امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 29186
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ | 9 بازدید
استاندار:

هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و برق همدان سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: طرح هایی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و برق استان در دست اقدام است که با بهره برداری از آنها، جهش بزرگی در این بخش ایجاد می شود. سید «سعید شاهرخی» روز سه شنبه در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و […]

هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و برق همدان سرمایه‌گذاری شده است

به گزارش همدان نوین، استاندار همدان گفت: طرح هایی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و برق استان در دست اقدام است که با بهره برداری از آنها، جهش بزرگی در این بخش ایجاد می شود.

سید «سعید شاهرخی» روز سه شنبه در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، افزود: در سال های گذشته چند سد تاثیرگذار و ارزشمند همچون، سد کلان ملایر، سد خرمرود اسدآباد و سد سرابی تویسرکان در استان همدان بهره برداری شده که نقش موثری در تامین آب این استان داشته است که بهره برداری از این سدها موجب مهار سیلاب نوروز ۱۳۹۸ شد.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب مشکل و معضل اساسی شهر همدان بود و تهدیدی برای این شهر محسوب می شد، عنوان کرد: با ساخت تصفیه خانه بزرک شهر همدان این تهدید به فرصت تبدیل و آب مورد نیاز صنعت استان تامین شد.

استاندار همدان تاکید کرد: این تصفیه خانه اکنون سالانه ۱۲ میلیون متر مکعب آب سالم و قابل استفاده را تولید می کند و علاوه بر تامین آب مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح و پتروشیمی هگمتانه، موجب نجات دشت کبودراهنگ شده است.

شاهرخی افزود: مدیران صنعت آب و برق استان همدان، سخت کوش، مبتکر، پرتلاش و دارای ویژگی های خوب هستند و کارهای بزرگی در حوزه تامین نیروی استان انجام داده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز ابراز امیدواری کرد: با حمایت های وزیر نیرو به زودی آب سد تالوار به همدان منتقل شود.

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی» با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت داخلی بسیار مهم است، اظهار داشت: توجه به تامین آب از رودخانه دره مرادبیگ و قنات های داخل شهر همدان بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی استان به روش سنتی است که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است افزود: اصلاح الگوی کشت برای استفاده بهینه از منابع آبی لازم و ضروری است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به زودی با انتقال آب سد تالوار به استان همدان بخشی از مشکلات تامین آب شهرستان های بهار و کبودراهنگ برطرف و انتقال آب از منطقه خالق وردی به شهر همدان متوقف می شود.

«فتح الله توسلی» با اشاره به اینکه در سال های گذشته در تامین آب پایدار برای استان همدان کوتاهی شده است، اظهار داشت: ارتباط بسیار خوبی با وزارت نیرو داریم و مسئولان این وزارت خانه همواره نیازهای مردم را برطرف کردند.

وی توسعه شبکه فاضلاب شهرستان ها را از اولویت های اساسی دانست و عنوان کرد: نیروگاه برق شهید مفتح آسیب های فراوانی در حوزه شهرستان کبوداهنگ وارد کرده است.

توسلی ادامه داد: استفاده از مازوت برای سوخت این نیروگاه، مشکلاتی برای آب و هوا و سلامت مردم ایجاد کرده است که امیدواریم وزارت نیرو برای آن چاره ای بیاندیشد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه های فرسوده آب نیاز به بازسازی دارند و باید با تخصیص اعتبار مناسب از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو، در سفری یک روزه برای بازدید از وضعیت منابع آبی و شرکت در شورای انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان، صبح امروز(سه‌شنبه) وارد همدان شد.

وزیر نیرو صبح امروز و در بدو ورود به استان از پروژه خط انتقال آب سد تالوار به شهر همدان و اکباتان دیدن کرد.

با کاهش ۴۲ درصدی میزان بارش‌های استان همدان در سال آبی گذشته، این استان با مشکل تامین آب مواجه شده است.

استان همدان در دسته استان های سرد و خشک کشور محسوب می شود و میانگین بلند مدت بارش در این استان سالانه ۳۶۰ میلیمتر به ثبت رسیده است.

سدهای آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، نعمت آباد اسدآباد و کلان ملایر از سدهای بزرگ استان همدان به حساب می‌آیند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.