امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 25872
  پرینت تاریخ انتشار : 25 جولای 2021 - 18:00 | 56 بازدید
فرماندار تاکید کرد:

دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورود کند

به گزارش همدان نوین، فرماندار اسدآباد با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری کرونا در سطح شهرستان اظهارکرد: دانشکده علوم پزشکی ضابط قضایی بوده و باید به عنوان مدعی ، ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی کرده و با نقش کلیدی خود بدون هیچ‌گونه برخورد انفعالی فعالانه […]

دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ورود کند

به گزارش همدان نوین، فرماندار اسدآباد با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری کرونا در سطح شهرستان اظهارکرد: دانشکده علوم پزشکی ضابط قضایی بوده و باید به عنوان مدعی ، ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی کرده و با نقش کلیدی خود بدون هیچ‌گونه برخورد انفعالی فعالانه در بحث عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ورود داشته باشد و پیگیری کند.

 سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونای شهرستان با بیان اینکه عادی انگاری یکی از عمده‌ترین دلایل خیز دوباره کرونا در شهرستان  به شمار می‌رود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است ،افزود: در بحث واکسیناسیون شهرستان اسدآباد دارای هیچ مشکلی نبوده و میزان واکسیناسیون جامعه هدف شهرستان برابر با  میانگین کشوری است .

وی با تاکید بر پرهیز شهروندان اسدآبادی از هر گونه تجمعات و دورهمی های خانوادگی با توجه به شرایط قرمز شهرستان یاد آور شد:۳۸ درصد دلیل گسترش بیماری شرکت در تجمعات و ۶۱ درصد اجتماعات و دورهمی های خانوادگی بوده که این دو عامل با یکدیگر ۹۰ درصد میزان گسترش بیماری را با عادی انگاری افزایش می‌دهد و برای قطع زنجیره ضمن پرهیز از دورهمی‌ها و اجتماعات باید برای ایمنی جامعه نسبت به واکسیناسیون جامعه هدف اقدام شود و مردم نیز در واکسیناسیون همکاری داشته و به تبلیغات دروغین و منفی توجهی نداشته باشند.

کتابی با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی شهرستان  و مدیریت بازار و پاساژهای شهرستان بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز شهرستان تالارهای پذیرایی تعطیل بوده و رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها به صورت بیرون بر دارای فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در رابطه با ورزشگاه‌ها نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد ادامه داد: کلیه رشته‌های  ورزشی گروه ۲ و ۳  از جمله بدنسازی و پرورش اندام -شمشیر بازی ، تیراندازی ، بدمیتون، فوتبال سالنی، ورزش‌های روستایی، بوکس ، شنا(استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آب)، تکواندو، ژیمناسیتک، هاکی، کاراته ، کبدی، کشتی ،  کونگ‌فو و هنرهای رزمی،… که در با شگاه‌ها و سالن‌های ورزشی سربسته برگزار می‌شود، تعطیل و ممنوع بوده و در صورت مشاهده با موارد برخورد خواهد شد.
کتابی در رابطه با مراس‌های مذهبی نیز تصریح کرد: برای مراسم‌های مذهبی و برنامه های عید غدیر دستورالعمل و مصوبات سال گذشته که توسط ستاد کرونا برای هیئات مذهبی تدوین شده بود اجرا می‌شود و در عید غدیر هیچ گونه تجمع بزرگ نخواهیم داشت .
فرماندار اسدآباد یاد آور شد:در یک ماه گذشته در رابطه با ترددهای شبانه خودروها در سطح شهرستان ۳۵۰ مورد اعمال قانون انجام شده و ۵۰۰ خودرو نیز تذکر گرفته‌اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه در شهرستان هیچ گونه کمبود مرغ نداریم گفت: در چهار روز گذشته روزانه ۱۲ تا ۱۵ تن مرغ گرم وارد شهرستان شده که این میزان سهمیه بیش از سهمیه روزانه شهرستان است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد نیز از تزریق ۱۰ هزار ۲۱۸ دز واکسن از ابتدای واکسیناسیون تاکنون در این شهرستان خبر داد وگفت: از این میزان واکسن تزریق شده ۷۷۰۴ دز به  مرحله اول و ۲۵۱۴ دز به مرحله دوم اختصاص داشته است.
الهام عظیمی تعداد واکسیناسیون بالای ۶۰ سال در مرکز تجمعی واکسیناسیون شهر اسدآباد را ۷۳۸۳ نفر برابر با ۶۵ درصد جامعه هدف برشمرد و افزود: میزان جمعیت واکسینه شده بالای ۶۰ سال در خدمات جامع روستایی آجین ۳۴ درصد،جنت آباد ۶۵ درصد،وندرآباد۲۶ درصد،لک لک ۶۰ درصد،کینی سایه ۲۳ درصد،حسن آباد امام ۵۴ درصد بوده و روستاهای حسام آباد،کمک علیا و سفلی ،موسی آباد،مزرعه بید و جنت آباد،طویلان سفلی و علیا ،سیاه گله از جمله روستاهایی به شمار می روند که به نسبت جمعیت دارای بیشترین  بیماران مبتلا به کرونا بوده اند.

وی با اشاره به افزایش و سیر صعودی بیماران سرپایی شهرستان تصریح کرد:در حال حاضر ۲۸ بیمار در بخش کرونایی بستری بوده که از این تعداد هشت بیمار مثبت کرونا هستند،ضمن اینکه روز گذشته شهرستان اسدآباد دارای ۳ فوتی کرونایی بوده است.

انتهای پیام

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.