امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 32122
  پرینت تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 11:23 | 210 بازدید
معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد

اجرای طرح شهر بدون دخانیات در اسدآباد/به صفر رسیدن عرضه قلیان

به گزارش همدان نوین،‍ معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در  این شهر خبر داد. الهام عظیمی اظهار کرد: در این برنامه با چشم انداز ۵ ساله تا افق ۱۴۰۴  هدف، کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در این شهر خواهد بود. وی با بیان اینکه در این پروژه روستای گردشگری  […]

اجرای طرح شهر بدون دخانیات در اسدآباد/به صفر رسیدن عرضه قلیان

به گزارش همدان نوین،‍ معاونت بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد از اجرای طرح شهر بدون دخانیات در  این شهر خبر داد.

الهام عظیمی اظهار کرد: در این برنامه با چشم انداز ۵ ساله تا افق ۱۴۰۴  هدف، کاهش ۳۰ درصدی مصرف دخانیات در این شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این پروژه روستای گردشگری  ملحمدره هم به عنوان روستای بدون دخانیات شهرستان معرفی و هدف گذاری شده است، تصریح کرد: در این پروژه تا افق مشخص شده تلاش می‌شود تا با همکاری مردم، اصناف و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به سوی شهری بدون دخانیات پیش برویم.

عظیمی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای برنامه شهر بدون دخانیات، داشتن شهری است که در آن مصرف دخانیات به حداقل ممکن برسد و خرید و فروش و عرضه و استعمال دخانیات طبق قانون جامع کنترل دخانیات صورت گیرد، گفت: پیش از این سازمان بهداشت جهانی چهار شهر مذهبی مکه، مدینه، قم و مشهد را به‌عنوان شهرهای بدون دخانیات معرفی کردند که در حال حاضر در کشور ما این طرح در ۶۳ دانشکده و دانشگاه نیز در حال انجام است.
مدیر واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح با چشم‌انداز پنج ساله تا افق ۱۴۰۴ در سال اول، گام اول پروژه اطلاع رسانی  طرح برای عموم مردم و متصدیان از جمله مغازه.داران به عنوان خرده فروشان دخانیات مدنظر خواهد بود که در همین رابطه بروشورهای اطلاع‌رسانی بین تاکسی‌داران و مغازه داران (متصدیان )…توزیع شده است.

رضا سلیمانی با بیان اینکه متصدیان و کسانی که مواد دخانی عرضه می‌کنند و دارای مجوز هستند  برای همکاری در این طرح باید سه مولفه، عدم در معرض دید  قرار دادن مواد دخانی ،عدم فروش مواد دخانی به صورت نخی و عدم عرضه سیگار به صورت نخی به افراد زیر ۱۷ سال را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این سه مولفه به صورت پوستر و بروشور برای اطلاع رسانی در بین متصدیان و عموم مردم شهرستان در حال توزیع است خاطر نشان کرد: علاوه بر آن سامانه ۱۹۰ برای شکایات مردمی در این رابطه در بروشور به چاپ رسیده که مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف  می‌توانند موارد را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

سلیمانی همچنین با بیان اینکه در این طرح بلوار شهید بهشتی به عنوان خیابان بدون دخانیات شهر اسدآباد در نظر گرفته شده، افزود: با این طرح در شهر اسدآباد و روستای گردشگری ملحمدره به عنوان شهر و روستای بدون دخانیات، باید فروش دخانیات با دو راهبرد کاهش عرضه و تقاضا با محدودیت‌هایی که ایجاد خواهد شد ضابطه‌مند شود.
وی با اشاره به نقش  اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی جامعه در رابطه با این طرح برای کاهش تقاضا مواد دخانی خاطر نشان کرد: در این طرح در کنار دانشکده علوم پزشکی دادستانی و نیروی انتظامی نیز همکاری موثری خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت‌های لازم از سطح شهرستان در رابطه با عرضه هرگونه قلیان توسط واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده انجام می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه با تداوم نظارت و بازرسی‌های انجام شده در شهرستان اسدآباد عرضه قلیان به صفر رسیده و وجود ندارد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.