امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 32404
  پرینت تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2021 - 11:29 | 239 بازدید
شهردار ملایر

آماده باش مدیریت بحران ملایر برای عملیات زمستانی

به گزارش همدان نوین،‍ شهردار ملایر از آماده باش پرسنل شهرداری برای عملیات زمستانی و برگزاری مانور در این زمینه خبر داد و گفت: سازمان خدمات شهری در زمان بارش برف و یخبندان با بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل، یک دستگاه نمک پاش مکانیزه، سه دستگاه تیغه برفروب، یک دستگاه گریدر، ۱۱ دستگاه خاور، ۵ […]

آماده باش مدیریت بحران ملایر برای عملیات زمستانی

به گزارش همدان نوین،‍ شهردار ملایر از آماده باش پرسنل شهرداری برای عملیات زمستانی و برگزاری مانور در این زمینه خبر داد و گفت: سازمان خدمات شهری در زمان بارش برف و یخبندان با بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل، یک دستگاه نمک پاش مکانیزه، سه دستگاه تیغه برفروب، یک دستگاه گریدر، ۱۱ دستگاه خاور، ۵ دستگاه کامیون، ۲۰ دستگاه موتور پمپ و کف کش و سایر امکانات، اقدام به برفروبی و یخ زدایی از معابر می کنند.

 مجید فرجی افزود: در مواجهه با بارش برف و یخبندان چهار مرحله تقسیم بندی وجود دارد که عبارت است از مرحله قبل از بارش، زمان شرایط هشدار و اضطرار، حین بارش و بعد از بارش، که این شهرداری برای هر یک از این مراحل تمهیدات و اقداماتی را انجام داده است.

وی در خصوص مرحله پیش از بارش ها تصریح کرد: لایروبی کانال ها، انهار و مسیل ها انجام شده تا امکان انتقال آب های سطحی صورت پذیرد و از آبگرفتگی جلوگیری شود.

آماده باش مدیریت بحران ملایر برای عملیات زمستانی

 

این مقام مسئول ادامه داد: در مرحله دوم و شرایط هشدار، تمامی نیروهای انسانی و تجهیزات را به حالت آماده باش کامل درآوردیم و برای نخستین بار در استان همدان محل اسکان موقت پرسنل فعال برای شرایط اضطراری و بحرانی توسط شهرداری ملایر ساخته شده است، که با توجه به اینکه نخستین بارش ها از نقاط شمالی شهر آغاز می شود و به تبع آن اولین یخبندان ها هم در همین منطقه صورت می گیرد، بنابراین ساختمان مذکور در منطقه شمالی شهر و در کنار ساختمان بحران ساخته و تجهیز شده است.

شهردار ملایر با اشاره به مرحله هشدار بارش، اظهارکرد: با اداره هواشناسی در ارتباط هستیم و به محض دریافت هشدار با ابلاغ به تمام نیروها و با حضور و آمادگی نیروها و تجهیزات و خودروها به استقبال بارش ها می رویم.

فرجی خاطرنشان کرد: اگر حجم بارش ها و یخبندان بیش از انتظار باشد از بخش خصوصی و دستگاه های دیگر استفاده می کنیم، اما در حال حاضر امکانات و تجهیزات موجود جوابگو بوده و با قدرت مانور بالا در شرایط اضطراری عمل می کنیم.

این مقام مسئول از استقرار ۴۰ مخزن دپوی نمک در نقاط شهری که احتمال یخبندان و ایجاد مشکل دارند خبر داد و گفت: شهروندان می توانند برای مصرف شخصی و یا کمک به رفع مشکل معابر از این مخازن که همه روزه شارژ می شوند استفاده کنند.

وی افزود: همچنین دو هزار کیسه شن در نقاطی که احتمال آبگرفتگی می رود بین مردم توزیع می شود و همزمان تمام نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری با کلیه امکانات خود اعم از خودروها و موتورهای پمپ و کف کش در مناطق آب گرفته حضور پیدا می کنند.

شهردار ملایر تأکید کرد: شهروندان در شرایط یخبندان حتی الامکان از وسایل عمومی استفاده کنند و با اتخاذ تمهیدات لازم مثل بستن زنجیر چرخ، لزوم استفاده از نمک پاشی در معابر را که باعث ایجاد صدمه به آسفالت می شود، کاهش دهند.

فرجی اولویت بندی بازگشایی معابر را در زمان یخبندان بر اساس معابر اصلی و فرعی و میزان ترافیک و مهمتر به منظور دسترسی به مراکز درمانی، خدماتی، آموزشی اعلام و اظهارکرد: در زمان یخبندان و بارش برف، پل های تقاطع انقلاب به دلیل شیب طولی و عرضی و یخ بسته و احتمال ایجاد خطر برای شهروندان، مسدود می شود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.