امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 31967
  پرینت تاریخ انتشار : 28 نوامبر 2021 - 18:39 | 220 بازدید
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان

برداشت ۳میلیون تن محصولات زراعی در سطح استان همدان

به گزارش همدان نوین، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت سه میلیون و ۱۰۰هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد. علی بایگانه اظهار کرد: سالیانه  ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سطح شهرستان زیر کشت محصولات زراعی می رود که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار آن به  صورت  آبی و […]

برداشت ۳میلیون تن محصولات زراعی در سطح استان همدان

به گزارش همدان نوین، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت سه میلیون و ۱۰۰هزار تن محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد.

علی بایگانه اظهار کرد: سالیانه  ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سطح شهرستان زیر کشت محصولات زراعی می رود که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار آن به  صورت  آبی و مابقی  بصورت دیم کشت می شود.

وی محصولات آبی زراعی استان همدان را  شامل گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند و نباتات علوفه‌ای و محصولات دیم را شامل غلات برشمرد و افزود: سالیانه سه تا ۵.۳ میلیون تن انواع محصولات  زراعی در سطح استان تولید می شود که متاسفانه بدلیل بارندگی کم سال گذشته این میزان کاهش محصولات زراعی در سال جاری کاهش پیدا کرد.

وی میزان محصولات زراعی تولید و برداشت  شده سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰  استان را سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد و یاد آور شد: عمده این محصولات برداشت شده زراعی، شامل غلات، نباتات علوفه‌ای، سیب زمینی و چغندر قند بوده است.

بایگانه ادامه داد: آخرین برداشت محصولات زراعی مربوط به سیب‌زمینی و چغندر بوده که برداشت سیب زمینی به اتمام رسیده اما در شهرستان‌های جنوبی استان در مزارع محدودی هنوز چغندر قند در حال برداشت است .

وی اضافه کرد: استان همدان قطب تولید سیب‌زمینی کشور به شمار می‌رود و سالیانه حدود یک میلیون تن سیب زمینی و ۵۰۰ هزار تن چغند قند در استان همدان تولید می‌شود.

کشت انتظاری مختص مناطق سردسیر

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با اشاره به کشت انتظاری گفت: یک امکانی که برای مناطق سردسیر وجود دارد کشت انتظاری بوده که از اوایل آذرماه کشت انجام شده و در خردادماه برداشت می‌شود که در همین رابطه می‌توان کشت انتظاری را در زمین‌های آیش و در تناوب با غلات کشت کرد .

بایگانه با بیان اینکه محصولاتی چون حبوبات، نباتات علوفه‌ای و گیاهان روغنی مانند گلرنگ را می‌توان بصورت انتظاری کشت کرد یاد آور شد: کشت انتظاری را در زمین‌های آیش انجام می‌دهند که سبب حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد شده و موجب درآمد زایی خوبی برای کشاورزان می‌شود.

بایگانه در پایان گفت: در کشت انتظاری مراحل رشدی گیاه نسبت به کشت بهاره سریع‌تر است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.