امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 28883
  پرینت تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2021 - 13:31 | 27 بازدید
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی همدان

خانه تاریخی دکتر شیری مرمت می‌شود/ جداره‌های بیرونی و بخشی از شیروانی ریخته است

به گزارش همدان نوین، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه جداره‌های بیرونی و بخشی از شیروانی خانه تاریخی دکتر شیری تخریب شده که به زودی مرمت می‌شود گفت: این خانه تاریخی تاییدیه ثبت ملی را می‌گیرد. سیده مریم موسوی امرو با اشاره به تخریب خانه تازیخی دکتر شیری در همدان […]

خانه تاریخی دکتر شیری مرمت می‌شود/ جداره‌های بیرونی و بخشی از شیروانی ریخته است

به گزارش همدان نوین، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه جداره‌های بیرونی و بخشی از شیروانی خانه تاریخی دکتر شیری تخریب شده که به زودی مرمت می‌شود گفت: این خانه تاریخی تاییدیه ثبت ملی را می‌گیرد.

سیده مریم موسوی امرو با اشاره به تخریب خانه تازیخی دکتر شیری در همدان اظهار کرد: طبق بازدیدی که یگان حفاظت میراث فرهنگی از بنا داشته و تصاویری را ارسال کرده قسمتی از بنا که به سمت حیاط خانه است یعنی دیواره‌های خارجی تخریب شده است.

وی با بیان اینکه قسمت اعظمی از شیروانی بنا برداشته شده است افزود: برای قسمتی از بنا که به سمت خیابان جهان‌نما است، مشکلی ایجاد نشده است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان اضافه کرد: تخریب این بنا اتفاق بدی است و همه ما بسیار متاسفیم اما خوشبختانه درصد بالایی نیست و قابل مرمت است.

وی عنوان کرد: مستندات، پلان و مقطع بنا را داریم و از روی آنها قابلیت مرمت اساسی را دارد اما با توجه به اینکه تخریب خودسرانه بوده موارد حقوقی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

 موسوی با تاکید اینکه طبق صحبتی که با شهردار منطقه داشتند، هیچگونه مجوزی برای تخریب از سوی شهرداری صادر نشده است گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی که با مالکان صحبت کرده، کار از سوی مالکان بوده و از طرف میراث هم مجوزی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه پرونده ثبت بنا در دست بررسی در وزارتخانه است و قطعا هم تاییدیه ثبت را می‌گیرد افزود: این بنا تاییدیه ثبت ملی از استان را گرفته و اکنون منتظر تایید در کشور است بنابراین حتما مرمت خواهد شد.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.