان یکی از استان‌های کشاورزی کشور بوده که با سپری شدن سرما و مساعد شدن شرایط آب و هوایی؛ کشت بهاره محصولات اساسی به ویژه چغندرقند، سیب زمینی، ذرت و آفتابگردان و سایر محصولات در دست اقدام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته بحث کشت قراردادی چغندر قند با کارخانجات قند مطرح شده است افزود: از همین رو قراردادی منعقد شده و تا به امروز با برنامه ۵ هزار هکتاری به شهرستان‌ها ابلاغ شده به طوری که ۵ هزار هکتار چغندرقند به صورت صد درصد مکانیزه در سطح اراضی کشاورزی استان کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه کود مورد نیاز  این میزان کشت تامین و تدارک شده است یادآور شد: از سوی دیگر استان به عنوان یکی از استان‌های تولید مهم سیب زمینی در کشور به شمار می‌رود بنابراین از اواخر اسفند کشت سیب زمینی در سطح استان آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی ۱۹ هزار هکتار کشت سیب زمینی پیش‌بینی شده که ۱۰ هزار هکتار کشت در مناطقی که شرایط آب هوایی مساعد بوده انجام شده است عنوان کرد: محصول تولیدی این میزان کشت از اواسط تیرماه تا اواخر تیرماه سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

پرورش در ادامه به کشت سه محصول ذرت علوفه‌ای، دانه‌ای و آفتابگردان  با مساعد شدن شرایط از اوایل اردیبهشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدبیر دولت و وزارت جهاد سموم مورد نیاز قبل و بعد از کشت بهاره، سموم  پایه‌ای  چون پتاسه و فسفاته با قیمت مناسب این کودها با کمک شرکت خدماتی استان تامین و تدارک شده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار تن کود در حال اختصاص به کشاورزان استان است تصریح کرد: نظارت بر کاشت، داشت و برداشت انجام می‌شود به نحوی که میانگین تولید استان میانگین تولید قابل قبولی باشد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.