امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 23188
  پرینت تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2021 - 16:26 | 1 بازدید
فرماندار ویژه شهرستان ملایر

وزارت صنعت با طرح توسعه ۲۰ هکتاری شهرک تخصصی مبلمان ملایر موافقت کرد

به گزارش همدان نوین، فرماندار ویژه شهرستان ملایر از موافقت وزارت صنعت ،معدن و تجارت با طرح توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد(۲) ملایر به عنوان نخستین شهرک تخصصی کشور در حوزه مبل و منبت خبر داد. «قدرت الله ولدی» روز جمعه  اظهار داشت: وزیر صمت در نامه‌ای مکتوب به مدیرعامل سازمان صنایع […]

وزارت صنعت با طرح توسعه ۲۰ هکتاری شهرک تخصصی مبلمان ملایر موافقت کرد

به گزارش همدان نوین، فرماندار ویژه شهرستان ملایر از موافقت وزارت صنعت ،معدن و تجارت با طرح توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد(۲) ملایر به عنوان نخستین شهرک تخصصی کشور در حوزه مبل و منبت خبر داد.

«قدرت الله ولدی» روز جمعه  اظهار داشت: وزیر صمت در نامه‌ای مکتوب به مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، بر ضرورت اجرای این طرح توسعه با قید اولویت تاکید کرده است.

وی افزود: طرح توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر پس از ملی شدن این صنعت با پیگیری نمایندگان ملایر در دستور کار قرار گرفت که جهانی شدن این هنرصنعت، روند اجرایی شدن طرح توسعه این شهرک را شتاب بخشید.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: وزیر صمت ضمن موافقت برای توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبلمان ملایر، دستورات لازم براب اجرای هرچه سریعتر طرح را به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، ابلاغ کرد.

ولدی اجرای طرح توسعه شهرک تخصصی مبلمان ملایر را اقدامی ماندگار از سوی دولت و در راستای حمایت از فعالان صنعت مبل و منبت این شهرستان عنوان کرد و گفت: در  سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای پیشرفت و جهش این هنرصنعت با حمایت و پشتیبانی دولت و همراهی و تلاش صنعتگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه ملایر در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به عنوان شهر ملی منبت ثبت شد و پس از آن پرونده ثبت جهانی آن در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: پس از مجموعه اقدامات اثرگذاری که در مدت ۲ سال انجام شد، بر اساس تصمیم شورای جهانی صنایع دستی و اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هنر مبلمان منبت ملایر بهمن سال ۱۳۹۸ در فهرست صنایع دستی جهان به ثبت رسید.

معاون استاندار همدان با اشاره به فعالیت بیش از پنج هزار کارگاه تولید مبل و منبت، ۹ هزار منبت کار و بیش از ۲۰ هزار هنرمند فعال این رشته در سطح شهرستان، بر حمایت مستمر و موثر از صنعت مبل و منبت ملایر تاکید کزد.

ولدی با تاکید بر اینکه ثبت جهانی این هنرصنعت برای همیشه در تاریخ صنایع دستی این شهرستان ماندگار شد، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده و حمایت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های شهرک صنعتی مبلمان ملایر اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد(۲) ملایر خوشه صنعتی مبلمان و دکوراسیون به مساحت ۲۰ هکتار، به عنوان تنها شهرک تخصصی مبلمان کشور حدود ۱۰ سال پیش برای واگذاری ۲۰۷ قطعه زمین به فعالان مبل و منبت احداث شد که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ واحد نمایشگاهی و کارگاهی در این شهرک مستقر است.

شهرستان ملایر با بیش از پنج هزار کارگاه تولیدی مبل و منبت و فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر در این رشته، سالانه بیش از ۶۰ درصد مبلمان منبت را تولید می‌کند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.