امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 35120
  پرینت تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2022 - 11:30 | 14 بازدید
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان

ارتفاع برف در استان همدان به ۲۰ سانتی‌متر رسید

به گزارش همدان نوین،‍ کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی فعالیت یک سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان، ارتفاع برف در برخی از نقاط این استان به ۲۰ سانتی متر رسیده است. «محمدحسن باقری شکیب» روز سه شنبه  افزود: بیشترین میزان ریزش برف در استان همدان در ۲۴ […]

ارتفاع برف در استان همدان به ۲۰ سانتی‌متر رسید

به گزارش همدان نوین،‍ کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی فعالیت یک سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان، ارتفاع برف در برخی از نقاط این استان به ۲۰ سانتی متر رسیده است.

«محمدحسن باقری شکیب» روز سه شنبه  افزود: بیشترین میزان ریزش برف در استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه پیروز شهرستان ملایر با ۲۰ سانتی متر و در سایر نقاط استان نیز به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت صاف تا قسمتی ابری، افت شدید دما و یخ زدگی سطح معابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: در پی خروج سامانه بارشی و استقرار جبهه هوای سرد، کمینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده کاهش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۱۹ درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

باقری شکیب تصریح کرد: در پی خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می کند به طوری که بیشینه دما نیز به کمتر از صفر درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی گفت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.