امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29516
  پرینت تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2021 - 9:46 | 9 بازدید
یک مشاوره خانواده مطرح کرد؛

کودکان را به مراسم تدفین نبرید/لکنت زبان کودکان را به حداقل برسانید

به گزارش همدان نوین، یک مشاور خانواده و دکترای روانشناسی بر نبردن کودکان در مراسم تدفین اقوام تأکید کرد و گفت: این گونه مراسم‌ها به کودکان هیجانات منفی وارد کرده و در کودک ممکن است شوک ایجاد کند. دکتر علیرضا روحی  با بیان اینکه لکنت زبان یعنی توانایی راحت صحبت کردن فرد تحت تاثیر قرار […]

کودکان را به مراسم تدفین نبرید/لکنت زبان کودکان را به حداقل برسانید

به گزارش همدان نوین، یک مشاور خانواده و دکترای روانشناسی بر نبردن کودکان در مراسم تدفین اقوام تأکید کرد و گفت: این گونه مراسم‌ها به کودکان هیجانات منفی وارد کرده و در کودک ممکن است شوک ایجاد کند.

دکتر علیرضا روحی  با بیان اینکه لکنت زبان یعنی توانایی راحت صحبت کردن فرد تحت تاثیر قرار گرفته و باعث می‌شود یک واژه را بیشتر تکرار کند، تصریح کرد: در این شرایط طرف مقابل تصور می‌کند که کودک در یک مقطعی از تکلم گیر کرده و یا بر روی یک موضوع تأکید دارد.

وی افزود: هنگامی که لکنت زبان مطرح می‌شود عقبه خانوادگی فرد مانند ناتوانی‌های هوشی فرد مانند مشکلی که فرد در سرعت کنترلش در صحبت کردن دیده می‌شود، مطرح است همچنین برخی مشکلات روان شناختی و هیجانی بر لکنت زبان موثر هستند.

دکتر روحی با بیان اینکه اختلالات اضطرابی، ترس و شوک های هیجانی ممکن است خودش را به صورت لکنت زبان بروز دهد، خاطرنشان کرد: روش مشخص و قطعی بر مبنای علم برای پیشگیری از بروز لکنت زبان وجود ندارد اما خانواده می‌توانند با کنترل وضعیت رفتار در منزل، جلوگیری از پرخاشگری و دوری از وارد کردن شوک‌های منفی به کودک توانایی صحبت کردن در کودکانشان را تقویت کنند.

این مشاور خانواده ادامه داد: هنگامی که کودک شروع به صحبت کردن می‌کند، باید به کودک فرصت دهیم جمله خود را کامل بیان کند و تحت فشار گذاشتن کودک برای بیان صحبت‌هایش به وی استرس داده و این موضوع ممکن است در کودک اضطراب ایجاد کند و در نهایت هنگام صحبت کردن یک واژه را چندین بار تکرار کند و فرصت صحبت برای کودک حداقل کمکی است که یک فرد برای کودک انجام می‌دهد.

دکتر روحی خاطرنشان کرد: روان درمانگران برای رفع لکنت زبان کودک در کنار روانشناسان قرار می‌گیرند و با بررسی خانواده وی این موضوع را برطرف می‌کنند، بنابراین خانواده‌ها در صورت مشاهده این وضعیت باید از روانشناسان و روان درمانگران کمک بگیرند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.