امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 27714
  پرینت تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2021 - 19:58 | 1 بازدید
«نهضت پیشرفت بانوان»

هویت‌بخشی به زنان هدف راه‌اندازی «نهضت پیشرفت بانوان»

به گزارش همدان نوین، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نهضت پیشرفت بانوان دنبال هویت‌بخشی به زنان و جدی گرفتن نقش آنها در مسائل مختلف است گفت: حل مشکلات با ایجاد زنجیره تواصی بین مومنین محقق می‌شود. ظهر امروز نخستین نشست ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان همدان به صورت ویدئوکنفرانس […]

هویت‌بخشی به زنان هدف راه‌اندازی «نهضت پیشرفت بانوان»

به گزارش همدان نوین، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نهضت پیشرفت بانوان دنبال هویت‌بخشی به زنان و جدی گرفتن نقش آنها در مسائل مختلف است گفت: حل مشکلات با ایجاد زنجیره تواصی بین مومنین محقق می‌شود.

ظهر امروز نخستین نشست ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان همدان به صورت ویدئوکنفرانس در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از پنج دستگاه فرهنگی کشور و یکی سازمان‌های مهم حاکمیتی است که در شورای متعددی عضویت دارد و تصمیم‌گیری می‌کند.

عاطفه سعیدی‌نژاد با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بعد از آموزش‌ و پرورش از لحاظ نیروی انسانی و توزیع نیروها مهمترین سازمان است گفت: این ظرفیت عظیم به مرور به ویژه در فضای رسانه‌ای توسعه یافته اما از حضور جدی بانوان بی‌بهره بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دو سال پیش با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، امور بانوان در تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گرفت و یک سال و نیم است که اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی پیشرفت اسلامی ایران در تعریف مقاصد یک ملت را مهم دانست افزود: امروز در سازمان تبلیغات اسلامی در امور بانوان صاحب یک طرح برای جایگاه بانوان هستیم تا شکل‌دهی پیشرفت ایرانی – اسلامی را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبلا ظرفیت‌های حوزه بانوان در کشور کمتر مورد توجه و آنچه بوده عموما صرفا حوزه خاص زن و خانواده و آن هم منفک از بقیه عرصه‌ها بوده است گفت: این در صورتی مطرح است که هر یک از مسائل جامعه در یک نظام بافتی از مسائل قرار دارند.

سعیدی‌نژاد با تاکید به اینکه با نادیده گرفتن ارتباط هر یک از بافت‌ها اصولا نمی‌توانیم به راه حل جدی برسیم افزود: یکی از مهمترین عوامل در شکل نهضت پیشرفت بانوان جدی گرفتن نقش بانوان در مسائل مختلف و هویت‌بخشی به آنها است.

وی با بیان اینکه امروز سازمان تبلیغات اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری متکلف امر تبلیغ انقلاب اسلامی و نه صرفا مفاهیم و احکام اسلامی گفت: این سازمان درصدد است ماموریت خود را در راهبری زیست‌بوم فرهنگی تبلیغی کشور پیدا و جای خود در صحنه این زیست بوم باز کند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات مهم برای این منظور طراحی منسجم امور و رسیدن منطقی به راه حل بوده است افزود: چندین مسئله به عنوان مسائل مهم و اولویت‌دار انتخاب شد که یکی از آنها محاصره تبلیغاتی دشمن بود.

وی با بیان اینکه محاصره تبلیغاتی دشمن مسئله بسیار تلخ و جدی است که راه حل آن ایجاد زنجیره تواصی بین مومنین است گفت: متاسفانه دشمن هر پدیده‌ای را در اذهان مردم جا می‌اندازد و موفقیت‌های ما را به شکست ترجمه می‌کند که همه اینها نشان از محاصره تبلیغاتی دارد و این یعنی آن طور که باید دسترسی به اذهان و افکار مردم نداریم.

سعیدی‌نژاد یادآور شد: برای ما مایه مباهات بود که آنچه به عنوان نهضت تبلیغ زنان و به نوعی تشکل فراگیر مردمی در امر تبلیغ را در یک سال گذشته طراحی کرده بودیم، زنجیره تواصی مورد تایید رهبری بوده که به نوعی عملیات تکمیلی برای ما در شکل‌دهی تشکل بانوان در امر تبلیغ است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد شکل گیری ستادهای نهضت پیشرفت شهرستانها به صورت خودجوش و مردمی هستیم گفت: امیدواریم بعد از ستادهای شهرستانی ستادهای محلی نیز ایجاد شود که ظرفیت‌ها در این راستا بسیار نرم‌تر و در دسترس‌تر است.

مربیگری در قامت مادر بودن محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز ضمن قدردانی از تشکیل نهضت بانوان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما فعالیت بانوان بود که از دست‌اندرکاران این طرح قدردانی می‌کنیم چراکه باری را از دوش ما برداشتند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه بزرگترین نقشی بانوان در اسلام نقش مربیگری آنهاست گفت: نقش اول مربیگری را خداوند به بانوان عطا کرده و بزرگترین نقش زن با توجه به استعدادها و توانایی‌ها مربیگری است.

وی با تاکید به اینکه این مربیگری در قامت مادر بودن محقق می‌شود عنوان کرد: هیچ مردی نمی‌تواند مرد تربیت کند و آن فردی که می‌تواند مرد بزرگی که جامعه را متحول کند و انقلاب و بشریت را پیش ببرد، مادر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بزرگترین خیانتی که تمدن وحشی غرب در حق زنان انجام داد، گرفتن منزلت واقعی از آنها بود افزود: راه حل مشکل، بانوان هستند که می‌توانند منزلت خود را ارتقا دهند.

وی بیان کرد: در مسئله عفت و حجاب گاهی گفته می‌شود آقایان نگاه به خانم‌ها نداشته باشند که مسئله نگاه نیست بلکه آن جایگاه و منزلت زنان در جامعه است که باید حفظ شود و هیچ کس جز زنان توان ارتقای آن را در جامعه ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه در این جلسه سیاست‌ها و ماموریت‌های ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد اظهار کرد: در این نشست اعضای ستاد در شهرستا‌ن‌ها از بین ظرفیت‌های حوزوی، دانشگاهی، ورزشکاران، اصناف، نوجوانان، جوانان و فرهیختگان و بخش‌های مختلف جامعه دور هم جمع می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری گفت: رویکرد این مجموعه در هر شهرستان این است که جمع فرهیخته با بهره‌گیری و هم‌افزایی کامل با تمام مجموعه‌های بانوان در آن شهرستان به مسائل این قشر بپردازند.

وی بیان کرد: این اعضا مسائل حوزه بانوان را در آن شهرستان بر اساس زیست بوم آنجا شناسایی و با احصا ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و اولویت مسائل، برای حل مشکلات حوزه بانوان برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

 

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.