امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 25772
  پرینت تاریخ انتشار : 24 جولای 2021 - 14:04 | 25 بازدید
نماینده مردم اسدآباد:

در احداث سد نعمت‌آباد به زیرساخت‌ها توجه نشده است

به گزارش همدان نوین، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار زیادی از محل منابع ملی و بیت‌المال برای ساخت سد نعمت‌آباد هزینه شد اما در احداث این طرح ملی و شاخص شهرستان به زیرساخت‌های آن توجه نشده است. کیومرث سرمدی  با اشاره به بهره‌برداری طرح سد نعمت‌آباد شهرستان در سال گذشته، اظهار […]

در احداث سد نعمت‌آباد به زیرساخت‌ها توجه نشده است

به گزارش همدان نوین، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار زیادی از محل منابع ملی و بیت‌المال برای ساخت سد نعمت‌آباد هزینه شد اما در احداث این طرح ملی و شاخص شهرستان به زیرساخت‌های آن توجه نشده است.

کیومرث سرمدی  با اشاره به بهره‌برداری طرح سد نعمت‌آباد شهرستان در سال گذشته، اظهار کرد: زیرساخت‌های سد نعمت‌آباد عملاً تاکنون منجر به حل بخشی از مشکلات اراضی کشاورزی روستاهای اطراف نبوده و روستاهایی چون خاکریز ، بوجین،گذرکجین در رابطه با آبیاری اراضی کشاورزی همچنان با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در زیرساخت‌های سد نعمت‌آباد کانال‌های آبرسانی دیده نشده است، تصریح کرد: با توجه به تنش آبی موجود شهرستان در صورت داشتن کانال‌های آبرسانی در زیرساخت طرح سد نعمت‌آباد ، مشکل آب شرب شهرستان با استفاده از آب جمع شده در سد به راحتی  قابل مرتفع شدن بود.

سرمدی با بیان اینکه در رابطه با زیر ساخت‌های سد نعمت‌آباد به برخی از قسمت‌ها توجه لازم نشده و این موضوع چندین بار در مجلس توسط بنده  به وزیر تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: بنده به جد پیگیر این موضوع هستم و علاوه بر تذکرات این موضوع در مجلس به وزیر نیرو طی جلساتی نیز با وی این امر را مطرح کرده‌ایم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اُفت سطح سفره‌های آب‌های زیرزمینی به تبع دیگر نقاط کشور به دلایل مختلف دشت اسدآباد را نیز «ممنوعه بحرانی» کرده و تنش آبی و  چالش ناشی از آب گریبان این دشت را نیز گرفته و تهدید می‌کند، یادآور شد: اسدآباد به شدت تحت تأثیر برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی و پدیده فرونشست بوده و این پدیده زنگ خطری برای این منطقه و دشت اسدآباد محسوب می‌شود.

سرمدی مدیریت منابع آبی و مدیریت مصرف آب را یکی از مهمترین راهکارها برای پیشگیری از اُفت سطح سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: متأسفانه در گذشته با عدم مدیریت منابع آب حفر چاه‌های غیرمجاز و مجاز در مناطق مختلف دشت اسدآباد صورت گرفته و مجوزهایی را به‌صورت رابطه‌ای و جانبی و حاشیه‌ای داده‌اند که این امر از نقش مؤثری در اُفت آب‌های زیرزمینی و فرونشست‌های دشت اسدآباد برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: ممنوعیت کشت دوم و  مدیریت کشت‌های پرمصرف آب، ترویج و آموزش کشاورزان از طریق جهادکشاورزی، مراقبت و مدیریت چاه‌های کشاورزی در میزان مصرف، شناسایی چاه‌های غیرمجاز، انجام اقدامات محدودکننده می‌تواند از نقش مؤثری در مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی دشت اسدآباد برخوردار بوده و اُفت تراز سطح آب‌های زیرزمینی را کنترل کند و برای این اقدامات همکاری مردم برای حفظ این سرمایه خدادادی ضرورت دو چندان دارد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.