امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 27684
  پرینت تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2021 - 11:47 | 14 بازدید
همدان می‌تواند به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور شناخته شود

مسئولان همدان در مورد شاهزاده حسین(ع)کم گذاشته‌اند

به گزارش همدان نوین، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بانک ملی در میدان مرکزی شهر متعلق به شاهزاده حسین(ع) است، گفت: به‌نظر می‌رسد مسئولان استانی در این مورد کم گذاشته‌اند. حجت‌السلام‌والمسلمین ناصر صفری‌افلاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: می‌توانیم با الحاق بانک ملی به […]

مسئولان همدان در مورد شاهزاده حسین(ع)کم گذاشته‌اند

به گزارش همدان نوین، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بانک ملی در میدان مرکزی شهر متعلق به شاهزاده حسین(ع) است، گفت: به‌نظر می‌رسد مسئولان استانی در این مورد کم گذاشته‌اند.

حجت‌السلام‌والمسلمین ناصر صفری‌افلاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: می‌توانیم با الحاق بانک ملی به شاهزاده حسین(ع) و اجرای یک طرح فاخر ایرانی، اسلامی در میدان مرکزی شهر کارهایی بکنیم که بر جاذبه گردشی و معنوی آن فضا اضافه شود.

همدان می‌تواند به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور شناخته شود

وی با اشاره به اینکه در رابطه با ظرفیت‌های دیگر اماکن زیارتی مانند “مقبره پیغمبر” نیز کار نشده است، تصریح کرد: همدان می‌تواند به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور شناخته شود چراکه در مسیر زیارت و عتبات عالیات قرار دارد و زائران باید همدان را یکی از مقاصد زیارتی خود قرار دهند و ما نیز باید رسالت تاریخی خود را برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) و امام رضا(ع) انجام دهیم.

صفری‌افلاکی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های خدادادی شهر همدان جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی است که بخشی به خاطر قدمت و قسمتی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن است، افزود: بخشی از نگاهمان به حوزه گردشگری مذهبی باید نگاه فرهنگی باشد نه صرفاً اقتصادی که در این صورت در بلندمدت شاهد آثار پربار و پر برکتی خواهیم بود.

جاذبه‌های گردشگری می‌توانند عاملی برای رشد چرخه اقتصادی باشند

وی مطرح کرد: جاذبه‌های گردشگری شهر همدان می‌توانند با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی عاملی برای چرخه اقتصاد و محرک رشد و پیشرفت شهر باشند و این را به فال نیک می‌گیریم و سیاست ما صحه گذاشتن به تمام ظرفیت‌های گردشگری و تأیید و حمایت از این عرصه است.

صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه مسیر گذشته را با قدرت‌تر و با برنامه‌تر از قبل ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: گردشگری در دو زمینه ظرفیت تقویت شدن دارد که یکی عرصه مذهبی و زیارتی است، در همدان امامزادگان بزرگی داریم که کمتر به آنها پرداخته‌ و حق معنوی آنها ادا نشده است و باید حق آنها را از نظر آداب اسلامی و انسانی رعایت کنیم و بارگاهشان را رشد و توسعه دهیم.

عضو شورای شهر همدان افزود: در برخی موارد حق امامزاده‌ها توسط برخی از ارگان‌ها ضایع شده و یا حقوق آنها از دست رفته است که باید پیشگام شویم و حقوق از دست رفته این امامزادگان را ادا کنیم.

همدان به عنوان مرکز جهانی طب سنتی معرفی شود

وی در ادامه بیان کرد: ظرفیت دوم که ایده نوئی است و زیرساخت‌های آن نیز مهیا است این است که همدان به عنوان مرکز جهانی طب سنتی و سینوی معرفی شود، همدان باید به عنوان کهن‌شهر معتقد به طب سنتی و پایبند به اصول آن و مروج و مولد این علم در جهان شناخته شود.

صفری‌افلاکی، بوعلی‌سینا را مهم‌ترین ظرفیت این موضوع در همدان دانست و گفت: ابن‌سینا بزرگ‌ترین پزشک جهان در طب سنتی است و شهر نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی، مستعد کشت گیاهان دارویی است و می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شود.

عضو شورای شهر همدان ادامه داد: مردم همدان در مقایسه با سایر شهرهای کشور از دیرباز به طب سنتی و اطبای سنتی اعتقاد داشته‌ و اطبای سنتی در همدان شهره بوده‌اند، در حال حاضر همچنان شاهد حضور این اطبا در شهر هستیم و مراجعات زیادی از نقاط مختلف کشور به همدان صورت می‌گیرد که می‌توانیم با سامان دادن آنها، از این ظرفیت استفاده کنیم.

صفری‌افلاکی افزود: اگر به دنبال گردشگری پزشکی هستیم بهتر است به سمت طب سنتی و احیای این علم کارآمد کهن باشیم، یونسکو نیز سال‌هاست به دنبال احیای میراث ناملموس و به ویژه احیای طب سنتی است و ظرفیت‌ این علم در ایران و همدان وجود دارد، علاوه بر این ممکن است علم پزشکی به شکل نوین امروزی جذابیت زیادی نداشته باشد اما موضوع فوق جاذبه فراوانی دارد و می‌تواند گردشگر داخلی و خارجی را جذب کند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.