امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 22 ربيع أول 1447
شناسه خبر : 320321
  پرینت تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2025 - 19:08 | 1 بازدید

تأکید امام جمعه همدان بر لزوم ارتقای نتایج آموزشی و تربیتی در مدارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه وضعیت علمی و تربیتی دانش‌آموزان یک مسئله اساسی است، گفت: ضرورت دارد ارتباط نزدیک‌تری بین محله، مردم، انجمن اولیا و مربیان و مدارس ایجاد شود تا با یاری آموزش و پرورش و نوسازی، هم زیرساخت‌ها […]

تأکید امام جمعه همدان بر لزوم ارتقای نتایج آموزشی و تربیتی در مدارس


به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه وضعیت علمی و تربیتی دانش‌آموزان یک مسئله اساسی است، گفت: ضرورت دارد ارتباط نزدیک‌تری بین محله، مردم، انجمن اولیا و مربیان و مدارس ایجاد شود تا با یاری آموزش و پرورش و نوسازی، هم زیرساخت‌ها و هم فضای تربیتی مدارس ارتقا یابد. نگاه تربیتی باید محور کار باشد، چراکه این نگاه می‌تواند پایه‌های ساختار مدرسه را مستحکم سازد.

وی با اشاره به نتایج به‌دست‌آمده در سال تحصیلی گذشته و کنکور سراسری، افزود: ضروری است در این حوزه‌ها تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود، امسال نتایج مطلوبی در برخی حوزه‌ها، به‌ویژه در مدارس غیرانتفاعی، حاصل نشد و لازم است برای ارتقاء وضعیت، برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد تا شاهد ارتقای نتایج آموزشی در استان باشیم و رتبه‌های برتر را در کنکور از همدان شاهد باشیم.

امام جمعه همدان به ضرورت توجه بیشتر به حوزه تربیتی پرداخت و افزود: آموزش و پرورش استان دارای حدود 14 اردوگاه است که یکی از آن‌ها در مجموعه‌ای مجهز با ظرفیت بالا قرار دارد و می‌تواند کمک شایانی به فعالیت‌های پرورشی کند، متأسفانه در سال‌های گذشته اعتبارات محدودی به این بخش اختصاص یافته است، اما با احیای این ظرفیت‌ها می‌توان گام‌های مؤثری برداشت.

 مسئولیت اجتماعی نهادها موتور محرکه آموزش و پرورش همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نتایج کنکور نشان داد که گرچه عملکرد نسبی در همدان قابل قبول بوده اما هنوز فاصله‌ای با جایگاه‌های برتر داریم و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوانیم در سال‌های آینده جایگاه استان را در رده‌های بالای جدول ارتقا دهیم. جایگاه استان در سطح کشور در میانه جدول قرار دارد بنابراین این وضعیت نیازمند توجه جدی و برنامه‌ریزی کلان است.

عباس صوفی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، ارزشی و ورزشی در آموزش و پرورش اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در زمان‌هایی که فضاهای ورزشی مدارس بلااستفاده هستند، آنها برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در اختیار برنامه‌های مکمل آموزشی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها موضوع سرویس مدارس است گفت: این مسئله تاکنون به‌طور کامل مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار نگرفته، سرویس مرکزی مدارس استثنایی نیز حدود یک سال است که بدون تعیین‌تکلیف مانده و این موضوع نیازمند اقدام فوری است.

نماینده مردم همدان اظهار کرد: همچنین تعیین‌تکلیف نیروهای آموزشی و اداری بلاتکلیف باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود، در این زمینه، متأسفانه برخی بخشنامه‌ها که سال‌ها پیش ابلاغ شده، در استان ما به مرحله اجرا نرسیده است.

صوفی با اشاره به چالش‌های موجود در خدمات‌رسانی مدارس تأکید کرد: کمبود شدید نیروی خدماتی و سرایدار یکی از مشکلات اساسی است، به‌گونه‌ای که برخی مدارس با ظرفیت حدود هزار دانش‌آموز تنها یک یا دو نیروی خدماتی دارند که این موضوع خارج از استاندارد است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهادها و بانک‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی تأکید کرد و گفت: نمونه پیشنهادی در این زمینه، طرح احداث مدرسه توسط خیریه پاسارگاد شبیه مدرسه دارالفنون است که با بودجه هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد، اما هنوز زمین آن تأمین نشده است.

انتهای پیام/



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.