امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 28874
  پرینت تاریخ انتشار : 12 اکتبر 2021 - 12:37 | 23 بازدید
سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی:

فضاهای بهزیستی استان همدان برای توان‌یابان مناسب‌سازی شده است

به گزارش همدان نوین، سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی به عنوان یکی از معیارهای عدالت اجتماعی گفت: تمامی فضاهای مراکز بهزیستی استان برای استفاده توان‌یابان مناسب سازی شده است. «سیاوش رهبر» روز سه شنبه به مناسبت روز اسکان سالمندان و معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان و معلولان […]

فضاهای بهزیستی استان همدان برای توان‌یابان مناسب‌سازی شده است

به گزارش همدان نوین، سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی به عنوان یکی از معیارهای عدالت اجتماعی گفت: تمامی فضاهای مراکز بهزیستی استان برای استفاده توان‌یابان مناسب سازی شده است.

«سیاوش رهبر» روز سه شنبه به مناسبت روز اسکان سالمندان و معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالمندان و معلولان همانند سایر افراد جامعه حق دارند از زندگی در رفاه و بانشاطی برخوردار باشند و وجود ضعف‌های جسمانی نباید باعث شود که لذت زندگی را تجربه نکنند.

وی اظهار داشت: مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی است که اجرا و انجام آن تنها با همکاری و همراهی دستگاه‌های دولتی میسر است.

رهبر عنوان کرد: به منظور فراهم کردن زمینه های رفاه بیشتر سالمندان تسهیلات ۱۰ و پنج میلیون تومانی برای مناسب سازی منزل و خودرو به سالمندان و معلولان زیر پوشش سازمان پرداخت می شود.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تنها ۴۰ درصد از فضاها و معابر شهری برای توان یابان مناسب سازی شده است افزود: افراد دارای معلولیت، سالمندان، جانبازان، زنان باردار و بیماران که ۲۵ درصد جامعه را تشکیل می دهند باید از نعمت زندگی اجتماعی مانند سایرین برخوردار باشند.

رهبر با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی فضای درونی و بیرونی خانه افزود: پوشاندن کف منزل با موکت یا فرش، استفاده از دستگیره برای راه رفتن سالمند در طول و عرض خانه، زنگ هشدار، سرعت گیر فرش، مبلمان راحت، دسترس بودن کلید و پریزها، چیدمان مناسب وسایل و در مسیر نبودن آن ها و مجهز شدن سرویس بهداشتی و استحمام به وسایل منحصر به سالمندان از جمله تجهیزات مناسب سازی برای اسکان مناسب معلولان و سالمندان است.

وی خاطرنشان کرد: تیم ویزیت در منزل با هدف حفظ و ارتقا سلامت روانی و جسمانی بیمار در قالب خدمات پزشکی، توانپزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی و مشاوره روانپزشکی خدمات خود را به سالمندان و معلولان ارائه می دهد و در قبال آن از سازمان بهزیستی یارانه دریافت می کند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان یادآور شد: معلولان و سایر افراد می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه “معبر” سازمان بهزیستی، مکان‌هایی مانند بانک، مجتمع پزشکی و سایر مکان هایی که هنوز مناسب سازی نشده را اطلاع دهند.

رهبر اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از ۱۲ درصد کل جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند اما بسیاری از ادارات و معابر عمومی شهرستان، برای سالمندان مناسب‌ سازی نشده‌ است و کمبود اعتبارات یکی از مهمترین دلایل اجرا نشدن طرح‌ها عنوان می‌شود.

بیستم مهر، به نام “روز اسکان معلولان و سالمندان” نامگذاری شده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.