جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» در شهرستان اسدآباد آغاز شد
به گزارش همدان نوین، سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» از امروز(شنبه) و به مدت ۲ روز در شهرستان اسدآباد از توابع این استان آغاز شد. “حمدالله چاروسایی” روز شنبه اظهار داشت: در این جشنواره ۲ روزه، استانهای تبریز، تهران، خوزستان، کرمانشاه و همدان حضور دارند. وی […]
به گزارش همدان نوین، سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: جشنواره ملی «زیبایی اسب عرب» از امروز(شنبه) و به مدت ۲ روز در شهرستان اسدآباد از توابع این استان آغاز شد.
“حمدالله چاروسایی” روز شنبه اظهار داشت: در این جشنواره ۲ روزه، استانهای تبریز، تهران، خوزستان، کرمانشاه و همدان حضور دارند.
وی اضافه کرد: جشنواره ملی زیبایی اسب عرب در ۲ رده اسب عرب ایرانی و اسب عرب خارجی برگزار می شود، ضمن اینکه برای داوری جشنواره سه داور خارجی از کشورهای هلند، لیبی و مجارستان به همراه داوری از کشورمان حضور دارند.
چاروسایی، تعداد اسبهای شرکت کننده در این جشنواره را ۱۱۸ رأس برشمرد و گفت: این جشنواره برای دومین بار به میزبانی استان همدان برگزار می شود و پیش از این یکبار شهرستان بهار میزبان این رویداد ورزشی بود.
وی با اشاره به احداث باکس سیار نگهداری اسب در شهرک صنعتی اسدآباد، افزود: این شهرستان در حال حاضر دارای ۲ باشگاه و ۲ واحد پرورش اسب است و در مجموع ۱۰۰ راس اسب از نژاد کرد و عرب ایرانی و خارجی در آنها نگهداری میشود.
چاروسایی اظهار داشت: ۷۰ درصد از این اسبها دارای شناسنامه و میکروچیب هستند.
شهرستان اسدآباد با ۱۰۰ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

