امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 34047
  پرینت تاریخ انتشار : 31 دسامبر 2021 - 10:55 | 12 بازدید
تمام واحدهای لبنی نهاوند مستقر در شهرستان مجهز به سیستم تصفیه‌خانه شده‌اند.

واحدهای صنایع لبنی نهاوند مجهز به سیستم تصفیه‌خانه هستند

به گزارش همدان نوین،‍ رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت : تمام واحدهای لبنی نهاوند مستقر در شهرستان مجهز به سیستم تصفیه‌خانه شده‌اند. عزیز قیاسی امروز  اظهار کرد: طی بازدید و بررسی دوره‌ای اداره محیط زیست و خوداظهاری، آلایندگی واحدهای صنعتی که شامل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماندها، وضعیت خروجی پساب‌های واحد و همچنین […]

واحدهای صنایع لبنی نهاوند مجهز به سیستم تصفیه‌خانه هستند

به گزارش همدان نوین،‍ رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت : تمام واحدهای لبنی نهاوند مستقر در شهرستان مجهز به سیستم تصفیه‌خانه شده‌اند.

عزیز قیاسی امروز  اظهار کرد: طی بازدید و بررسی دوره‌ای اداره محیط زیست و خوداظهاری، آلایندگی واحدهای صنعتی که شامل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماندها، وضعیت خروجی پساب‌های واحد و همچنین سایر آلودگی‌های زیست محیطی هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس این بازدیدها واحدهای آلاینده بزرگ باید نسبت به نصب سیستم‌های بر خط و آنلاین آلایندگی اقدام کنند و از این طریق کنترل می‌شوند افزود: با توجه به اینکه ماهیت مقررات زیست محیطی بازدارندگی از استقرار صنایع آلاینده هوا، آب، خاک، صدا و پسماندهاست از این رو در شهرستان نهاوند با تمام اشخاصی که مبادرت به فعالیت تولیدی و خدماتی مخل مقرارت زیست محیطی کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: اقتصاد نهاوند بیشتر حول محور کشاورزی و به تبع آن صنایع وابسته‌ای چون واحدهای دامی،کارخانجات لبنی، واحدهای تولید خوراک دام می‌چرخد که در سالهای اخیر کارخانجاتی چون تولید سیمان، روغن، مالت و فروسیلیس در حوزه شهرستان مستقر و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای لبنی نهاوند مستقر در شهرستان مجهز به سیستم تصفیه‌خانه شده‌اند افزود: با توجه به قوانین و مقررات زیست‌محیطی باید تمام واحدهای تولیدی و خدماتی در مرحله استقرار و بهره‌برداری استانداردها و معیارهای زیست محیطی را در راستای تولید رعایت کرده و واحدهای خود را مجهز به سیستم تصفیه‌ای و گیرنده ذرات و گازهای آلاینده کنند.

قیاسی گفت: در صورت بی‌توجهی به این موضوع، نه تنها در هر فصل در لیست صنایع و واحدهای آلاینده محیط زیست استان محسوب می‌شوند و به تبع آن یک درصد فروش را برای عوارض زیست محیطی به امور مالیاتی پرداخت کنند که باید تا رفع آلایندگی باید اقدام به تعطیلی موقت واحد نمایند.

وی به محدودیتهای های موجود در حوزه زیست‌محیطی اشاره کرد و افزود: محدودیته‌هی موجود در این حوزه به عدم آگاهی برخی از شهروندان و مسئولین از قوانین و مقررات زیست محیطی برمی‌گردد که جا دارد در زمینه آموزش زیست محیطی هر چه بیشتر شهروندان به طریق مقتضی اقدامات لازم به عمل آید.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.