امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29509
  پرینت تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2021 - 9:42 | 7 بازدید
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

تالاب‌های همدان، میزبان پرندگان مهاجر

به گزارش همدان نوین، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب‌های استان خبر داد. مهدی صفی‌خانی با بیان اینکه این پرندگان در مسیر مهاجرت از کشورهای شمالی به مناطق جنوبی در تالاب‌های همدان فرود آمدند، افزود: متأسفانه زیستگاه‌های آبی استان به دلیل […]

تالاب‌های همدان، میزبان پرندگان مهاجر

به گزارش همدان نوین، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب‌های استان خبر داد.

مهدی صفی‌خانی با بیان اینکه این پرندگان در مسیر مهاجرت از کشورهای شمالی به مناطق جنوبی در تالاب‌های همدان فرود آمدند، افزود: متأسفانه زیستگاه‌های آبی استان به دلیل خشکسالی و بارندگی کم در سال جاری میزبان شمار کمی از پرندگان هستند.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه‌های آبی استان هر ساله میزبان حدود ۴۶ گونه پرنده مهاجر هستند، تصریح کرد: معمولا در شرایط پر آبی تالاب‌ها بعضی از این پرندگان اقامت طولانی مدتی در این مناطق دارند و اقدام به جوجه‌آوری می‌کنند.

صفی‌خانی در ادامه به خشک شدن تالاب‌های “آق‌گل” و “چم‌شور” در ملایر و اسدآباد اشاره کرد و افزود: به دلیل کاهش میزان بارندگی و خشکسالی دیگر زیستگاه‌های آبی استان نیز شرایط مطلوبی ندارند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان با اشاره به اینکه کاهش میزان آب موجود در اندک زیستگاه‌ها و آبگیرهای استان سبب تراکم پرندگان در این مناطق می‌شود، ادامه داد: این تراکم و شلوغی احتمال انتقال بیماری بین پرندگان را افزایش می‌دهد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.