امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 35438
  پرینت تاریخ انتشار : 26 ژانویه 2022 - 11:45 | 30 بازدید
رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان

سهم پر رنگ بانوان در خوشنویسی همدان

به گزارش همدان نوین،‍ رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان گفت: زنان خوشنویس در رویدادهای فرهنگی انجمن خوشنویسان نقش پر رنگی دارند. خسرو نجومی  افزود: طی سال‌های گذشته حداقل نیمی از شرکت کنندگان نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و کارگاه‌های خوشنویسی برگزار شده توسط انجمن خوشنویسان را بانوان تشکیل می‌دادند.‌ وی ادامه داد: دو سوم هنرجویان انجمن، در حال […]

سهم پر رنگ بانوان در خوشنویسی همدان

به گزارش همدان نوین،‍ رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان گفت: زنان خوشنویس در رویدادهای فرهنگی انجمن خوشنویسان نقش پر رنگی دارند.

خسرو نجومی  افزود: طی سال‌های گذشته حداقل نیمی از شرکت کنندگان نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و کارگاه‌های خوشنویسی برگزار شده توسط انجمن خوشنویسان را بانوان تشکیل می‌دادند.‌

وی ادامه داد: دو سوم هنرجویان انجمن، در حال حاضر بانوان علاقمند به خوشنویسی هستند، به همین دلیل پیشنهاد برگزاری جشنواره‌ای مختص بانوان خوشنویس استان همدان مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

نجومی اضافه کرد: ظرفیت خوشنویسی استان همدان در بخش بانوان بسیار بالاتر از سطحی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم و ادامه دار بودن فعالیت‌های این چنینی با ایجاد انگیزه و به طبع آن رشد سطح کیفی هنرجویان، به تشکیل یک جامعه فرهیخنه و متمدن ‌کمک ‌شایانی خواهد کرد.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره استانی خوشنویسی “بانوی بهشت” اشاره کرد و گفت: این جشنواره که با موضوع حضرت فاطمه(س)، مقام زن و مقام مادر فراخوان داده بود، با استقبال خوب بانوان خوشنویس استان همدان همراه بود و در روز چهارم بهمن ماه هزار و چهارصد به کار خود پایان داد.

نجومی تصریح کرد: در این مراسم از بانوی هنرمند استان سوسن شیخ نیز به پاس بیش از سی سال فعالیت مستمر در عرصه خوشنویسی همدان تجلیل به عمل آمد.

وی در ادامه در معرفی برگزیدگان بیان کرد: هیئت داوران این جشنواره در خط نستعلیق نفر اول مهری فتاحی زعیم از همدان، نفر دوم حدیثه حاجیلویی ناصر از همدان و نفر سوم پروانه محمدی از همدان را به عنوان برگزیدگان این رشته معرفی کرد.

نجومی ادامه داد: همچنین شایستگان تقدیر خط نستعلیق زهرا جوادی از نهاوند، فروزنده طاووسی از بهار،، سپیده بیگلری از همدان و فتانه شوقیان از همدان هستند.

وی اظهار کرد: در خط شکسته نستعلیق نفر اول زهرا حیدریان از همدان، نفر دوم مونا منوچهریان از همدان،
نفر سوم معصومه ذوالنوری از همدان شناخته شدند و شایستگان تقدیر خط شکسته نستعلی نیز فریبا یارمحمد توسکی از ملایر، یلدا بهرامی شادپی از همدان، و الهه فرجی از همدان هستند.

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان افزود: در خطوط نسخ و ثلث، هیئت داوران با توجه به کمیت و کیفیت آثار ارائه شده نفرات را بدون ترتیب اولویت برگزید که بدین شرح هستند وحیده حسنی پرست در خط ثلث، فاطمه هادیان و معصومه زهره‌وندی در خط نسخ.

نجومی تصریح کرد: همچنین از پرنیا محمودی از نهاوند به عنوان جوانترین شرکت کننده با ۱۱ سال سن و مهتاب قنبری‌راد از قروه درجزین برای ابتکار و نوآوری در ارائه اثر تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاهی از آثار راه یافتگان به جشنواره تا روز ۵ شنبه ۷ بهمن ماه در گالری استاد زنگنه مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برپاست.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.