امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 26405
  پرینت تاریخ انتشار : 15 آگوست 2021 - 18:20 | 24 بازدید
با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی؛

آیین چهارپایه خوانی در همدان برگزار می‌شود

به گزارش همدان نوین، مسوول کانون مداحان همدان از برگزاری آیین چهارپایه‌ خوانی همزمان با فرارسیدن دهه نخست ماه محرم برای احیای این سنت قدیمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابل منازل شهدا، مساجد و بازارهای شهر خبر داد. «مسعود طاهری» روز یکشنبه  اظهار داشت: چهارپایه خوانی شکلی از عزاداری سنتی است که در آن […]

آیین چهارپایه خوانی در همدان برگزار می‌شود

به گزارش همدان نوین، مسوول کانون مداحان همدان از برگزاری آیین چهارپایه‌ خوانی همزمان با فرارسیدن دهه نخست ماه محرم برای احیای این سنت قدیمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابل منازل شهدا، مساجد و بازارهای شهر خبر داد.

«مسعود طاهری» روز یکشنبه  اظهار داشت: چهارپایه خوانی شکلی از عزاداری سنتی است که در آن مداح روی چهارپایه می‌رود و با قرار گرفتن در میان جمعیت به نوحه‌خوانی می‌پردازد و جمعیت اطراف روضه خوان جمع می‌شوند که  جلوه‌ای زیبا و معنوی به نمایش گذاشته شده و در واقع در این سبک ارتباط چهره به چهره با مخاطب برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی محور اصلی برنامه‌های ماه محرم سال جاری است، گفت: هیات‌ها به اجراب این مصوبات اهمیت بیشتری می دهند چرا که سلامتی در کنار شور حسینی اهمیت بسیاری دارد.

مسوول کانون مداحان همدان از سرکشی کمیته ناظرین به هیات ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا،‌ کانون مداحان چندین جلسه برای ساماندهی هیات ها و مداحان در برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده بود.

طاهری اعلام کرد: بنابه درخواست نماینده ولی فقیه در استان همدان امسال به جای دسته‌های عزاداری، یک اجتماع واحد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس پذیرایی به صورت شام و نهار از عزاداران انجام نمی شود، ادامه داد: امسال غذاها به صورت بیرون بر بیرون توزیع می‌شود و برای توزیع غذای روز عاشورا فقط کسانی که نام نویسی کرده‌اند می‌توانند در آشپزخانه تردد کنند، همچنین توزیع و پخت غذا نیز با نظارت ستاد مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود.

مسوول کانون مداحان همدان خاطرنشان کرد: برای دهه دوم نیز تصمیم بر این شده که دیگر تصویری از مداحان بر بنرهای شهر قرار نگیرد.

طاهری با تشکر از مسوولان هیات های مذهبی به خاطر حسن همکاری در برگزاری مراسم در فضای باز درخواست کرد: مداحانی که در فضای باز عزاداری می‌کنند با کم کردن صدای بلندگو، موجب آزار و رنجش بیماران نشوند.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه بیرق  اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت شده اند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.