امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 26104
  پرینت تاریخ انتشار : 09 آگوست 2021 - 10:41 | 45 بازدید
تیم ملی هاکی داخل سالن

گام‌های محکم هاکی همدان برای بازگشت به دوران طلایی

به گزارش همدان نوین، حضور پرتعداد همدانی‌ها در نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی هاکی داخل سالن نویدبخش بازگشت این استان به روزهای طلایی دهه ۷۰ و ۸۰ است.  اگرچه هاکی مردان همدان در سال‌های اخیر با افت روبه رو بوده اما با تلاش مجموعه مدیریت جدید هیات، روح تازه بر ورزش قدیمی همدان دمیده شده […]

گام‌های محکم هاکی همدان برای بازگشت به دوران طلایی

به گزارش همدان نوین، حضور پرتعداد همدانی‌ها در نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی هاکی داخل سالن نویدبخش بازگشت این استان به روزهای طلایی دهه ۷۰ و ۸۰ است.

 اگرچه هاکی مردان همدان در سال‌های اخیر با افت روبه رو بوده اما با تلاش مجموعه مدیریت جدید هیات، روح تازه بر ورزش قدیمی همدان دمیده شده است و شاهد بازگشت هاکی بازان به روزهای اوج هستیم.

هاکی همدان با قدمتی بیش از نیم قرن برای نخستین بار توسط زنده یاد «صفرعلی صارمی شهاب» در این شهر راه‌اندازی شد و در همان سال این استان یکی از ترویج دهندگان رشته هاکی لقب گرفت.

موفقیت‌های هاکی همدان در میادین ملی و بین المللی توسط شهید خادم همدانی، مرحوم مصطفی صفی زاده و محمود غیرتیان ادامه یافت تا این رشته ورزشی زبانزد همگان شود.

هاکی با برنامه ریزی و انسجام مدیریتی توانست از دهه ۶۰ به بعد اوج بگیرد و هاکی بازان مطرحی همچون رضا فتاحی، بهروز گردان، حمید کمیتی، آرش طاهری، مجید خلجی، حسام ایوبی و علی گلگون، طیبه نوری، بهاره نوری، فاطمه رجبیان، عاطفه رحیم‌بخش، زینب احمدی، الهام رحیم‌بخش، فهیمه قدیمی، سمیرا یادگاری، پروین صفایی، سمانه قاسمی و حدیثه قره‌خانی دوره طلایی هاکی همدان را در رقابت‌های کشوری سپری کردند.

هر چند در سال‌های اخیر به دلیل برخی حواشی شاهد افت هاکی استان همدان در عرصه ملی به خصوص آقایان بودیم اما با تغییرات ایجاد شده در بدنه هیات، باردیگر شاهد بازگشت این ورزش به روزهای اوج هستیم.

ایجاد آکادمی بین المللی هاکی

راه‌اندازی آکادمی بین المللی هاکی در همدان را می‌توان گامی ارزشمند در راستای توسعه این ورزش در سطح استان و حتی غرب کشور دانست.

اقدامی موثر و شایسته که با برنامه راهبردی دستگاه ورزش استان و هدفگذاری موثر هیات هاکی به ثمر نشست تا همدان بتواند در عرصه بین المللی نیز جزو پرچم داران هاکی باشد.

آکادمی تخصصی بین المللی هاکی همدان نخستین بار در کشور افتتاح شد که قطع به یقین تحول بزرگی در ورزش این استان ایجاد خواهد کرد.

آکادمی تخصصی بین المللی هاکی همدان نخستین بار در کشور افتتاح شد که قطع به یقین تحول بزرگی در ورزش این استان ایجاد خواهد کرد. این آکادمی تخصصی بین المللی هاکی همدان درمجموعه ورزشی شهید بهشتی واقع در شهرک شهید بهشتی این شهر راه‌اندازی شده و شامل زمین چمن مصنوعی و روباز هاکی، سالن وزنه و هوازی، خوابگاه و ساختمان اداری است.

ایجاد این آکادمی و فعالیت چشمگیر همدان در ورزش هاکی باعث شد تا رییس فدراسیون قول ارسال تجهیزات مورد نیاز به این استان را بدهد.

ایجاد این آکادمی و فعالیت چشمگیر همدان در ورزش هاکی باعث شد تا رییس فدراسیون قول ارسال تجهیزات مورد نیاز به این استان را بدهد.

رییس فدراسیون هاکی کشور در سفر اخیر خود به همدان در این باره گفت: همدان جزو قدرت‌های برتر این رشته ورزشی در کشور است و همواره شاهد درخشش هاکی بازان این استان در میادن ملی و بین المللی بوده‌ایم.

بهرام قدیمی افزود: این استان همواره جزو مدعیان هاکی در بخش بانوان و آقایان است و توانسته به قطب پرورش استعدادها و نخبه‌های این رشته ورزشی تبدیل شود.

وی با اشاره به اختصاص تجهیزات ورزشی هاکی به همدان خاطرنشان کرد: هاکی استان در جایگاه‌های برتر قرار دارد و شایسته حمایت است.

قدیمی با بیان اینکه حمایت از هیات‌های هاکی استان‌ها در دستور کار فدراسیون قرار دارد، گفت: در راستای توسعه ورزش هاکی در همدان، بخشی از تجهیزات موردنیاز ورزشکاران را اختصاص خواهیم داد.

 اردوی تیم ملی هاکی در تسخیر همدانی‌ها

در سال‌های اخیر به دلیل افت هاکی مردان، استان همدان کرسی‌های تیم ملی را از دست داده بود و حالا هاکی مردان همدان به مانند بانوان رشد چشمگیری در عرصه ملی پیدا کرده به طوریکه شاهد حضور پرتعداد آن‌ها در عرصه ملی هستیم.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی هاکی داخل سالن مردان در حالی هفته قبل به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران آغاز شد که همدان با حضور پرتعداد ورزشکار و مربی سهم بسزایی در این اردو داشت.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی هاکی داخل سالن مردان در حالی هفته قبل به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران آغاز شد که همدان با حضور پرتعداد ورزشکار و مربی سهم بسزایی در این اردو داشت.

با دعوت فدراسیون هاکی کشور، میعاد کرامتی، مسعود مراتی و محمد مرادی صامت بازیکنان همدانی دعوت شده به این اردو بودند.

همچنین امیر چهاردولی از مربیان ارزنده هاکی همدان سرپرستی اردوی تیم ملی را برعهده داشت و حسین ترابی رییس هیات هاکی و از مربیان با سابقه این استان نیز مربی بدنسازی تیم ملی در اردو بود.

علی گلگون از داوران باتجربه هاکی همدان نیز در اردوی تیم ملی هاکی کشور شرکت داشت.

این اردو با هدف آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات آسیایی بانکوک و مسابقات جهانی بلژیک تشکیل شده بود.

حمایت دستگاه ورزش از قهرمانان هاکی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با صدور دستور تامین تجهیزات ورزشی موردنیاز برای قهرمانان رشته هاکی استان، بر حمایت جدی و موثر از این ورزشکاران تاکید کرد.

حمید سیفی خواستار حل مشکلات آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و با تاکید بر اینکه هاکی همدان از رشته‌های مدال آور و قهرمان پرور کشور است، اظهار داشت: امروزه هاکی استان همدان در تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشور صاحب سهمیه است که این بسیار مهم و نیازمند توجه و حمایت است.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم هیات هاکی استان همدان با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و نوجوانان در کشور پیشتاز است.

سیفی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های به وجود آمده در هیات هاکی استفاده شود تا بتوانیم استعدادهای نهفته این رشته را شناسایی کنیم، گفت: چندی پیش با حضور مسوولان فدراسیون از آکادمی بین‌المللی هاکی همدان رونمایی شد که این نقطه عطفی برای تمامی رشته‌های ورزشی استان به شمار می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه فعالان هاکی باید با بهره‌گیری از علوم روز این رشته در سطوح مختلف رقابتی و آموزشی تاثیرگذار باشند، گفت: در حمایت از ورزشکاران و قهرمانان این رشته تجهیزات موردنیاز با همکاری هیات تامین خواهد شد.

سیفی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از ورزشکاران و قهرمانان آمادگی کامل داریم، افزود: کلیدواژه توسعه و پیشرفت ورزش استان، اتحاد و همدلی و پرهیز از حواشی است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.