امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 27840
  پرینت تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 12:01 | 15 بازدید
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان

از بی‌سرپرستی ۴ خانواده بر اثر کرونا تا جای خالی مادر که پر شدنی نیست

به گزارش همدان نوین، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: چهار مورد از افراد تحت پوشش بهزیستی همدان در حین دریافت خدمات، همسرشان را بر اثر کرونا از دست داده‌اند. زهره بختیاری در مورد آینده بچه‌های این خانواده‌ها بیان کرد: آینده این کودکان به وضعیت سرپرستی خانواده بستگی دارد به عبارت دیگر […]

از بی‌سرپرستی ۴ خانواده بر اثر کرونا تا جای خالی مادر که پر شدنی نیست

به گزارش همدان نوین، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: چهار مورد از افراد تحت پوشش بهزیستی همدان در حین دریافت خدمات، همسرشان را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

زهره بختیاری در مورد آینده بچه‌های این خانواده‌ها بیان کرد: آینده این کودکان به وضعیت سرپرستی خانواده بستگی دارد به عبارت دیگر در صورت داشتن سرپرست، تحت نظر ایشان و در صورت نیاز سرپرست به سازمان حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد و… کمک آن سازمان شامل حالشان می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت بی‌سرپرست شدن کودک و نبود منبع حمایتی، با حکم قضایی به بهزیستی سپرده می‌شوند اما در هر صورت اولویت اکید ما حضور کودک در نزد خانواده زیستی- خویشاوندی یا خانواده جایگزین خواهد بود.

بختیاری در ادامه مطرح کرد: پدر و مادر نقش حیاتی برای خانواده دارند و بسته به اینکه خانواده فقدان کدامیک را تجربه کند ساختار آن معیوب شده و بعضا فرو می‌ریزد، در ارتباط با بچه‌هایی که بی‌سرپرست می‌شوند نیز از آنجا که ساختار خانواده‌های ایرانی هسته‌ای است هر کسی جایگاه ویژه تعریف شده‌ای دارد و ممکن است از دست دادن هر یک از آنها برای کودک جبران ناپذیر باشد.

وی با اشاره به اینکه نقش‌ها در خانواده خیلی تعریف شده نیستند، افزود: در بعضی از خانواده‌ها نقش پدر در حمایت‌های عاطفی و کاری و ارتباطی پررنگ‌تر و در بعضی دیگر مادر نقش مهم‌تری دارد اما به طور کلی مادر نقش ستونی‌تر و مهم‌تری در خانواده دارد و ممکن است از دست دادنش هیچ‌گاه جبران نشود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان در پایان بیان کرد: توصیه ما به خانواده‌ها این است که ارتباط‌ها را بیشتر کنند چراکه حمایت‌های عاطفی در ارتباطات چهره به چهره شکل می‌گیرد و متأسفانه این موضوع در دوران کرونا آسیب زیادی دید.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.