امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 37090
  پرینت تاریخ انتشار : 03 مارس 2022 - 20:21 | 12 بازدید
مدیرکل کمیته امداد همدان وعده داد:

مددجویان مستاجر در مناطق شهری به روستا مهاجرت کنند، خانه می‌گیرند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: هر خانوار مستاجر تحت پوشش کمیته امداد که مهاجرت معکوس داشته باشد صد در صد به خانه دار شدن آنها کمک می‌کنیم.  محمدرسول شیخی زاده پنجشنبه ۱۲ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه این فرهنگ نادرست در بین مددجویان وجود دارد […]

مددجویان مستاجر در مناطق شهری به روستا مهاجرت کنند، خانه می‌گیرند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: هر خانوار مستاجر تحت پوشش کمیته امداد که مهاجرت معکوس داشته باشد صد در صد به خانه دار شدن آنها کمک می‌کنیم.

 محمدرسول شیخی زاده پنجشنبه ۱۲ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه این فرهنگ نادرست در بین مددجویان وجود دارد که ترجیح می‌دهند در حاشیه شهر و با شرایط نامناسب زندگی کنند اما در یک روستای خوش آب و هوا ساکن نباشند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت افزایش قیمت در شهرها امسال به ندرت توانستیم در مناطق شهری برای مددجویان خرید مسکن داشته باشیم اما همه واجدان شرایط را به ثبت نام در طرح مسکن ملی تشویق و هدایت کرده‌ایم.

شیخی زاده بیان کرد: کمیسیون تلفیق منابع خوبی برای مسکن ملی خانواده‌های کمیته امداد در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب کرده است‌.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه خوبی با سپاه داریم و ساخت ۱۰۰ مسکن روستایی آغاز شده و زمینه صاحب خانه شدن برای مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی فراهم است.

مدیرکل کمیته امداد همدان همچنین گفت:کمک به توانمندسازی خانواده‌ها بسیار مورد توجه است و امروز کار اصلی کمیته امداد حول و حوش توانمندسازی خانواده‌هاست.

وی تصریح کرد:خانواده های مستاجری که کمک هزینه اجاره دریافت کرده‌اند پنج هزار و ۹۱۳ خانوار بوده که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

شیخی زاده گفت: حدود ۹۰۰ واحد در دست احداث  داریم که تا خرداد به بهره برداری می رسد، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در این بخش داریم که در حال هزینه است، ۶۰ واحد با بنیاد علوی قرارداد داریم
۳۰ واحد در مهدی اباد برای ایتام کلنگ‌زنی می‌شود.

برای خودکفایی سختگیری نمی‌کنیم 

وی ادامه داد: برای توانمندسازی خانواده‌ها سخت گیری نمی‌کنیم و اگر افرادی در حد قانون کار درآمد داشته باشند با توجه به شرایط فعلی اقتصادی لزوما خودکفا نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: امروز اگر بیکاری و تورم در جامعه وجود دارد و فقر در حال گسترش است که کمیته افتخار دارد در این آسیبها نقش نداشته اما سر ریز این آسیبها به سمت کمیته است و مراجعان امدادگران ما را زیاد می کند، کمیته نه تنها در ایجاد فقر نقش ندارد بلکه در راستای محرومیت زدایی تلاش دارد.

شیخی زاده خاطرنشان کرد: کمیته امداد به صورت شبانه روزی با کمک خیرین و منابع دولتی در کرونا همه را دستگیری و کمک کرده است.

وی گفت: اعتقاد داریم تنها تشکیلاتی هستیم که به صورت سازماندهی شده و دقیق محرومان را شناسایی کرده‌ایم.

شیخی زاده افزود: در تلاشیم کسی که استحقاق ندارد از کمیته کمک نگیرد و فقط مستحقین از کمیته کمک بگیرند، بحث شناسایی نیازمندان که کاری سخت برای ماست، مشاهده شده خانواده‌هایی مستحق هستند که مراجعه نمی‌کنند و ما آمادگی داریم با شناسایی آنها با کمک مردم از آنها حمایت کنیم.

وی درباره خودکفایی تمام خانواده‌ها نیز تصریح کرد: بخشی از افراد تحت پوشش امکان خودکفایی ندارند که شامل سالمندان که جمعیت قابل توجهی از مددجویان هستند، بیماران سخت و صعب‌العلاجدانشجویان و دانش آموزان است که باید دنبال تحصیل باشند.

مستاجرین در بدترین مکانها هستند

مدیرکل کمیته امداد همچنین بیان کرد: بحث  مسکن خانواده‌ها بسیار مهم است به ویژه در شهر همدان تعداد مستاجرین ناراحت کننده است و در بدترین مکانها هستند.

شیخی زاده گفت: حدود ۶۱ هزار خانوار تحت پوشش در استان وجود دارد، ۵۱ هزار و ۵۱۵ خانواده در کنار تمام خدمات کمک معیشت خانوار می گیرند و در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان مستمری ماهیانه پرداخت کرده‌ایم که۵۰ میلیارد تومان هم در اسفند به این مبلغ اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: تامین جهیزیه در کمیته امداد مورد توجه بوده و ۵ کالای اساسی به نوعروسان اهدا می‌شود که ۲۴۳ مورد در یک مرحله و ۱۱۳ مورد هم در یک مرحله به خانواده‌ها اهدا شده است.

شیخی زاده بیان کرد: ۷۲۱ مورد کمک هزینه ادواج با مبلغ حدود ۹ میلیارد تومان نیز تقدیم شده که
۵۰ درصد را خیرین استان کمک کرده‌اند.

این مقام مسئول همچنین درمان را از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها دانست و گفت: امسال ۷ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده که بیش از منابع کمیته امداد خیرین کمک کرده‌اند.

شیخی زاده طرح اکرام ایتام و محسنین را نیز از طرح‌های موفق کمیته امداد برشمرد و افزود: این طرح برند بسیار خوبی در کمیته است،در این طرح تمام فرزندان ایتام و محسنین کارت بانکی دارند و هر مبلغی حامی واریز می‌کند مستقیم وارد حساب بچه ها می‌شود.

۶۵ درصد حامیان ایتام، غیربومی هستند

وی افزود: ۱۲ هزار و ۱۱۶ یتیم در استان وجود دارد و بیش از ۴۵ هزار نفر حامی آنها هستند که بیش از ۶۵ درصد حامیان ما غیر بومی هستند و این طرح در کمیته امداد مرز، قومیت، زبان و …. نمی‌شناسد
و حامیان غیر بومی کمکهای بسیار خوبی انجام می‌دهند.

وی اظهار امیدواری کرد روزی برسد که به ازای هر خانواده یک حامی داشته باشیم و بیان کرد: این وضع بسیار مطلوب خواهد بود، هر خانواده همدانی می‌توانند حامی یک یتیم یا محسنین باشند.

وی ادامه داد: در این بخش ۴۵ هزار و ۱۱۵ حامی ۵۲ میلیارد تومان پول نقد کمک کرده‌اند،بسیاری از حامیان متوسط به پایین هستند اما از کمک دریغ نمی‌کنند.

شیخی زاده در بخش دیگری به فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد اشاره و اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۵۵۹ نفر در حین تحصیل داریم که با ۹ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی بیان کرد: در بحث آموزش به خانواده‌ها نیز هشت هزار خانواده آموزش دیده‌اند، فعالیت‌های خودکفایی و ایجاد اشتغال بسیار مهم است
بیش از ۱۵۰۰ خانوار خودکفا شده‌اند.

شیخی زاده درباره اشتغال مددجویان و طرح‌های تشویقی در این زمینه اظهار کرد: اگر کارفرمایی از مددجویان کمیته امداد را به کار گیرد به کارفرما بسته تشویقی می‌دهیم که شامل پرداخت بیمه سهم کارفرما تا دوسال یا پرداخت تا سقف۱۰۰ میلیون تسهیلات است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.