امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 27837
  پرینت تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2021 - 12:00 | 16 بازدید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خبرداد:

بومی بودن و محلی‌نگری در برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است

به گزارش همدان نوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه استان از قومیت‌های کرد، لر، ترک، لک و فارس تشکیل شده، بومی بودن و محلی‌نگری برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.  احمدرضا احسانی چهارشنبه ۳۱ شهریور در نشست خبری ضمن‌گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های کسانی که […]

بومی بودن و محلی‌نگری در برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است

به گزارش همدان نوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه استان از قومیت‌های کرد، لر، ترک، لک و فارس تشکیل شده، بومی بودن و محلی‌نگری برنامه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

 احمدرضا احسانی چهارشنبه ۳۱ شهریور در نشست خبری ضمن‌گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های کسانی که خوت و جان خود را در راه وطن نثار کردند، اظهار کرد: فرهنگ زمانی می‌تواند در مسیر توسعه و گسترش قرار گیرد که همراهی سایر دستگاه‌ها و ادارات را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در صدد تحقق عدالت فرهنگی در سطح استان هستیم، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها وزارتی به عنوان فرهنگی وجود ندارند و شهرداری‌ها متولی انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند، برنامه‌های اداره کل به سوی توزیع امکانات و اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به عدالت در سراسر استان در حال برگزاری است.

احسانی با اشاره به اینکه شهرستان‌های فامنین و اسدآباد در هماهنگی با سایر ادارات از دیگر شهرستان‌ها جلو هستند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا برگزاری برنامه‌ها و همایش‌ها را به انجمن‌ها  تشکل ها واگذاری کنیم که تا به امروز بخشی از آن محقق سده است.

مدیرکل ارشاد همدان بیان کرد: همانطور که استان از قومیت‌های کرد، لر، ترک لک و فارس تشکیل شده، توجه به بومی بودن و محلی‌نگری برنامه‌ها در حال پیگیری است و در همین راستا جشنوراه گویش‌های محلی در ملایر برگزار شد.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های بومی به ارتقای فرهنگ و همچنین پوشش برنامه‌ها در همه مناطق را منجر می‌شود، گفت: از سال گذشته برنامه‌های اجرایی اداره کل در راستای برنامه محوری تدوین و احرا شده است‌ و از ابتدای هر سال تقویم کاری و برنامه‌های فرهنگی تنطیم می‌شود و طبق همان تقویم اجرایی می‌شوند.

احسانی با اشاره به اینکه روز اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان در دمین سال پیاپی به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی تجلیل شد، افزود: روابط عمومی این اداره کل نیز در دو بخش مجزا از بین چهل روابط عمومی وزارتخانه توانست دو رتبه دوم و سوم را کسب کند.

وی تصریح کرد: استان همدان توانست صد درصد اعتبارات تسهیلات چهار درصدی اعطایی به صنوف فرهنگی را جذب کند و علاوه بر آن ۲۰ درصد از سهمیه اعتباری سایر استان‌ها را نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این وام به سود فعالان فرهنگی است و تلاش می‌کنیم سقف آن را از این میزان بالا ببریم تا مجموعه‌های فرهنگی بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

خبر در حال تکمیل است

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.