امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 37234
  پرینت تاریخ انتشار : 26 مارس 2022 - 11:55 | 13 بازدید
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت:

۲۶ هزار گردشگر از غار علیصدر در استان همدان دیدن کردند

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۲۶ هزار گردشگر در هفته اول تعطیلات نوروزی از غار علیصدر و مجموعه تفریحی پیرامون ان بازدید کردند. به گزارش روز شنبه  از روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر، «علی‌محمد عنایتی‌اکمل» با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار همدان، غار علیصدر از ۲۶ اسفند […]

۲۶ هزار گردشگر از غار علیصدر در استان همدان دیدن کردند

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۲۶ هزار گردشگر در هفته اول تعطیلات نوروزی از غار علیصدر و مجموعه تفریحی پیرامون ان بازدید کردند.

به گزارش روز شنبه  از روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر، «علی‌محمد عنایتی‌اکمل» با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار همدان، غار علیصدر از ۲۶ اسفند و پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای حضور گردشگران نوروزی، بازگشایی شد افزود: حضور گردشگران و استقبال مسافران از غار علیصدر در طول چند روز گذشته بی نظیر بود و خدمات مطلوبی به بازدیدکنندگان ارائه شده است.

وی ساعات بازدید از غار را ۸ صبح تا ۱۸ عصر اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب مسافران نوروزی و برای رفاه حال آنها در برخی روزها تا ساعت ۱۱ شب نیز میزبان مسافران بودیم.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال قیمت بلیت غار برای گردشگران ایرانی ۱۰۰ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده خاطر نشان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در پذیرش مهمانان و مسافران غار علیصدر رعایت می شود.

عنایتی‌اکمل با اشاره به اینکه باز شدن غار علیصدر باعث شده تا گردشگری در استان همدان پس از ۲ سال رونق بگیرد ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های مدیران کشوری و استانی شاهد سالی پر از خیر و برکت برای گردشگری استان باشیم و مشکلات غار علیصدر به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر توجه به تبلیغات و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری را مهم دانست و گفت: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری برای معرفی دارد که با برنامه‌ریزی صحیح و تبلیغات هدفمند می‌توان سالانه شاهد حضور صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی در استان بود.

به گزارش ایرنا، غار علیصدر به عنوان شگفت انگیزترین غار آبی جهان، تنها غار تالابی کشور به شمار می رود و بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می‌گردد.

غار علیصدر در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

نام این غار برگرفته از نام روستای علیصدر است که طی سالیان گذشته علی سد و علی سرد نیز گفته می شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰  اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.