امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 32137
  پرینت تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 21:23 | 318 بازدید
معاون وزیر کشاورزی:

ایستگاه آموزش بذرکاری در ورودی جنگل‌ها ایجاد می‌شود

به گزارش همدان نوین،‍ معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت که به منظور پیشگیری از نابودی درختان و کمک به احیای آنها در مبادی ورودی مناطق جنگلی شهرستان های کشور، ایستگاه آموزش بذرکاری ایجاد می‌شود.  “مسعود منصور” روز چهارشنبه در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس در منطقه جنگلی گیان شهرستان […]

ایستگاه آموزش بذرکاری در ورودی جنگل‌ها ایجاد می‌شود

به گزارش همدان نوین،‍ معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت که به منظور پیشگیری از نابودی درختان و کمک به احیای آنها در مبادی ورودی مناطق جنگلی شهرستان های کشور، ایستگاه آموزش بذرکاری ایجاد می‌شود.

 “مسعود منصور” روز چهارشنبه در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس در منطقه جنگلی گیان شهرستان نهاوند، اظهار داشت: کارکنان منابع طبیعی بذر کافی را متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه در اختیار کسانی که در طبیعت حضور می یابند، قرار می دهند.

وی افزود: دوستداران طبیعت اقدام به کاشت بذرها کرده تا در آیند شاهد سرسبزی و آبادانی کشور باشیم چراکه بی توجهی به حفظ جنگل‌ها و مراتع، آینده کشور را با خطر جدی مواجه می‌کند.

منصور گفت: بسیاری از جنگل‌ها و مراتع کشور به دلیل شرایط اقلیمی و بی‌توجهی که در گذشته انجام شده از بین رفته است و حفظ جنگل‌ها و مراتع کشور کوششی شبانه‌روزی و همتی همگانی را می‌طلبد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: حفظ و احیای جنگل‌ها، مراتع و پوشش گیاهی اهمیت زیادی برای کشور دارد و تحقق آن نیازمند کارهای اصلاحی و توجه همگان است.

منصور افزود: منطقه پهنه رویشی زاگرس با گستردگی در ۱۱ استان و وسعت ۶ میلیون هکتار، ۴۰ درصد جنگل‌های ایران را تشکیل می‌دهد و این منطقه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویشگاه‌های کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، این منطقه به دلیل شرایط اقلیمی و بی‌توجهی‌ها در گذشته دچار آسیب‌های زیادی شده و احیای آن در حال حاضر نیاز جدی به کارهای اصلاحی دارد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اضافه کرد: این پویش بذرکاری امروز همزمان در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و  ۷۴ شهرستان کشور با سه هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت اجرا شد.

منصور گفت: این پویش با حضور اقشار مختلف مردم، هلال‌احمر، بسیج و سپاه و با هدف تقویت فرهنگ احیا و حفاظت از منابع ملی در منطقه زاگرس اجرا می شود.

به گفته وی، بذرکاری در قالب این پویش تا شروع فصل یخبندان ادامه دارد و پس از آن جشن نهال‌کاری نیز در ۱۵ اسفند برگزار می شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: در این پویش تلاش می‌ شود جنگل‌ها بصورت کلی و منطقه زاگرس بصورت خاص احیا شود چراکه بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارد و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است.

پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس امروز به صورت همزمان در ۱۱ استان زاگرس‌نشین کشور اجرا شد.

شهرستان نهاوند در جنوب استان همدان واقع شده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.