پایگاههای آمریکایی کابوس کشورهای ضعیف است
به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، آیتالله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرد مشکل اصلی ایالات متحده در برخورد با کشورهای ضعیف، این است که میخواهد سفارتخانههایش نه به عنوان نهادهایی دیپلماتیک که نقش واسطهای برای تفاهم میان سیاستهای کشورشان و آن کشورها را ایفا کنند، […]
به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، آیتالله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس بیان کرد مشکل اصلی ایالات متحده در برخورد با کشورهای ضعیف، این است که میخواهد سفارتخانههایش نه به عنوان نهادهایی دیپلماتیک که نقش واسطهای برای تفاهم میان سیاستهای کشورشان و آن کشورها را ایفا کنند، بلکه به عنوان دولتهایی برای مردم و دولتهای آن کشورها عمل کنند.
وی افزود این نهادهای دیپلماتیک باید صرفاً به حل مشکلات یا سوءتفاهمات احتمالی، تقویت منافع مشترک و افزایش اعتماد متقابل بپردازند.
آیتالله عیسی قاسم ادامه داد: «مشکل دیگر در پافشاری ایالات متحده بر ایجاد پایگاههای نظامی در داخل این کشورهاست تا از ارتشهای آنها برای جنگیدن با خودِ آن کشورها، برهم زدن ثبات داخلی و ویرانی آنها در هر زمان که بخواهد استفاده کند؛ علاوه بر این، از آنها به عنوان ابزاری برای تحمیل هزینهها و پیامدهای جنگهای متجاوزانه که خارج از مرزهای خود به راه میاندازد، بهره میبرد.»
این مرجع دینی بحرین تأکید کرد که این پایگاهها باعث ایجاد خصومت مداوم و درگیریهای بیپایان میان کشورهای میزبان و طرفهایی میشود که علیه آنها جنگ میشود.
وی همچنین اظهار کرد ایالات متحده پایگاههای نظامی خود را در کشورهای ضعیف مستقر میکند و سود آن را فقط خود برداشت میکند، در حالیکه کشورهای میزبان هزینه، خطر، فقر و ویرانی را متحمل میشوند.
انتهای پیام
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

