امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 29189
  پرینت تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2021 - 19:15 | 7 بازدید
مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور

انتقال آب سد تالوار به همدان طی ۸ ماه آینده/ ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به انتقال آب سد تالوار به همدان طی هشت ماه آینده گفت: انتقال آب از سد نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. حمیدرضا جانباز بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با بیان اینکه متاسفانه […]

انتقال آب سد تالوار به همدان طی ۸ ماه آینده/ ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به انتقال آب سد تالوار به همدان طی هشت ماه آینده گفت: انتقال آب از سد نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

حمیدرضا جانباز بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان با بیان اینکه متاسفانه با کمترین بارش در ۵۰ سال اخیر مواجه هستیم و همدان نیز متاثر از این شرایط است اظهار کرد: وزارت نیرو به دنبال این است با وجود کمبود بارش‌ها مشکلی متوجه مردم در شهرها و روستاها نشود و آب با کیفیت و کمیت مناسب را در همه نقاط تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه تقریبا از پنج ماه پیش با توجه به اینکه بارش مناسب نداشتیم سعی کردیم میزان برداشت از سامانه سد اکباتان و آبشینه را در همدان به حداقل کاهش دهیم گفت: با مدیریت مخزن آب سد اکباتان و آبشینه، برداشت از یک هزار لیتر در ثانیه در حال حاضر به کمتر از ۷۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه به دنبال روش‌های مختلف در مدیریت مخزن آب هستیم عنوان کرد: به دنبال چاه‌های جایگزین هستیم تا به کمک بیایند و این وضعیت طرح میان‌مدت انتقال آب از سد تالوار به همدان تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو در اوایل هفته تاکید سریع بر اجرای طرح میان‌مدت داشتند و ما نیز ترتیب اثر دادیم افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بر اساس تخصیص آب را از سد تالوار به همدان منتقل کنیم.

جانباز با بیان اینکه سه ایستگاه پمپاژ در مسیر داریم که در یک ایستگاه پمپاژ ابنیه مخزن تمام شده است و دو مخزن بتنی باید بسازیم گفت: با همکاران قرارگاه خاتم الانبیا به توافق رسیدیم که با توجه به اینکه احداث مخزن برای ایستگاه پمپاژ ضروری بوده، از مخازن پیش ساخته، کامپوزیتی استفاده کنیم که به سرعت تهیه و در محل منتاژ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ایستگاه پمپاژ را در دو فاز در حال طراحی هستیم که دو ۶۰۰ لیتر جمعا یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر است افزود: ۶۰۰ لیتر معادل همان سناریوی بدبینانه ماست که اکباتان آب نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در این طرح ۹۰ کیلومتر خط انتقال برق داریم که یکی از ایستگاه‌ها ۷۰ کیلومتر خط انتقال برق نیاز دارد و باید جایگزین کرد و به دنبال این هستیم از دیزل ژنراتورهای سیار استفاده کنیم.

وی گفت: قرار است  ۱۰ کیلومتر خط انتقال اجرا شود که در ابتدای خط از محل تالوار به محل اتصال را شامل می‌شود و در روال متعارف باید لوله‌ها خریداری و پیمانکار انتخاب شود.

جانباز یادآور شد: با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به این شکل توافق شد که از یکی دیگر از کارگاه‌های خود ما در این ۱۰ کیلومتر را تهیه و جابه جا شود و به کارگاه بیاید و در یک زمانبندی ضربتی بتوانیم اجرای خط را در کوتاه‌ترین زمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گلوگاه اتصال آب تصفیه شده به همدان، تصفیه‌خانه آب شرب این شهر است که خوشبختانه دو واحد زلال‌ساز آن تقریبا تمام شده است افزود: می‌توان در یک ماه آینده فاز دوم را هم تمام کرد و سیستم فیلتراسیون باقی می‌ماند که با تجارب موجود در کشور سعی خواهیم کرد تمام امکانات شرکت آب و فاضلاب را روی این موضوع بسیج کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه کمی عملیات لوله‌گذاری تصفیه‌خانه باقی مانده است افزود: مشاور عدد ۱۲ تا ۱۶ ماه را برای اجرا مطرح کرده است اما ما به زمان هشت ماه رسیدیم که می‌شود با اقدامات شبانه‌روزی قبل از پایان فصل گرما بخش اول پروژه اضطراری را انجام دهیم.

 وی بیان کرد: این یعنی ۶۰۰ لیتر بعلاوه ۶۰۰ لیتر آینده را به همدان انتقال دهیم تا هموطنان در شهر همدان بدون دغدغه کمبود آب، مصارف خود را مدیریت کنند.

جانباز خاطرنشان کرد: چاه‌های جایگزین نیز تا تکمیل طرح مدنظر خواهد بود و سعی خواهیم کرد با کمترین کمبود آب در شبکه مواجه شویم و شرایط سخت را مدیریت کنیم.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.